معجزه شیر مادر برای مغز کودک

معجزه شیر مادر برای مغز کودک

این متخصص اطفال در تشریح ممنوعیت های تغذیه کودکان زیر یک سال گفت: ضریب هوشی کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند 7.5 امتیاز بیشتر از کودکانی است که شیرخشک مصرف می کنند.

ناصر کلانتری درباره ممنوعیت غذایی کودکان زیر یک سال گفت: کودکان زیر یک سال عسل نخورند زیرا خطر ابتلا به «بوتولیسم» وجود دارد. همچنین کودک زیر یک سال نباید شکر بخورد، زیرا در سال اول زندگی، ذائقه قند و مواد شیرین در کودک نباید ایجاد شود. موادی که خطر خفگی دارند، مانند انگور، نباید به کودکان زیر یک سال داده شود.

آیا خوردن شیر گاو برای کودکان زیر یک سال مجاز است؟

وی ادامه داد: اسفناج، چغندر قند، شلغم و سبزیجات ریشه دار به دلیل نیترات زیاد به کودکان زیر یک سال داده نشود. شیر گاو را نباید در لیوان و به صورت خالص به کودک زیر یک سال داد، اما می توان آن را به صورت فرنی و پوره برای کودکان طبخ کرد، زیرا با جوشاندن شیر پروتئین ها تغییر می کند و احتمال حساسیت وجود دارد. کاهش می دهد.

چگونه بفهمیم کودک به غذا حساسیت دارد؟

نیروی انتظامی افزود: در صورتی که تغذیه کمکی برای کودک به تازگی آغاز شده باشد. برای بررسی حساسیت کودک به غذا باید یک قاشق چای خوری غذا به او بدهید و پس از 24 ساعت در صورت استفراغ مکرر، اسهال شدید، نفخ، خشن شدن صدا و بثورات پوستی، دادن کودک را قطع کنید.

استفاده زیاد از مولتی ویتامین در کودکان ممنوع!

وی با انتقاد از مصرف بی رویه مکمل های ویتامینی برای کودکان گفت: مصرف بی رویه بسیاری از مولتی ویتامین ها در کودکان حتی می تواند باعث اختلال در رشد و تغذیه کودکان شود، به عنوان مثال مصرف زیاد ویتامین های محلول در چربی باعث ایجاد مسمومیت و رسوب در چربی می شود. بافت و کبد مصرف کافی ویتامین D در کودکان مهم است، زیرا کمبود ویتامین D یک مشکل جهانی است.

اثرات مثبت شیر ​​مادر بر سلامت کودک

این متخصص اطفال با اشاره به اهمیت مصرف شیر مادر خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد کودکانی که شیر مادر مصرف می کنند از سلامت بیشتری برخوردار هستند بنابراین هیچکس حق ندارد کودک را از شیر مادر محروم کند. از جمله مزایای شیر مادر برای کودک این است که این شیر یک غذای کامل برای کودک است و نوع چربی موجود در آن باعث رشد مغز انسان می شود، زیرا چربی موجود در شیر مادر مخصوص رشد و نمو انسان است. شیر هر حیوانی برای بچه یکسان است. حیوان مناسب تر است.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که مصرف شیر مادر در سراسر جهان سالانه از مرگ 6 میلیون کودک جلوگیری می کند.

کلانتری تصریح کرد: اگر در بدو تولد شیر مادر به کودک داده شود، نه تنها دو سال اول زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه سلامت او را تا پایان عمر تضمین می کند، زیرا نحوه تغذیه او در سال های اول تولد. زندگی بر عملکرد سیستم متابولیک بدن برای سال های آینده تأثیر می گذارد. نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند 15 برابر کمتر از کودکانی است که از شیر خشک تغذیه می‌کنند و خطر حمله قلبی، فشار خون بالا و آسم در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بسیار کمتر از کودکانی است که با شیر خشک تغذیه می‌شوند. فرزندان.

ضریب هوشی بالاتر در کودکان شیرده

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره تغذیه کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این کنگره از 19 تا 21 اسفندماه سال جاری در تهران خاطرنشان کرد: کودک باید به مدت دو سال از شیر مادر تغذیه شود. هرچه مدت زمان بیشتری از شیر مادر استفاده شود، فواید سلامتی برای کودک بیشتر می شود و ضریب هوشی کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند 7.5 امتیاز بیشتر از کودکانی است که از شیر خشک استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید