مقابله با حجاب راه حل معقول می خواهد/ بزرگترین خیانت ایجاد نشدن شبکه ملی اطلاعات بود


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914998

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه با پدیده شوم حجاب باید با راهکار معقول مبارزه کرد، گفت: بزرگترین خیانت دولت قبل علاوه بر تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، عدم راه اندازی بود. شبکه ملی اطلاعات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در سلسله نشست های تبیین جهاد با موضوع «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با بیان اینکه خداوند تبیین جهاد نامیده است، گفت: جهاد کبیر: روزی که امام خمینی (ره) پرچم مبارزه با استکبار و صهیونیسم را برافراشتند، این تقابل و مبارزه و تلاش دشمن برای نابودی نظام و فروریختن این پرچم روز به روز بیشتر شد.
وی ادامه داد: هیچ روزی در تاریخ این انقلاب نیست که دشمنان برنامه ریزی و دشمنی با این نظام و انقلاب نداشته باشند، اما تک تک این نقشه ها و دشمنی ها به همین صورت بوده است.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که دشمن مجموعه‌ای از اقدامات را علیه جمهوری اسلامی ایران جمع کرده است که مشابه آن تا به حال دیده نشده است.
وی افزود: از آنجایی که دشمن نتوانست با کودتا، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و… به اهداف خود برسد، مجموعه ای از همه این موارد را وارد میدان کرد. امروز با صحنه جنگ و مبارزه با نظام جمهوری روبرو هستیم که ترکیبی از چندین مشکل مختلف است. امروز دشمن هزینه های زیادی را صرف جنگ ترکیبی خود می کند، اتاق فکر دارد و دانشمندان و افراد تحصیلکرده را استخدام کرده و با بخش های مختلف صهیونیستی هماهنگی و هم افزایی ایجاد کرده است.
منتظری با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان و فرانسه در این جنگ ترکیبی فعال هستند، گفت: البته کشورهای دیگری هم هستند که اعتبار و نیاز این کشورها را تامین می کنند و دشمن در حال دوشیدن آنها است.
وی ادامه داد: جنگ ترکیبی از جنگ های متعدد است. جنگ تلفیقی از جنگ سیاسی، جنگ سایبری، جنگ اطلاعاتی و جعل و دروغ، جنگ دیپلماتیک و قطع روابط بین‌الملل ایران با برخی کشورها، جنگ فرهنگی که از سال‌ها پیش آغاز شده، جنگ برای ایجاد درگیری‌های مذهبی، قومی و مذهبی است. دشمن در این زمینه به دنبال ایجاد اختلاف بین ملت ها و مذاهب است.
دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن تلاش زیادی برای ایجاد درگیری های مذهبی و قومی در جنگ دارد. دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تضاد بین اهل سنت و شیعه است، دشمن فعالانه روی این موضوع کار می کند و هزینه می کند و خطوط زیادی را ترسیم می کند.
وی بیان کرد: جنگ اقتصادی که سال ها بر این کشور تحمیل شده در این سال ها شدت گرفته است. بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها مربوط می شود، البته به حاکمیت هم مربوط می شود. اما در بحث جنگ اقتصادی، آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان و فرانسه از آنچه در توان دارند استفاده کرده و به همه متحدان خود برای فشار اقتصادی بر مردم تاکید کرده اند.
منتظری گفت: در دولت قبل بزرگترین خیانت این بود که به حرف آقای آقا گوش نکردند و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی نکردند. من به عنوان دادستان کل کشور برای مسئولانی که این قصورها را مرتکب شدند پرونده تشکیل دادم اما اینکه چرا اقدامی صورت نگرفت دست من نیست و نمی توانم به این مشکل اشاره کنم. ما در این زمینه کاری را که بر عهده داشتیم انجام داده ایم اما فعلا بنا به دلایلی به تاخیر افتاده است.

دادستان کل کشور با اشاره به بحث حجاب گفت: یکی از دردهای امروز ما همین موضوع است. از روزی که این بحث مطرح شد، دشمن به دنبال این بود که قدم به قدم پیشروی کند. در بحث فرهنگ، اولین قدم کشف حجاب زن بوده و هست. در جنگ ترکیبی، دشمن یکی از مشکلات زنان است. شعارهایی که در فضای مجازی می دهند زنان بی حساب زندگی و آزادی نیست.
وی افزود: موضوعی که در آینده ما با آن روبرو خواهید شد که دشمن از هفته گذشته آن را آغاز کرد، بحث حقوق بشر و حقوق زنان در ایران است. بعد از حقوق بشر، موضوع زنان در کشور و جهان را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح خواهند کرد و در حال حاضر مشغول مطالعه هستند.
منتظری گفت: باید طرح کاملی از توطئه ها و نقشه های دشمن تهیه کنیم. هم مجلس، هم شورای عالی فرهنگ و هم قوه قضائیه روی این موضوع کار می کنند و امیدواریم در روزهای آینده نتیجه آن را ببینیم. کار باید با دقت انجام شود.
با پدیده شوم حجاب باید با راهکار معقول برخورد کرد
وی ادامه داد: آیا برخورد قانونی با دختر زیر 20 سال با حجاب موثر است؟ آیا جریمه موثر است؟ قطعا موثر نیست. دانشگاه ها، مناطق، مدارس و غیره باید هماهنگ شود تا این پدیده شوم بدحجابی با یک راه حل معقول حل شود.
دادستان کل کشور تصریح کرد: انتظار داریم حوزه های علمیه، اعضای حزب الهی و متدینین، خانواده های شهدا در خصوص حجاب از مسئولان سوال کنند. جستجو در این گروه موثر خواهد بود. قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.
وی ادامه داد: حوزه علمیه قم چقدر در مورد حجاب فریاد می زد و مطالبه گری می کرد؟ سیستم دادگاه آخرین مرحله است. به مدارس بروید و سوالات زیادی را توضیح دهید.
منتظری تاکید کرد: از هر طرحی که بتواند این ناهنجاری ها و این پدیده بی حجابی و سایر مشکلات غیراخلاقی را در جامعه کاهش دهد، حمایت می کنیم. اگر در این زمینه کمبود قانونی وجود دارد، می توانیم با هماهنگی آن را اصلاح کنیم. باید به هم کمک کنیم
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در مقابل افرادی که در اغتشاشات مرتکب جرم شده اند به هیچ وجه کوتاهی نمی کند، بلکه با رعایت موازین شرعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید