معاون وزیر امنیت کشور: بازگشت همسر و دختر علی دایی اقدامی قانونی بود/ واتس‌اپ و اینستاگرام تا قوانین حاکمیتی ما را نپذیرند کار نمی‌کنند.

معاون وزیر امنیت کشور: بازگشت همسر و دختر علی دایی اقدامی قانونی بود/ واتس‌اپ و اینستاگرام تا قوانین حاکمیتی ما را نپذیرند کار نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از اعتراضات اخیر، استفاده از برخی پلتفرم ها در فضای مجازی با محدودیت هایی مواجه شده و مردم نیز در فضای کسب و کار خود با مشکل مواجه هستند. چه زمانی این محدودیت ها برداشته می شود؟ گفت: در حالی که واتس اپ و اینستاگرام قوانین حاکم بر کشور ما را قبول دارند، امکان کار در کشور برای آنها وجود ندارد. این دو برنامه در همه کشورهای جهان قوانین حاکمیتی خود را برای رعایت اصول حاکم بر هر کشور در حوزه امنیتی، فرهنگی و سیاسی که شرط فعالیت آنها بود، اتخاذ کردند و به جز جمهوری اسلامی این قوانین را اعمال می کنند. ایران آنها در واقع دارند حاکمیت ما را زیر پا می گذارند و این برخلاف اصل استقلال کشور ما است.

وی در گفتگو با ایلنا افزود: بنابراین زمانی که قوانین و مقررات ما را پذیرفتند با صلاحدید مراجع مسئول می توانند مجوز فعالیت بگیرند. آنها قوانین کشورهای دیگر را به جز جمهوری اسلامی اتخاذ کردند و این نوعی توهین به ملت ایران و نقض حاکمیت ماست. به هر حال مسئولان این حوزه در حال مدیریت این موضوع هستند و از نظر ما واتس اپ و اینستاگرام نقش برجسته و مهمی در اغتشاشات اخیر داشتند و به عنوان عامل اصلی تهدید، تحریک، سازماندهی و پیگیری یک حرکت خرابکارانه بودند.

با توجه به مرجع “انتخاب”؛ میراحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت همسر و دختر علی دایی به تهران، تایید می کنید که این موضوع در شورای امنیت ملی تایید شده است؟ دوستانی که نظر می دهند در حیطه مسئولیت خود و اطلاعات محکم خود صحبت کنند. شورای امنیت کشور مسئول سیاست گذاری، هدایت و مدیریت امور امنیتی است و وارد مصادیق نمی شود و ما هیچ اطلاعات منفی یا مثبتی در این مورد نداریم. مهم است، اما موضعی که اتخاذ شد اشتباه بود.

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای بازگشت همسر علی دایی چگونه رخ داده است، گفت: بالاخره مراجع قانونی در کشور وظایف خاص خود را دارند و اتفاقی که افتاده یک اقدام قانونی بوده و هیچ اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است.

میراحمدی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات اخیر چگونه است، گفت: خدا را شکر وضعیت امنیتی بسیار خوبی داریم و با اطلاعاتی که از پشت صحنه توطئه گران به ویژه از آمریکا، انگلیس، فرانسه و … داریم. رژیم صهیونیستی، پروژه براندازی را شکست دادند، پذیرفتند

دیدگاهتان را بنویسید