معرفی برندگان جایزه باربد سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر


ساعت: 08:24
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809474

در مراسم اختتامیه این رویداد موسیقایی، هنرمندان و آثار برگزیده بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر (جایزه باربادوس) حضور داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برگزیدگان بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر (جایزه باربادوس) در مراسم اختتامیه این رویداد جمعه شب بیست و نهمین باخمن معرفی و تجلیل شدند.

برندگان این جایزه در رشته‌های «اجرای موسیقی نواحی»، «ساخت موسیقی معاصر ایرانی بدون کلام»، «ساخت موسیقی معاصر ایران – ارکسترال با کلام»، «خواندن موسیقی ارکسترال معاصر ایران»، «ساخت موسیقی کلاسیک غربی»، کلام، «اجرای موسیقی دستگاهی بدون کلام»، «ساخت موسیقی پاپ و آهنگسازی با کلام»، «خوانندگی پاپ و آهنگسازی»، «ساخت موسیقی دستگاهی با کلام»، «آواز خوانی دستگاهی»، «اجرای موسیقی پاپ بدون کلام» ، به عنوان “بهترین ناشر” و “راپسودی برای ساز تکنواز و ارکستر سمفونیک” انتخاب شد.

در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، آلبوم‌هایی که از مهرماه 1388 تا 1400 به دبیرخانه جشنواره رسیده بودند، توسط هیئت انتخاب گروه‌ها و آثار جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتند و نامزدهای دریافت جایزه باربد معرفی شدند.

محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی فر، امیرعباس ستایشگر، محمدمهدی سیار، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی اعضای هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در اختتامیه جشنواره موسیقی هستند. جشنواره.

اسامی هنرمندان و آثار برگزیده به ترتیب زیر اعلام می شود:


* پخش موسیقی منطقه ای

نامزدهای این جایزه: مهرداد اکبری با «هفت خوان و تنبور»، شاهروک پناهی فرد با پروژه «صبا»، مجید کالابی با «تالش»

در این بخش مهرداد اکبری برای اثر «هفت خواننده و یک تنبور» لوح افتخار دریافت کرد و مجید کالابی برای اثر «تالش» جایزه باربد را دریافت کرد.


* ساخت موسیقی معاصر ایرانی بدون کلام

نامزدهای این جایزه: آسو کهزاد با پروژه «اپوزیسیون»، آرش هژیر آزاد با «بازار وکیل»، پاشا خانجانی با «سوار گرد و غبار»

در این بخش لوح افتخار آلبوم «بازار وکیل» به آرش هژیر آزاد و برای آلبوم «پروتیوا» جایزه باربد به آسو کهزادی اهدا شد.


* ساخت موسیقی ارکسترال معاصر ایرانی – همراه با اشعار

نامزدهای جایزه: بهنام ابوالقاسم با «همیشه یک لحظه باران»، امین همایی با «کجا رفتی»

در این بخش بهنام ابوالقاسم و امین همایی دیپلم گرفتند و جایزه باربد به هنرمندی تعلق نگرفت.


* آواز موسیقی معاصر ایرانی – ارکستر

نامزدهای دریافت جایزه: پوریا اخواص برای آلبوم «همیشه یک لحظه باران»، حسین علیشاپور برای خوانندگی در آلبوم «چله نشین»

در این بخش از حسین علیشاپور برای آلبوم چله نشین لوح تقدیر و جایزه باربد به پوریا اهواز برای آلبوم همیشه یک لحظه بارانی اهدا شد.


* ترکیب کلاسیک غربی

نامزدهای دریافت جایزه: امیرحسین الله دادی برای پروژه «مین»، پویان جدید فرد برای اثر «گمار»، علی رادمان برای اثر «ابریشم»، رضا ولی برای پروژه «آرزو»

در این بخش به علی رادمان برای آلبوم «ابریشم» لوح افتخار و جایزه باربد به رضا ولی برای آلبوم «اشتیاق» اهدا شد.


* ساخت موسیقی ساخته شده – بدون کلام

نامزدهای جایزه: حسام اینانلو برای پروژه میان، سروش پورگودرزی برای پروژه مسک، سروش پور گودرزی برای پروژه دایره، رضا طریقت و یاسار یاری برای پروژه مسیر.

در این بخش لوح افتخار به حسام اینانلو برای آلبوم «میان» اهدا شد اما هیچ اثری واجد شرایط دریافت جایزه باربادوس شناخته نشد.


* موسیقی بی کلام دستگاهی پخش کنید

نامزدهای این جایزه: پدرام جوادزاده برای پروژه «ما، صدا، سنتور»، سامان صادقیان برای پروژه «تروار»، محمد عشقی و المیرا مردانه برای پروژه «سرو و تزرو»، آرمان مهدیه برای اثر «موازی تا بی نهایت» “

در این بخش، محمد عشقی و المیرا مردانه برای پروژه سرو و تزرو دیپلم گرفتند؟ آرماند مهدی برای آلبوم “موازی تا بی نهایت” برنده جایزه باربادوس شد.


* ساخت موسیقی پاپ و تلفیقی – با کلمات

نامزدهای جایزه: ارشاد رازانی برای آلبوم «باغ ارم»، گروه پالت برای پروژه «مریدین مبدا»، مهدی صومعه برای پروژه «در ذهنش»، امین همایی برای پروژه «پیش از پاییز، بعد از پاییز»

در این بخش، امیر خمایی برای آلبوم «پیش از پاییز، بعد از پاییز» دیپلم افتخار دریافت کرد و جایزه باربد به گروه «پالت» برای آلبوم «منشأ نصف النهار» رسید.


* خواندن موسیقی پاپ و تلفیقی

نامزدهای جایزه: مهدی صومعه برای خوانندگی «در رویای خود»، مهدی علیزاده برای خوانندگی «باغ ارم»، بهزاد عمرانی برای خوانندگی «احتمالا قهرمان نیست»، امید نعمتی برای خوانندگی «مریدین مبدأ»

در این بخش بهزاد عمرانی برای آلبوم «حتما قهرمانی نیست» لوح افتخار دریافت کرد و جایزه باربد به امید نعمتی برای آلبوم «مریدین» اهدا شد.


* آهنگسازی دستگاهی – با کلمات

نامزدهای جایزه: مهدی حاجی قاسمی برای پروژه «کوچه از تو ناامید شد»، امیر شریفی برای پروژه «تبیین این غم»، محمدعلی نجف پور برای پروژه «شب نور»، توحید وحید برای پروژه «آستان» عشق”

مهدی حاجی قاسمی در این بخش برای آلبوم «کوچه دلگیر تو شدم» دیپلم افتخار دریافت کرد و برای پروژه «شرح این هجران» برنده جایزه امیر شریفی باربد شد.


* آواز خواندن موسیقی دستگاهی

نامزدهای جایزه: مهدی امامی برای ترانه «شرح در هجران»، سید محسن حسینی برای «دورها»، مجتبی عسگری برای «پارک سعدی»، علی مومنیان برای «کوچه ناامید شد»

در این بخش، مهدی امامی برای آلبوم «شرح این هجران» دیپلم افتخار دریافت کرد و مجتبی عسگری برای آلبوم «پارک سعدی» برنده جایزه باربد شد.


* پخش موسیقی پاپ – بدون کلام

نامزدهای جایزه: مصطفی بیاتی برای «یکشنبه من»، الیاس دژاهنگ و مجید ایدنی اصل برای پروژه «رنج»

مصطفی بیاتی در این بخش برای اثر یکشنبه من دیپلم افتخار دریافت کرد و الیاس دژهنگ و مجید ایدنی اصل برای اثر رنج برنده جایزه باربد شدند.


* اجرای موسیقی کلاسیک

در این بخش جایزه باربد به مهرداد گلمی برای آلبوم Pieces for Flute اهدا شد.


* بهترین ناشر

نامزدهای دریافت جایزه: نشر جوان به مدیریت نیما جوان، نشر ماهور به مدیریت سید محمد موسوی، نشر نسیم مهر آوا به مدیریت محمد غلامی، نشر نوفه به مدیریت معین فرزاد.

در این ستون نیما جوان مدیر موسیقی جوان دیپلم و معین فرزاد کارگردان نوفه برنده جایزه باربد شدند.


* راپسودی ایرانی برای هارپسیکورد و ارکستر سمفونیک

نامزدهای جایزه: فرید اسماعیلی ابهری، محسن جوسی، عارف شاهد نواز، پوریا لاچینی

در این بخش به فرید اسماعیلی ابهری دیپلم و پوریا لاچینی برنده جایزه باربد شد.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از 22 تا 26 بهمن ماه 1400 به دبیری حسن ریاحی در دو بخش رقابتی (جایزه باربادوس) و غیر رقابتی برگزار شد. علاوه بر اجرای انواع موسیقی در سالن های مختلف و «جایزه باربد»، «جایزه ترانه»، «جایزه موسیقی و رسانه» و نشست های پژوهشی از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید