معاون پارلمانی رئیسی: رستم قاسمی به کار خود با دولت ادامه می دهد/ این که بیماری وزیر بهانه بود درست نیست، واقعا مریض بود/ دولت از هیچ متخلفی حمایت نمی کند.

معاون پارلمانی رئیسی: رستم قاسمی به کار خود با دولت ادامه می دهد/ این که بیماری وزیر بهانه بود درست نیست، واقعا مریض بود/ دولت از هیچ متخلفی حمایت نمی کند.

روز جدید نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی درباره وعده اولیه دولت برای بازگرداندن قیمت ۱۴۰۰ شهریور گفت: دولت در تلاش است تا حد امکان از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وزیر راه و شهرسازی به کار خود با دولت ادامه می دهد و تمام تمرکزش بر ساماندهی حمل و نقل زائران اربعین است.

محمد حسینی در خصوص اینکه نمایندگان مجلس بدون توجه به اینکه با معاون پارلمانی رئیس جمهور بحثی شده یا خیر، پیشنهاد استیضاح سه وزیر ورزش، صلح و راه و شهرسازی را مطرح می کنند، گفت: اکنون که مجلس تعطیل است، نمایندگان مردم نظر دارند و ممکن است. آنها می خواهند چند امضا جمع کنند اما تا زمانی که این جمع آوری در مجلس اعلام نشود، آنها را جدی نمی گیریم. اخطار باید دریافت و به ما ابلاغ شود. البته هر جا که از نمایندگان سوال و استیضاح می شنویم با آنها صحبت می کنیم تا در صورت وجود ابهام، شبهه و مشکل، وزرا آماده باشند و جلسه داشته باشند.

نایب رئیس رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه در سال اول هیچ سوالی درباره استیضاح وزرا نداریم. تعامل بسیار خوبی بین دولت و مجلس وجود داشت. دیدید 280 نماینده مردم اقدامات دولت و شخص رئیس جمهور را ارزیابی کردند. در هفته دولت وزرا و معاونان رئیس جمهور هرکدام به 2 استان سفر کردند و در مورد موضوعات بحث و تبادل نظر کردند.

وی در رابطه با تکفیک وزارت شهرسازی گفت: تاکنون این موضوع در دولت مطرح نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم.

حسینی با بیان اینکه مسکن موضوع بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: در دیداری که دولتمردان با مقام معظم رهبری داشتند، حضرت آقا فرمودند که ما در بحث مسکن عقب هستیم و باید در این زمینه تلاش شود.

وی افزود: ادغام وزارت راه و شهرسازی می تواند اتفاق خوبی باشد. چون کار در این وزارتخانه بسیار سخت است چون بحث راه و شهرسازی یک بحث است و بحث مسکن یک بحث دیگر و باید در هر دو حوزه اقدامات مناسبی انجام شود. منتظریم کمیسیون ساختمان رای بدهد و این تقسیم بندی به عنوان طرح در مجلس اعلام شود و بعداً در دستور کار قرار دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اینکه برخی نمایندگان و کارشناسان اعلام می کنند در شرایطی که دولت با مشکل بودجه مواجه است، تقسیم یا ادغام وزارتخانه ها به هر حال هزینه بر است و بار مالی به همراه دارد، گفت: اگر تقسیم بندی فضا را بگیرد. ، تاکید خواهد شد استفاده از همان امکانات موجود اعم از نیروی کار و ساختمان هایی که در گذشته بوده است. بله، بار مالی وجود دارد، اما این بار ارزش آن را ندارد.

وی بیان کرد: اگر نیاز باشد و مجلس به این نتیجه برسد در دولت مطرح می کنیم اما در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

حسینی در خصوص اینکه برخی نمایندگان مجلس مدعی هستند وزیر راه و شهرسازی باید به مجلس بیاید و پاسخگوی کار مشاورش که به اتهامی بازداشت شده است و این بیماری مطرح شدن بهانه ای بیش نیست، گفت: خیر، آنجاست. چنین چیزی نیست واقعا مریض بودند.

وی تاکید کرد: اگر نمایندگان مردم سوال یا شبهه ای داشته باشند پاسخ می دهند نه تنها مسئولیت تک تک وزیران دولت را بر عهده دارند. اشاره کردم که این روزها مجلس تعطیل است و پس از بازگشایی می توانند هر سوالی دارند بپرسند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت از هیچ متخلفی حمایت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در شرایط فیزیکی خاصی قرار دارد که آیا دولت با توجه به شرایط وی به همکاری خود با وی ادامه خواهد داد، گفت: بله، همکاری ها ادامه دارد. او در حال حاضر در جلسات شورای دولت شرکت می کند و کار وزارت را زیر نظر دارد و در پخش تلویزیونی توضیح می دهد.

حسینی بیان کرد: آقای قاسمی در حال حاضر روی حمل و نقل زائران از اربعین تمرکز دارند زیرا افراد زیادی به این مراسم مراجعه می کنند و حمل و نقل مشکل حاد است و روی این مشکل متمرکز هستند و کارهای خود را انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت و از سرگیری شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین، گفت: این طرح به هیچ عنوان اجرایی نمی شود و رئیس جمهور تاکید می کند که نباید تصمیمی گرفت که منجر به افزایش تورم در کشور شود. قطعا اگر بنزین گران شود تبعات زیادی در کشور خواهد داشت. به همین دلیل به دلیل قاچاق سوخت که در کشور جریان داشت، اقداماتی برای جلوگیری از قاچاق سوخت از طریق کارت سوخت انجام شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که دلیل کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت چه بوده است، گفت: برای جلوگیری از قاچاق که آن هم برجسته شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره وعده اولیه دولت برای بازگرداندن قیمت های شهریور 1400، گفت: دولت در تلاش است تا حد امکان از افزایش قیمت ها جلوگیری کند. مثلا تورم جهانی را شاهد بوده ایم که اقتصاد ما را هم تحت تاثیر قرار داده است و در حال حاضر تورم در کشوری مانند ترکیه به 86 درصد رسیده است یا در برخی کشورهای اروپایی که تورم نداشتند الان با این مشکل مواجه هستند و اینجا هم ، اثرات خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت بسیار مراقب است که قیمت ها افزایش پیدا نکند و در صورت افزایش قیمت دارو یا گندم به نوعی مشکل را حل می کند.

حسینی در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه ای برای جلوگیری از کسری بودجه دارد، گفت: در این صورت بودجه به گونه ای بسته می شود که شاهد کسری بودجه نباشیم. دولت در سال گذشته بدهی های موجود بابت اوراق، صندوق ها و دستگاه ها را پرداخت و از بانک مرکزی استقراض نکرد و از این رو دولت با جدیت در تلاش است تا از کسری بودجه جلوگیری کند تا کمتر درگیر مشکلات شود.

دیدگاهتان را بنویسید