معیشت این افراد سه برابر شد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان البرز که در محل سالن اجتماعات شهید آوینی شهرستان الوند برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات مهم ما پرداخت کمک معیشتی است. به ایثارگران همانطور که امسال مبلغ این مستمری 3 برابر شد و از یک میلیون و 600 هزار تومان به 4.5 میلیون تومان رسید.

وی همچنین از جذب 67 هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه های دولتی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین یکی از برنامه های مهم ما اجرای قانون تغییر استخدام و وضعیت استخدامی ایثارگران بود که در 36 ماه گذشته اجرایی شد. 100000 شهید کارمند کشوری به وضع موجود تبدیل شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به روند پرداخت هزینه های درمانی جامعه ایثارگر افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما این است که این هزینه ها با 2 ماه تاخیر پرداخت می شود و به همین دلیل به روز رسانی این پرداخت ها در رأس برنامه های ما قرار دارد. . اما برای کمک به شهدایی که داروهای خاص مصرف می کنند و هزینه های آنها به موقع تهیه و پرداخت می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این واردات دارو و دستگاه های مشابه درمانی و توانبخشی تولید داخل که یکی از آنها ویلچر برقی خارجی است ممنوع است به همین دلیل امروز اجازه نداریم برای جانبازان قطع نخاع ویلچر خارجی تهیه کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین از اختصاص 5 درصد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: در استان قزوین روند تامین زمین برای ساخت مسکن ملی ایثارگران به کندی پیش می رود. و این مشکل باید با کمک دستگاه های عمرانی و شهرداری های استان قزوین به حداقل برسد.

قاضی زاده هاشمی افزود: واگذاری زمین از جمله وظایف سازمان ملی زمین و مسکن است که در استان ها از طریق ادارات کل راه و شهرسازی انجام می شود و بنیاد شهید زمینی برای واگذاری برای ساخت و ساز ندارد. مسکن ایثارگرانه اما از وزیر راه و شهرسازی خواستیم که به جامعه ایثارگر در این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید