معرفی برخی از غذاهای حاوی امگا 3 / مواد غذایی موجود برای تقویت سیستم عصبی


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883772

اسیدهای چرب «امگا 3» از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند که به ویژه توسط متخصصان تغذیه برای پیشگیری از بیماری های عصبی توصیه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناسان همچنین بیان می کنند که مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 تاثیر مثبتی بر افسردگی دارد.

در زیر به برخی از مواد غذایی که دارای بیشترین میزان امگا 3 هستند اشاره می کنیم.


1- ماهی سالمون

ماهی های چرب مانند سالمون سرشار از امگا 3 هستند. بررسی ها نشان می دهد که در هر 100 گرم از این نوع ماهی بیش از 4000 میلی گرم امگا 3 وجود دارد و به طور کلی هر چه گوشت ماهی تیره تر باشد میزان بیشتری از این ماده در آن وجود دارد.


2- تخم پرندگان در فضای باز رشد می کنند.

تخم مرغ همچنین منبع “امگا 3” است. اما به شرطی که جوجه ها در مرتع و در فضای باز نگهداری شوند. در واقع رژیم غذایی جوجه ها نقش مهمی در استحکام تخم آنها دارد و به عنوان مثال اگر از دانه کتان برای خوراک مرغ استفاده شود، تخم مرغ آنها سرشار از امگا 3 خواهد بود.


3- سویا

این محصول غذایی نه تنها سرشار از فیبر و پروتئین است، بلکه منبع قابل توجهی از امگا 3 (1443 میلی گرم در هر 100 گرم) است. لوبیا یا جوانه سویا را می توان به سالاد اضافه کرد یا با هر غذای دیگری مصرف کرد.


4- اسفناج

در میان سبزیجات سبز، اسفناج حاوی بیشترین “امگا 3” و به طور خاص اسید آلفا لینولنیک است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید