معاون رئیس جمهور: اگر در وین به توافق نرسید. ما با هند و چین به سمت شرق/پالایش نفت می رویم

معاون رئیس جمهور: اگر در وین به توافق نرسید.  ما با هند و چین به سمت شرق/پالایش نفت می رویم

روز جدید عده ای می گفتند اگر با آمریکا صلح کنیم همه مشکلات ما حل می شود اما هشت سال ما را سر کار گذاشتند.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی از قدرت کامل برخوردار است، گفت: اگر نتیجه مطلوب بهتر باشد اما در صورت عدم توافق به سمت شرق می رویم و می توانیم منافع خود را از این قسمت خارج کنیم.

سید محمد حسینی روز شنبه در همایش دانشجویان نخبه کرمان به مناسبت 16 آذر روز دانش آموز با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته ای برنامه، ایده و برنامه دارد و تاکنون برنامه هایی به نتیجه رسیده است، گفت: تیم های حاضر در این زمینه طرف دیگر مذاکرات قدرت لازم را دارد. ندارند، اما تیم ایران مجهز است و با قدرت کامل پای میز مذاکره می رود و ما از موضع قدرت از موضع خود حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: کشور در این زمینه سخت کار می کند، 40 نفر از اعضای تیم ایرانی از تخصص ها و نهادهای مختلف سیاسی و اقتصادی هستند که برای گفت وگو به وین رفته اند که متخصص هستند؛ این افراد متخصص هستند. در این زمینه هزینه می کنیم اما نتیجه لازم را هم می گیریم.

حسینی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در مورد نگاه به شرق فرمودند، اکنون قدرت اقتصادی به سمت چین و هند در حال حرکت است و در صورت عدم توافق می توانیم از این بخش بهره ببریم.

وی تاکید کرد: ما می توانیم در توسعه مسائل اقتصادی با شرق به تفاهم برسیم، می توانیم به منافع خود نیز برسیم، مثلا با نفت پالایش می کنیم و در حوزه های مختلف به تعهدات خود پایبندتر هستند.

نایب رئیس مجلس گفت: کار در حال انجام است، نمی‌خواهیم بخش‌های اقتصادی را مشروط کنیم، به عضویت دائم سازمان شانگهای درآمده‌ایم و فعالیت‌هایی برای ترانزیت گاز از ترکمنستان و آذربایجان در حال انجام است که گام بزرگی است. ; خارجی ها می بینند که ما انسجام لازم را در داخل کشور داریم، بنابراین بیشتر به ما اعتماد می کنند.

وی گفت: اگر آمریکا تحریم ها را بردارد ما به برجام برمی گردیم. هیچ گره ای باز نکردند مگر اینکه هر از چند گاهی چند نفر را به تحریم ها اضافه کنند.

حسینی افزود: پای میز مذاکره آمدند، پیش نویسی را که از قبل نوشته بودند آماده کردند، متن اصلی را خودشان و آقایان با تغییرات جزئی امضا کردند و در داخل کشور کمپینی راه انداختند که هیچکس جرات نقد توافق را نداشته باشد.

وی گفت: زمان دیکته کردن آمریکا به ملت ما به پایان رسیده است و اکنون ایران دو پیشنهاد برای مذاکره ارائه کرده است زیرا آنها از برجام خارج شدند و ما به آن توافق پایبند بودیم.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کودتای 32 و دولت ملی مصدق که می خواست نفت را ملی کند، افزود: مردم ما هرگز نتوانستند مدارا کنند. آنها دست به دست هم دادند و نفت را ملی کردند و درآمد غنی بریتانیا کوتاه شد.»

وی ادامه داد: دولت ملی فکر می کرد با کمک آمریکا می تواند انگلیس را ساقط کند اما با کودتا سرنگونش کردند، اساس حکومت شاه کودتا و نیروهای خارجی بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نیکسون که در آن زمان معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود، زمانی که اعتراضات دانشجویی آغاز شد و خون سه دانشجوی مظلوم بی گناه ریخته شد، می خواست به ایران بیاید. خون هم می تواند بر شمشیر چیره شود، این دانشجویان فقط می خواستند اعتراض کنند، اما در دانشگاه سرکوب شدند.

وی گفت: کودتا یک موضوع سیاسی نبود و جنبه های فرهنگی داشت. مقام معظم رهبری در این خصوص با بیان اینکه جوانان باید تاریخ گذشته را بدانند و طلبه‌هایی که می‌خواهند دیگران را جابه‌جا کنند، در جهاد تبیینی ابتدا باید شبهات برطرف شود و سپس دیگران، قانع شوند.

حسینی ادامه داد: جریان آمریکایی از سال 32 علیه ما بوده و در تاریخ ایران نشان می دهد که این افراد حسن نیت دارند. ساخت ساواک و ارتش ژاندارمری تحت امر آنها یکی از این موارد است.

وی گفت: کسانی که به سمت آمریکا سنگ می اندازند باید نشان دهند که در 68 سال گذشته (در این زمینه به نفع ایران) چه اتفاقی افتاده است، آمریکا در همه عرصه های ایران دخالت کرده است.

حسینی افزود: قبل از انقلاب چندین هزار مستشار خارجی در کشور وجود داشت که حاکمان ما آقای بالاذر را می خواستند.

وی افزود: زبان فارسی ما 800 سال است که زبان شبه قاره هند بوده است، اما پس از آن با قطع رابطه دو کشور، استعمار آن تغییر کرد؛ ایرانیان انسان هایی نبودند که از جامعه طرد شوند؛ مردم ایران انسان هایی نبودند که از جامعه حذف شوند. هر جا می رفتند منشا کار بودند.

نایب رئیس مجلس گفت: در ابتدای دولت سیزدهم صف مرغ، تخم مرغ و مشکل آب، برق، پرداخت حقوق و بدهی داشتیم و هم اکنون در تهران مرغ و تخم مرغ در منزل و محل کار تحویل داده می شود. به صورت دیجیتالی انجام می شود.”

وی با بیان اینکه وزرای ارتباطات، کار، اقتصاد و سخنگوی دولت جوانان تحصیلکرده بودند، گفت: ما اهل جنگ نیستیم و اهل گفتمان هستیم اما ساده لوح نیستیم.

حسینی افزود: در دولت سیزدهم به نظر همه اهمیت داده می شود و ما از آنها کمک می گیریم. از نیروهای جوان و نخبه استان نیز استفاده می شود.

وی درباره موضوع انتخاب استاندار گفت: انتخاب استاندار کرمان نباید عجولانه باشد، به گفته رئیس جمهور این مدیر باید مردمی، انقلابی و ضد فساد باشد بنابراین تلاش می کنیم کارها را به خوبی انجام دهیم.

حسینی با بیان اینکه در مورد انتخاب استاندار اختلاف نظر وجود دارد، گفت: گاهی برخی نمی خواهند دور هم جمع شوند، دعا می کنیم و سعی می کنیم دود این اختلافات به چشم مردم نرود و آسیبی نبیند. حسابگر و به دور از عجله

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در اقتصاد کشور هماهنگی و انسجام وجود دارد، نحوه کشت و آبیاری ناکافی است، استفاده از آب های عمیق در سیستان و بلوچستان واکنش نشان داده و شورای عالی آب تشکیل شده است.

وی افزود: منابع ارزی و فروش نفت بهبود یافته، تخت‌های بیمارستانی یک روز پر شد و اکنون تجهیزات لازم توزیع شده است. گفتند باید به غرب برای واردات واکسن چراغ سبز نشان دهیم، اما اینطور نبود.

دیدگاهتان را بنویسید