معاون رئیس جمهور: 10 درصد از کل بازداشت شدگان اخیر زن هستند/ مسکن و شرایط بهداشتی مناسب برای زندانیان فراهم است. یه جورایی مثل خوابگاه بعضی از دانشگاه ها

معاون رئیس جمهور: 10 درصد از کل بازداشت شدگان اخیر زن هستند/ مسکن و شرایط بهداشتی مناسب برای زندانیان فراهم است.  یه جورایی مثل خوابگاه بعضی از دانشگاه ها

انسیه هزالی معاون زنان رئیس جمهور گفت: روز دوشنبه به یکی از زندان ها مراجعه کردم، صحبت های آنها را شنیدم و با حجت الاسلام محسنی آجی نیز در مورد شرایط آنها صحبت کردم و به دنبال راه هایی برای آزادی افرادی هستیم که دارای فرزند و یا فرزند هستند. گناه یا مشکل کمتر.» و بیماری ها بیمه می شوند. وی افزود: از مجموع دستگیرشدگان پس از اغتشاشات اخیر 10 درصد زن هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با نزدیک شدن نگاه ها از افراط و تفریط پرهیز می شود. دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی جلسه خوبی برای تعدیل نظرات و روشن شدن برخی ابهامات بود.

انسیه خزعلی درباره دیدارش با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و اینکه چگونه این دیدارها می تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: به هر حال گفت وگو خوب است. خیلی خوب است که اعضای احزاب، گروه ها، انجمن ها یا کسانی که به عنوان افراد واقعی برخورد می کنند و نظرات و دیدگاه های متفاوتی دارند جمع شوند و به حرف های آنها گوش دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: گاهی فقط افراد یک گروه و یک دیدگاه با یکدیگر صحبت می کنند، به طوری که به نظر آنها دائماً این دیدگاه تقویت می شود، نیاز به چند برابر است و به مشکل نگاه می کنند. یک عدسی است و دائماً در آن گروه خاص احساس استحقاق شکل می گیرد، اما با شنیدن سخنان یکدیگر، نظرات و دیدگاه ها تعدیل می شود و می توان تصمیم بهتری گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها از تندروها و منافقان پرهیز می‌شود. بر این اساس فکر می کنم جلسه خوبی برای اصلاح دیدگاه ها و رفع برخی ابهامات بود.

هزالی بیان کرد: باید توجه داشت که دولت در چه وضعیتی کشور را تحویل گرفت چه از نظر مسائل اقتصادی و چه از نظر خلاءهایی که باید در مدت کوتاهی پر می شد و با وجود تمام مشکلات برخی مسائل که بعد از ده یا پانزده سال تبدیل به آرزو بود، در این حکومت محقق شد. مسائلی مانند نرخ پرستاری و ارزشیابی معلمان. همچنین در حوزه زنان در این مدت شاهد هستیم که برای اولین بار زنان از سوی رئیس جمهور در شوراهای تصمیم گیری منصوب می شوند و یا اعتبارات ویژه استانی به زنان اختصاص می یابد، اما همچنان باید عقب ماندگی های مربوط به این موضوع را جبران کنیم. زنان و خانواده ها

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد زندانیان و بازداشت شدگان حوادث اخیر صحبتی شده است، گفت: من در این جلسه به طور خاص در مورد زندانیان صحبت نکردم اما روز دوشنبه در یکی از زندان ها بازدید کردم، صحبت های آنها را شنیدم و با خجت الاسلام محسنی آژه ای نیز صحبت کردم. در مورد شرایط آنها و ما به دنبال راه هایی برای آزادی افرادی هستیم که بچه دارند یا کمتر گناه دارند یا مشکل و بیماری دارند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: 10 درصد از مجموع بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر را زنان تشکیل می دهند.

وی درباره شرایط نگهداری زندانیان نیز گفت: شرایط معیشتی و بهداشتی مناسبی برای زندانیان فراهم است و من چیزی شبیه به خوابگاه برخی از دانشگاه های کشور دیدم. علاوه بر این، زندانیان مجاز به خوردن غذا و ورزش در فضای باز از صبح تا شب هستند. جدای از همه اینها نامه‌ها و درخواست‌های آنها نیز دریافت شده است و عده‌ای که درخواست وثیقه یا آزادی مشروط کرده‌اند، پیگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید