معوقات بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

معوقات بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در هاله ای از ابهام قرار دارد. بحث افزایش حقوق مستمری بگیران و کارمندان در سال 1402 مدتی است مطرح شده است. طرح افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان یک هزار و 402 نفر تصویب شد. اما میزان این افزایش حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست و مشخص نیست لایحه بودجه سال آینده چگونه خواهد بود. درباره افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان بیشتر بخوانید.

لایحه بودجه میزان دریافتی مستمری بگیران را در سال 1402 افزایش داد.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: درآمد معلولان و سایر مستمری بگیران دو نهاد اجتماعی و کمیته امداد در بودجه سال آینده 38 درصد افزایش یافت.

علی بابایی کارنامی به برخی ایرادات این لایحه اشاره کرد و افزود: یکی از ایرادات کاهش نمودارهای حمایتی از قشر معلول و سایر مستمری بگیران اجتماعی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره های 14 و 16 و سایر تبصره ها کمک هایی که باید و شاید باید به معلولان و سایر مستمری بگیران شود. در لایحه بودجه وجود ندارد.

وی گفت: در حال مذاکره و مذاکره با کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون های مرتبط مجلس هستیم تا بتوانیم درصد مزایای بازنشستگان را در لایحه بودجه 1402 کشور افزایش دهیم.

حقوق بازنشستگان از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر 40 درصد افزایش یافت.

مدیرکل تکالیف حقوقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر از افزایش 40 درصدی مستمری و پرداخت حقوق ماهانه کلیه مستمری بگیران این صندوق بیمه ای مشمول بهره مندی از مزایای بازنشستگی تا پایان سال جاری خبر داد. 1400 ..

مصطفی شریعتی افزود: بر این اساس مبلغ مستمری دی ماه مستمری بگیران از صندوق پس از اعمال افزایش 40 درصدی به همراه معوقات مربوطه از ابتدای سال 1401 به حساب کلیه مستمری بگیران واریز شد. 4 هزار و سیصد و هفتاد میلیارد ریال به حساب 151 هزار و 482 مستمری بگیر صندوق واریز شد. بر این اساس حقوق حداقل دستمزد در صندوق بیش از 190 درصد و در سایر گروه ها به طور میانگین 40 درصد افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید