معامله 55 مینی بوس در بورس


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839776

امروز دو محصول وانت در بورس کالا معامله شد که نسبت به قیمت کارخانه و بازار آزاد قیمت جدیدی را نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گروه بهمن موتور امروز چهارشنبه موفق به فروش 55 دستگاه از این خودرو شد و کارا را با دو کابین و یک کابین در دایره معاملات فیزیکی بورس کالا عرضه کرد. بر اساس آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالا، طی معاملات امروز در مجموع 29 واحد کارا دو کابین با قیمت پایه 301 میلیون تن و 26 واحد با یک کابین با قیمت پایه 291 میلیون تن به فروش رسید. فروخته شد.

این در حالی است که خریداران بسته به میزان عرضه همچنان می توانند در سامانه مازاد عرضه (مقایسه) خودرو را از بورس کالا خریداری کنند.

به گزارش مهر، قیمت گذاری و عرضه این دو خودرو در بورس کالا در حالی است که این دو خودرو در این کارخانه به ترتیب ۲۵۱ میلیون و ۲۶۹ هزار تن قیمت دارند. از سوی دیگر خودروی کارا با یک کابین 368 میلیون تن و مدل دو خودروی آن 390 میلیون تن در بازار هستند.

اگرچه به گفته مسئولان، هدف نهایی از عرضه خودرو در بورس، عرضه کل ظرفیت تولید هر مدل در بورس کالا است، اما به نظر می رسد تا آن زمان برخی از انواع خودروها سه قیمت متفاوت داشته باشند.

از دیدگاه کارشناسان بازار سرمایه، تجربه معاملات امروز گروه بهمن موتور کارا در بورس کالا حاوی 4 نکته کلیدی است که به نظر می رسد نیازمند توجه فعالان بازار باشد. نخست اینکه تجربه عرضه موثر خودرو در بورس کالا نشان داده است که برخلاف برخی دیدگاه ها و نگرانی ها از احتمال تقاضای کاذب در این معاملات، اما امروزه خودرو در مکانیسم عرضه و تقاضا با منصفانه ترین روش و قیمت معامله می شود.

ثانیاً در سمت عرضه، گروه بهمن موتور به عنوان تولیدکننده موفق شده است محصول خود را با قیمتی متعادل روانه بازار کند و در سمت تقاضا (خریداران) مصرف کننده قادر است با قیمتی کمتر از بازار آزاد به فروش برساند. از نظر مالیات، مالیات، ارزش افزوده، شماره ثبت، بیمه شخص ثالث) محصول خود را خریداری کنید.

ثالثاً، سازوکارهای بورس کالا از یک قاعده اساسی پیروی می کنند و آن تشخیص قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا است و بنابراین تعادل بازار نیز با همین مکانیسم شکل می گیرد.

چهارم، در بورس کالا، معاملات در فضایی شفاف و متعادل و به دور از حواله‌ها و اختلاف قیمت‌ها انجام می‌شود که مزایای این رویه هم به گوش تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده می‌رسد.

برخلاف این دیدگاه، برخی از کارشناسان بازار خودرو معتقدند عرضه خودرو در بورس نمی تواند تفاوت قیمت کارخانه و بازار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. راه حل این مشکل به عرضه محصول متناسب با تقاضای مصرف کننده بستگی دارد. اگر حجم محصولات فروخته شده کافی نباشد، بورس نمی تواند قیمت خودرو را کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید