معرفی 2 داروی جدید برای درمان عروق کرونر / تقویت 75 درصدی سیستم ایمنی با تزریق نوبت سوم واکسن

ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798767

دبیر کمیته علمی کرون گفت: مطالعات نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن پس از 12 روز از مصرف نوبت سوم حدود 75 درصد تقویت می شود.

حمیدرضا جماعتی در خصوص تزریق نوبت سوم واکسن کرونا گفت: در تقسیم بندی اولیه سازمان جهانی بهداشت، دو نوبت واکسن برای جوانان و افراد دارای سیستم ایمنی خوب بی خطر است و می تواند تقویت کننده را مخلوط کند. دوزها و تقویت کننده ها با این حال، افراد بالای 60 سال که به دلایلی سیستم ایمنی ضعیفی دارند، دو دوز واکسن کامل ایمن سازی را دریافت نمی کنند، بنابراین برای ایمنی کامل باید دوز سوم را تزریق کنند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل جهش و بررسی های انجام شده در اومیکرون، دیگر بحث دوز تقویت کننده و تقویت کننده مطرح نیست و اکثر دانشمندان معتقدند برای موثر بودن دوز سوم باید همه واکسن ها تزریق شود. چون مدتی بعد از دوز دوم، سیستم ایمنی در برابر همان ویروس دلتای که ما واکسینه شدیم ضعیف می شود و برای اینکه سیستم ایمنی در برابر ویروس قوی تر شود باید نوبت سوم تزریق شود.

دبیر کمیته علمی کرونا گفت: Omicron دریافته است که ضعف سیستم ایمنی بدن نسبت به دلتا شدیدتر است، همانطور که مطالعات در دلتا نشان می‌دهد تقریباً ۶ ماه پس از تزریق واکسن‌های فایزر و مدرنا، اجساد دلتا به ۴۰ درصد رسید. در حالی که آنها Omicron را آزمایش کردند و متوجه شدند که آنتی بادی ها تنها 10 درصد موثر هستند. بنابراین تزریق دوز سوم ضروری است.

جماعتی گفت: در بررسی های اولیه روی اومیکرون ها، 40 درصد افراد مبتلا به امیکرون کمتر از دلتاها در بیمارستان بستری شدند. اما این مطالعات ابتدا در افرادی انجام شد که دو دوز واکسن دریافت کردند، و دوم به این دلیل که omicron بیشتر احتمال دارد بر جوانان با سیستم ایمنی قوی تأثیر بگذارد. سوم، انتقال آمیکرون زیاد است و افراد بیشتری را درگیر می کند، بنابراین احتمال بستری شدن در بیمارستان و مرگ در صورت عدم واکسن زیاد است.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که با نوبت سوم واکسیناسیون پایان یابد. با این حال، به دلیل شروع زودتر واکسیناسیون، برخی از کشورها به دلیل جهش Omicron در افراد بالای 60 سال، کادر پزشکی و افراد دارای سیستم ایمنی معیوب به دوز چهارم رسیده اند.

یکی از اعضای کمیته علمی گفت: “اما تحقیقات نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن پس از 12 روز از تزریق نوبت سوم به حدود 75 درصد افزایش می یابد، بنابراین اکنون می توانیم با همان دوز سوم ادامه دهیم تا تحقیقات بیشتری در مورد آمیکرون انجام شود.” کرونا رسید.

وی افزود: اکنون در آمریکا و سایر کشورها گفته می شود که دو ماه صبر می کنیم تا ببینیم مطالعات آمیکرون به کجا می رود و از دوز سوم چه نتیجه ای می گیریم و در صورت نیاز ممکن است تصمیم بگیریم چهارمین را شروع کنیم. دوز.”

جماعتی گفت: “برخی از شرکت های تولید واکسن مانند فایزر نیز به دنبال آزمایش اثربخشی واکسن های Omicron و در صورت عدم موثر بودن، ساخت واکسن های جدید هستند. تولید واکسن های جدید با توجه به شرایط بحرانی فعلی حدود دو ماه طول می کشد.” اثربخشی در برابر omicron

وی گفت: در کشور ما نیز از زمانی که مورد Omicron شناسایی شد، برخی از شرکت ها مانند انستیتو پاستور تحقیقات خود را در مورد Omicron قبل از آزمایش واکسن خود بر روی Omicron آغاز کرده اند و اگر چنین است. به طور ناکارآمد، حداقل سه ماه طول می کشد تا یک واکسن خانگی علیه ایمیکرون ساخته شود.

دبیر کمیته علمی کرون تاکید کرد: هنوز تغییری در میزان عوارض، بستری و مرگ و میر ناشی از ورود سویه omicron نداریم، اما طبق بررسی های اپیدمیولوژیک اگر آمیکرون در کشوری یافت شود حداقل وجود دارد. هزار بیمار مبتلا به امیکرون. .

حمیدرضا جماعتی گفت: با توجه به میزان واکسیناسیونی که انجام داده ایم و با توجه به اینکه اکثر افرادی که امیکرون دریافت می کنند جوان هستند و سیستم ایمنی خوبی دارند، در حال حاضر با تظاهراتی که در دلتا داشتیم که باعث اوج گرفتن و افزایش تعداد شد. از افراد واکسینه نشده، «سالمندان به بیماری‌های عمده تبدیل شده‌اند، ما با آن مواجه نیستیم.

وی افزود: استراتژی ما باید به گونه ای باشد که با توجه به احتمال انتشار آمیکرون در کشور، تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم، یعنی. نقاب زدن، عدم حضور در فرصت شلوغ و واکسینه کردن افراد بالای 18 سال و دادن نوبت سوم. «برای جلوگیری از پیک بعدی، جدیت دنبال کنید.

این عضو کمیته علمی تاج نیز خبر خوبی درباره داروهای خوراکی برای بیماری عروق کرونر داشت: خبر خوب این است که سازمان غذا و داروی آمریکا دو داروی Paxlovid و Mulnopiravir را برای درمان کووید تایید کرده است. افرادی که در مراحل اولیه بیماری به مدت 5 روز پکلوئید مصرف کردند، یعنی. سه روز اول حدود 70 درصد پیشرفت بیماری را داشته و از بستری شدن و مرگ و میر جلوگیری می کند.

جماعتی خاطرنشان کرد: در واقع اگر نتوان با اقدامات پیشگیرانه از شیوع آمیکرون جلوگیری کرد، پاکسلووید به عنوان داروی خوراکی همچنان می تواند تا حد زیادی از بستری شدن بیماران در بیمارستان جلوگیری کند.

وی گفت: مولنوپیراویر می تواند در کاهش بستری شدن و مرگ و میر در بیمارانی که بیماری زمینه ای دارند و واکسینه نشده اند در پنج روز اول حدود 30 درصد موثر باشد.

جماعتی در خصوص تولید این داروها در کشور گفت: کمیته علمی کرونا مدتی است با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در حال بررسی تحقیقات Paxlovid و Mulnopiravir بوده و چندین شرکت داخلی از این داروها مولکول ساخته اند. تعداد قابل توجهی تولید شده و منتظر پاسخ سازمان غذا و دارو هستیم که طی دو تا سه هفته آینده تایید و وارد بازار می شود.

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا گفت: توصیه ما این است که بهترین واکسن، مقرون به صرفه ترین واکسن است، اما سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که مردم از بستر متفاوتی برای نوبت سوم استفاده کنند تا سیستم ایمنی بتواند در همه جهات با ویروس مبارزه کند. کمیته علمی بر تاج اما این یک قانون 100 درصد نیست و اینطور نیست که افرادی که همان سه دوز واکسن را دریافت می کنند، مصونیت کافی نداشته باشند.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید