معرفی وزیر پیشنهادی کار تا پایان شهریور/ به دنبال ساخت ماهواره کاملا بومی


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890297

سخنگوی دولت با بیان اینکه طبق قانون مهلت دولت برای معرفی وزیر سه ماه است و تاخیری در این زمینه وجود ندارد، گفت: تا پایان شهریورماه گزینه مد نظر دولت به مجلس ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در آستانه یک سال دولت و جلوتر از هفت دولت هستیم که در این ایام چندین نشست خبری آغاز کرده و برگزار کرده اند.


«قدرت مردم» شعار هفته دولت است

وی گفت: در برخی موارد گزارش های مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفته و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت. در همین راستا ستاد بزرگداشت هفته دولت برای اطلاع رسانی در خصوص افتتاح پروژه هایی که در هفته دولت به بهره برداری رسیده و افتتاح خواهند شد، تشکیل شده است. کوچک سلام باید انجام بشه.

سخنگوی دولت گفت: نمایندگان دولت در این ایام به تمامی استان ها سفر خواهند کرد تا با حضور در استان ها به نمایندگی از دولت، تشکیل میز خدمت و افتتاح پروژه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بهادری جهرمی افزود: شعار هفته دولت امسال با توجه به اولویت های عملکردی دولت و گفتمان دولت سیزدهم «دولت مردمی» انتخاب و هفته دولت نیز بر همین اساس نامگذاری شد. در روز چهارشنبه دوم شهریور ماه، طبق عناوین «میثاق با ولایت»، پنجشنبه «مبارزه با فساد و عدالت، «تحول و خلاقیت خانواده» و «سلامت اخلاقی و معنوی»، «دانش و پیشرفت» و «شجاعت و عقلانیت» انتخاب شدند.


رتبه بندی معلمان پس از 10 سال اجرا می شود

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون ارزشیابی معلمان خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که بعد از بیش از 10 سال بلاتکلیفی معلمان، وعده رئیس جمهور قبل از سیزدهمین سالگرد دولت محقق شد. اساسا آیین نامه به صورت قانونی در چارچوب قانون تعریف شده است و امکان انحراف از قانون وجود ندارد و تغییرات لازم در نامه توجیهی ایجاد شده و رتبه معلم معرفی شده و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را دلیل اعلام کرده است. حساب تصرف کرد و قبل از اتمام مراحل، مبالغی را به صورت علی درآورد حساب در پایین ترین سطح رتبه بندی و به دنبال آن پرداخت های اضافی پرداخت می شود.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش از این پیشنهاد افزایش حقوق این بستگان را داده بود و جلسات مشترکی با سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و حقوق و دستمزد نیز افزایش یافت. افزایش کارمندان دولت با تمرکز برای افراد با درآمد پایین‌تر پیشنهاد می‌شود و این پیشنهاد باید مرحله نهایی خود را بگذراند تا اجرایی شود. پیش بینی ما این است که این موضوع تا پایان ماه آینده فراهم شود.


دولت به دنبال ساخت ماهواره های کاملا بومی است

بهادری جهرمی در خصوص تولید سه نسخه دیگر از ماهواره خیام گفت: پس از یک دوره رکود در صنعت فضایی، این دولت تحول در این زمینه را آغاز کرده و دولت مصمم است عقب ماندگی این حوزه را جبران کند. برای تحول در صنعت فضایی دو مسیر وجود دارد. یکی از موارد اصلاح عیوب قبلی قرارداد قبلی ماهواره خیام بود و خوشبختانه شاهد پرتاب آن بودیم. سه ماهواره مشابه دیگر که به تدریج مشارکت دانشمندان ایرانی را در طراحی و استقرار این ماهواره ها افزایش می دهد. کوچک بوده است

وی افزود: عمر ماهواره خیام حدود پنج سال است و این روزها باید به فکر جایگزینی آن باشیم. دولت به دنبال ادامه ساخت ماهواره های کاملا بومی با قابلیت های این ماهواره به موازات آن است.


نسخه وزارت کار تا پایان شهریور ماه معرفی می شود

سخنگوی دولت در خصوص علت عدم حضور وزیر پیشنهادی کار در مجلس گفت: طبق قانون مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر سه ماه است. با تاخیر در این زمینه انجام نشد و در مدت قانونی فرد مورد نظر معرفی می شود و تا پایان شهریور گزینه مد نظر دولت به مجلس ارائه می شود و وزارتخانه متولی دارد و باقی نمانده است. حل نشده

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید