مقامات آمریکایی از تصویب قطعنامه ضدایرانی ژنو استقبال کردند و تهدید کردند که فشار بیشتری خواهند آورد

مشاور امنیت ملی آمریکا این رای را “نشان آشکار تعهد فزاینده بین المللی برای پاسخگویی رژیم ایران به خاطر سرکوب وحشیانه مردم ایران” خواند.

سالیوان در ادامه سخنان خود افزود: ما از آلمان و ایسلند برای رهبری این تلاش سپاسگزاریم. بیست و پنج کشور عضو شورا پشت سر مردم ایران ایستادند. ایالات متحده و شرکای ما به بازخواست عاملان خشونت علیه معترضان ایرانی ادامه خواهند داد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد دولت بایدن، با تکرار ادعاهای سالیوان، پذیرش این قطعنامه را نشانه‌ای از «عزم جامعه بین‌المللی برای توجه به موارد جدی نقض حقوق بشر» خواند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: همانطور که نماینده آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت، مقامات ایرانی نمی توانند این سرکوب وحشیانه را به صورت ناشناس انجام دهند. جامعه بین الملل نظاره گر است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، روز پنجشنبه ۲۴ نوامبر، پس از نشستی چند ساعته، قطعنامه‌ای ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» نامیده شد، تصویب کرد. این قطعنامه با 25 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع به تصویب رسید.

پیشتر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در حمایت از اخلالگران نظم عمومی در جامعه ایران و شورشیان بیانیه ای صادر کرد و گفت که دولت ایران به این اعتراضات با سرکوب وحشیانه معترضان پاسخ داد. او پاسخی مسالمت آمیز از جمله واکنش مرگبار 19 نوامبر در مهاباد، دستگیری های دسته جمعی از جمله بازداشت روزنامه نگاران و استفاده از مجازات اعدام علیه معترضان مسالمت آمیز داد.

بلینکن به آشوبگران وعده داد: آمریکا به حمایت از مردم ایران در برابر این سرکوب وحشیانه ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما بار دیگر از رژیم ایران می خواهیم که به سرکوب و خشونت وحشیانه خود علیه زنان و دختران پایان دهد.

بلینکن استدلال می‌کند: شورای حقوق بشر سازمان ملل (در ژنو) با بررسی بحران‌های حقوق بشری مانند بحران ایران و ایجاد مکانیسم‌های پاسخگویی برای مستندسازی و پاسخگویی به نقض‌ها، نقش مهمی در جلب توجه جامعه بین‌المللی به بحران‌های حقوق بشر مانند بحران ایران ایفا می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: نشست امروز به وضوح نشان می دهد که اعضای شورای حقوق بشر به وخامت اوضاع در ایران پی برده اند و کمیسیون حقیقت یاب که امروز تشکیل شد، افرادی را که در ادامه خشونت ها دخیل هستند شناسایی کرده است. سرکوب مردم ایران و مستند اجرای اقدامات آنها تضمین خواهد شد.

این مقام دولت بایدن به حمایت از آشوبگران و مخالفان جمهوری اسلامی ایران ادامه داد و گفت که همکاری جامعه بین المللی نیز برای اطمینان از اینکه ایران در نهادهای بین المللی مسئول حمایت و ارتقای حقوق بشر نقشی ایفا نمی کند، مهم است. زنان.

بلینکن با پیوستن به اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، متعهد شد که همانطور که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرد، ایالات متحده در حال همکاری با سایر کشورها برای حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که همه ایرانیان بتوانند از حقوق بشر و آزادی های اساسی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر برخوردار شوند. اون روز خیلی وقته

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در بیانیه‌ای در شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در آستانه ۲۵ نوامبر، روز جهانی محو خشونت علیه زنان و آغاز کمپین ۱۶ روزه برای اقدام جهانی علیه خشونت‌های مبتنی بر جنسیت، این ادعا را تکرار کرد.

در بخشی از این بیانیه که در آستانه نشست سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو منتشر شد، بایدن مدعی شد: ما در کنار زنان ایران که با خشونت و ظلم مواجه هستند برای مطالبه حقوق بشر و آزادی های اولیه خود ایستاده ایم.

دولت بایدن از زمان آغاز حوادث داخلی در ایران، حمایت از اغتشاشات را در دستور کار خود قرار داده و از اخلال گران نظم عمومی حمایت کرده و با برگزاری جلساتی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران، اقدامات ضد ایرانی خود را تقویت کرده است. و به لیست تحریم های ضدایرانی اضافه شده به عذرخواهی از نقض حقوق بشر اضافه شد.

در جدیدترین اقدام، روز چهارشنبه دوم دسامبر به وقت محلی، وزارت خزانه داری آمریکا نام سه مقام محلی استان کردستان ایران را به بهانه نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های خود علیه ایران قرار داد.

اظهارات بایدن مبنی بر حمایت از زنان ایرانی در حالی صورت می گیرد که دولت وی به صراحت اعلام کرده است که به دنبال تعلیق عضویت ایران در کمیسیون زنان سازمان ملل است.

کامالا هریس معاون بایدن پس از دیدار با یکی از فعالان به اصطلاح حقوق بشر که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حامیان تشدید تحریم ها علیه ملت ایران است، در تاریخ 11 آبان ماه همزمان با … نشست غیررسمی (فرمول آریا) و یک سازمان ضد ایرانی با توجه به تحولات اخیر در ایران، سازمان ملل در بیانیه ای از قصد واشنگتن برای همکاری با شرکای خود برای حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان خبر داد.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که همکاری واقعی در فضای بین‌المللی و پایبندی قاطع به اصول بی‌طرفی، بی‌طرفی و اقدام غیرانتخابی بهترین راه برای ترویج و حمایت مؤثر حقوق بشر است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای حوادث اخیر، رهبر انقلاب اسلامی بارها به این نکته اشاره کردند که دشمن از ماه ها قبل برای ایجاد هرج و مرج در کشور برنامه ریزی کرده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌های 23 خرداد امسال در حرم امام خمینی (ره) تأکید کردند: امروز مهمترین امید دشمنان برای حمله به کشور، توقف اعتراضات مردمی است. امیدشان این است که با کار روانی، با فعالیت های اینترنتی و فضای مجازی و اینها، با پول، با مزدوران، مردم را علیه نظام اسلامی و جمهوری اسلامی برگردانند. 14.03.1401

وی همچنین مردم را به بیانات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جهت دانستن نقشه اصلی دشمن در بیانات دانشگاه افسری و تربیت انتظامی امام حسن مطبی (ع) و دیدار اخیر با گروهی از دانش آموزان

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۱۵ آبان ماه سال جاری در بیانیه‌ای مشترک به دخالت رژیم آمریکا در ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخته و اعلام کردند: اسناد اطلاعاتی موجود نشان می‌دهد که سیا در همکاری با متحدان سرویس های جاسوسی و نیابتی ها قبل از شروع قیام ها، مورژه برنامه ریزی گسترده ای برای راه اندازی یک قیام سراسری در ایران برای جنایت علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و همچنین زمینه سازی برای ایجاد قیام سراسری در ایران انجام داده بود. افزایش فشار خارجی

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات ایران و سازمان اطلاعات سپاه، بر اساس اطلاعات موجود، نقش اصلی را سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی بر عهده داشتند. (موساد) با همکاری نزدیک با سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا. ) و سرویس اطلاعات خارجی توسط اشراف بادیه نشین آل سعود و چندین کشور دیگر استفاده می شد. اطلاعات موثقی وجود دارد که برنامه ریزی و عملیاتی سازی اکثر اغتشاشات توسط سرویس موساد و با همکاری جسورترین گروه های تروریستی انجام شده است.

این بیانیه مشترک می افزاید: شایان ذکر است که قبل از حادثه اخیر و از سال گذشته ائتلاف مذکور در حال برنامه ریزی مشکلات و مناسبت های دیگری برای شروع اغتشاشات بود که با عنایت حضرت احادیث و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) -زمان (عج) و جامعه اطلاعات غرور آفرین کشور خنثی شد. دوره هایی مانند سالگرد برخی رویدادهای سال های گذشته، دوره اجرای طرح ارتقای یارانه های کلان و ملی در ابتدای سال جاری و طرح آمریکایی ها برای کشف حجاب در 31 تیرماه گذشته و …

دیدگاهتان را بنویسید