مقامات کره جنوبی می گویند سرنوشت پول های مسدود شده ایران در گرو گفتگو برای احیای برجام است

مقامات کره جنوبی می گویند سرنوشت پول های مسدود شده ایران در گرو گفتگو برای احیای برجام است

روز جدید چوی جان کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه (به وقت محلی) در حاشیه هشتمین دور مذاکرات احیای برجام، با علی باقری کنی، همتای ایرانی خود در پایتخت اتریش دیدار کرد. چوی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که به زودی توافقی برای احیای برجام حاصل شود و دو طرف معتقدند که دارایی های مسدود شده تهران باید به زودی آزاد شود.

به گزارش یونهاپ، چوی جان کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه (به وقت محلی) در حاشیه هشتمین دور مذاکرات درباره احیای شورای امنیت سازمان ملل با علی باقری کنی همتای ایرانی خود در پایتخت اتریش دیدار کرد.

کره جنوبی مستقیماً در مذاکرات هسته ای دخالت ندارد، اما تحولات مربوط به بن بست طولانی مدت با ایران بر سر دارایی های مسدود شده تهران در سئول را از نزدیک دنبال می کند.

به گفته این وزارتخانه، چوی ابراز امیدواری کرد که به زودی توافقی برای احیای برجام حاصل شود و دو کشور معتقدند که دارایی های مسدود شده تهران باید به زودی آزاد شود.

به گفته این وزارتخانه، دو طرف همچنین توافق کردند که رایزنی ها در مورد جزئیات روند حواله را افزایش دهند.

حدود 7 میلیارد دلار از وجوه ایران در دو بانک کره جنوبی (بانک صنعتی کره و بانک ووری) مسدود شده است. تهران برای آزادسازی این پول فشار می آورد.

مقامات سئول می گویند که به نظر می رسد سرنوشت دارایی های مسدود شده به مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی بستگی دارد، زیرا مقامات می گویند کره جنوبی برای آزادسازی این وجوه به تایید سرویس کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا نیاز دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفت که لغو تحریم ها یکی از مهم ترین بخش های مذاکرات جاری است و تا زمانی که همه چیز توافق نشود، به توافق نخواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید