معادن سیستان و بلوچستان؛ گنجی در قلب محرومیت / فرصتی منحصر به فرد که اقتصاد منطقه را متحول می کند

زمان: 09:20
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776347

رنگین کمانی از معادن ایران در انتظار سرمایه گذاران ؛

سیستان و بلوچستان ، به دلیل وجود طیف گسترده ای از معادن غنی و ظرفیت غنی و پنهان در این منطقه ، فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تغییر وضعیت اقتصادی و اشتغال منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زمان ما ؛ سیستان و بلوچستان مملو از فرصت های منحصر به فرد در زمینه های مختلف است که معادن آن مانند گنجینه ای پنهان در دل محرومیت است ، بنابراین وجود معادن مختلف از کرومیت ، مس ، منگنز ، آهن و طلا گرفته تا مواد معدنی تیتانیوم و فلزات و ساختمان سنگ ها این استان را به رنگین کمان معادن کشور تبدیل کرده اند.

اما این منطقه نه تنها یک ظرفیت ویژه برای افزایش تولید ناخالص داخلی است و پتانسیل تبدیل شدن به یک مرکز معدنی منطقه را دارد ، بلکه بهشتی برای سرمایه گذاران است ، رونق این ظرفیت های بکر با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند شرایط را تغییر دهد. اشتغال در مناطق فقیرنشین این استان

بدون شک ، سرمایه گذاری در معادن ، ضمن افزایش تولید ناخالص داخلی و رهایی از اقتصاد انحصاری ، خودکفایی در صنعت و رونق اقتصادی بزرگ را به ارمغان می آورد.

سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر معدنی آنتیموان در رتبه اول قرار دارد

دیوید شهرکی ، رئیس سازمان سکوت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: توجه به ظرفیت معدنی سیستان و بلوچستان منجر به ایجاد صنایع متصل و در نهایت ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده ، توسعه و رفاه می شود. در دوناسیا در دیگر مناطق استان.

وی افزود: توسعه صنعت معدن با توجه به پراکندگی واحدهای معدنی در نقاط مختلف استان ، ماندگاری مردم را مشخص می کند و مانع مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ می شود و بنابراین حاشیه نشینی را کاهش می دهد.

dff5a32a c776 40e2 a37c 0988558367dd خبر خاکستری

فعالیت 398 واحد معدنی با اشتغال 7 هزار نفر

به گفته این مقام مسئول ، 398 واحد معدنی در سیستان و بلوچستان فعال است و برای بیش از 7000 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و میزان ذخایر معدنی موجود در استان به بیش از 3 میلیارد تن رسیده است که طبق برنامه های اکتشافی مستمر قطعاً می افزاید حجم ذخایر معدنی در این منطقه وسیع.

شهرکی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 8 واحد معدنی غیر فعال به چرخه تولید در این استان بازگشتند ، این واحدها زمینه اشتغال 116 نفر را فراهم کرد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر معدنی آنتیموان رتبه اول کشور را دارند ، منیزیت و تیتانیوم در رتبه دوم و سنگ طلا در رتبه ششم کشور قرار دارد.


فرصتهای استخراج در سیستان و بلوچستان در انتظار سرمایه گذاران است

حسین مدرس هیبانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه گفت: ما در زمینه معادن در سیستان و بلوچستان فرصت های زیادی داریم که برای بهره برداری نیاز به سرمایه گذاری دارند ، باید فرصت مناسبی را برای این مهم فراهم کنیم.

این مقام مسئول افزود: استان رتبه اول را در ذخایر آنتیموان دارد و همچنین از نظر ذخایر طلا و منیزیم در زمره استانهای پیشرو است ، اما این ذخایر هنوز زیرزمینی است و با وجود صدور مجوز اکتشاف و تولید ، مستلزم حضور سرمایه گذار و آغاز عملیات اجرایی

وی افزود: در سیستان و بلوچستان فرصت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاران کشورهای دیگر وجود دارد و از طرف دیگر سرمایه گذاران محلی زیادی هستند که در زمینه های دیگر مانند دبی سرمایه گذاری کرده اند ، ما نیاز داریم از این افراد در استان استفاده کنیم. و شرایط را برای آنها ایجاد کنید و جذب کنید. »آنها را هموار کرده و در آن منطقه سرمایه گذاری کنید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید