معلمی که هر سال پرچم عزای حسینی را بر فراز بلندترین قله های کشور به اهتزاز در می آورد.


ساعت: 16:04
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887687

محمدرضا مدبرزاده معلم کوهنوردی رشتخواری همه ساله در ایام محرم پرچم عزای حسینی را بر بلندترین قله های کشور به اهتزاز در می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، در ایام ماه محرم در گفت و گو با محمدرضا مدبرزاده مدرس کوهنوردی و رئیس شورای کوهنوردی رشتوار به این موضوع اشاره شد.

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟

به خاطر خدا و ادب و احترام

محمدرضا مدبرزاده مسئول شهرستان رشتخوار

دلیل برافراشتن پرچم عزاداری حسینی در ماه محرم چیست؟

با عنایت به عشق و ارادتی که به امام حسین(ع) و سالار شهیدان علیه اسلام دارم، هر ساله در ایام محرم پرچم عزای امام حسین(ع) را بر فراز قله های کشور به اهتزاز در می آورم.

31e06857 c004 44db 81b3 ce386e01d1b1 خبر خاکستری


چه چیزی شما را به کوهنوردی علاقه مند کرد و چه مدت است که به آن مشغول هستید؟

از آنجایی که کشور عزیزمان دارای مناظر و رشته کوه های زیبا و منحصر به فرد است، از همان اوایل نوجوانی به این منطقه علاقه مند شدم و در مناسبت های مختلف رشته کوه های زیادی را فتح کردم و هر ساله در ماه محرم سعی در برافراشتن پرچم عزاداری دارم. حسینی را بر بلندترین قله های کشور دیده است.


چه قله هایی را فتح کرده اید و بعد از فتح هر قله چه احساسی دارید؟

اکثر قله های بالای 4000 متر در کشور و سه قله مرتفع سبلان، علم کوه و دماوند بسیار باشکوه هستند.
وقتی انسان به اوج هر قله‌ای حتی پایین‌ترین آن می‌رسد، بزرگ‌ترین احساسی که تجربه می‌کند، درک قدرت خالق است که در نتیجه آن حس خداشناسی چند برابر می‌شود.

2faad2de 3a40 48ab 81c4 c762ca5a4f0f خبر خاکستری


آیا برای جذب علاقمندان در سطح شهرستان اقدامی انجام داده اید، چند کوهنورد عضو هیئت کوهنوردی شهرستان هستند؟

از زمانی که به عنوان رئیس شورای کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان رشتوار منصوب شدم، در این مدت با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با رشته و تشکیل گروه های طبیعت گردی، کوهنوردی و کوهنوردی افراد زیادی را جذب کرده ایم که به این رشته علاقه مند هستند.


عضویت در کمیته سنگنوردی شما چیست؟

به عنوان یک معلم چه توصیه ای به دانش آموزان خود در خصوص ورزش به خصوص کوه نوردی دارید؟

من همیشه به صورت عملی و تئوری برای دانش آموزان توضیح داده ام که رمز موفقیت در زندگی و تحصیل ورزش و ورزش است که در این میان تاثیر کوه نوردی دوچندان است.

e99707d8 3f53 4a21 8bfd 4a5103d48dc8 خبر خاکستری


تا کی به کوهنوردی ادامه می دهید و آیا توصیه ای به دانش آموزان و علاقه مندان به کوهنوردی در شهرستان دارید؟

تا زمانی که خداوند به من قدرت و توانایی بدهد در این زمینه ادامه خواهم داد و در هر یک از صعودهایم با تهیه فیلم های مستند و عکس و نمایش آنها در کلاس درس موقعیت جغرافیایی، پوشش گیاهی، جانوران و ساختار ترکیبی را به دانش آموزان آموزش خواهم داد. با صخره های این کوه از جمله قله تفتان و دماوند که دو قله نیمه آتشفشانی هستند آشنا شدم.


بالاخره اگر چیزی برای گفتن یا درخواست از مسئولان دارید؟

درخواست من و علاقه مندان به مدیریت شهری این است که با توجه به داشتن زیرساخت های لازم (سالن ورزشی) بودجه دیواره سنگنوردی را اختصاص دهند.

در پایان جا دارد از زحمات و حمایت های رهبری آموزش و پرورش شهرستان، هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری، بنیاد پیشرفت و توسعه و هیئت توزیع برق شهرستان تشکر ویژه داشته باشم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید