معرفی بوم گردی در یزد مغفول مانده است/ لزوم تخصیص اعتبار برای گردشگری تبلیغاتی در یزد


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916350

هکر السادات عضو شورای شهر یزد با اشاره به عملکرد ضعیف تبلیغات برای معرفی بوم گردی در یزد گفت: ظرفیت قابل توجه بوم گردی یزد در داخل و خارج از کشور مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بی بی فاطمه حکیر السادات در گفتگو با یزدرسا درباره وضعیت بوم گردی یزد گفت: وضعیت بد زباله در بافت تاریخی، تاریکی مطلق برخی از کوچه های بافت تاریخی، نبود پارکینگ عمومی مناسب، نبود نقشه بافت تاریخی از جمله مشکلات بافت تاریخی و از درخواست های مسئولان برای بوم گردی است.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر یزد ادامه داد: در حال حاضر 175 بوم گردی در استان یزد وجود دارد که متأسفانه در بحث تبلیغات، بازاریابی و جشنواره های بین المللی نسبت به معرفی آن ها و به ویژه قابل توجه بودن آن اقدام چندانی صورت نمی گیرد. ظرفیت اکوتوریسم یزد در داخل و خارج از کشور به خوبی معرفی نشده است.

وی افزود: تبلیغات خانه های بوم گردی ورودی شهر یزد و برندسازی ضعیف انجام شده و باید در سال آینده بودجه ویژه ای برای تبلیغات بوم گردی و بافت تاریخی دید.

این عضو شورای شهر یزد افزود: عدم هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری در خصوص ساخت و سازهای بافت های سنتی و تداخل قوانین و مقررات دو نهاد نیز مشکل ساز است، همچنین لازم است یک طرح تهیه شود. بروشور تعداد ظرفیت، عکس و آدرس بوم گردی و مدیریت گردشگری شهرداری یزد برای کمک به معرفی آن و افزایش ظرفیت بوم گردی ارسال شود.

حکیرالسادات یادآور شد: در مثلث طلایی و پیوند گردشگری یزد، شیراز و اصفهان نیز امکان تبادل مسافر وجود دارد و باید برای این امر برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید