مقام آمریکایی: توافق نزدیک‌تر از دو هفته پیش است/ ما دلگرم شدیم که ایران از برخی خواسته‌های خود صرف نظر کرد

مقام آمریکایی: توافق نزدیک‌تر از دو هفته پیش است/ ما دلگرم شدیم که ایران از برخی خواسته‌های خود صرف نظر کرد
بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: ایالات متحده همچنان به بررسی آخرین پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام ادامه می‌دهد و می‌گوید که دلگرم است که برخی از خواسته‌های کلیدی از سوی تهران کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: یک مقام آمریکایی روز دوشنبه با بیان اینکه دولت بایدن به موقع پاسخ خواهد داد، گفت: تاخیرهای ایران از ماه ها قبل ادامه دارد و هر گونه پیشنهادی مبنی بر اینکه آمریکا اکنون در حال به تاخیر انداختن این روند است، نادرست است.

این مقام گفت که ایالات متحده آن را نشانه مثبتی می داند که ایران از برخی از خواسته های خود از جمله حذف سپاه از لیست تروریستی عقب نشینی کرده است.

به گفته این مقام که خواست نامش فاش نشود، ایالات متحده همچنان در حال مطالعه متن اصلاح شده است. این مقام آمریکایی گفت که توافق نزدیک‌تر از دو هفته پیش بود، اما نتیجه نامشخص بود زیرا برخی از شکاف‌ها باقی مانده و برخی از مسائل باقی مانده هنوز باید حل شوند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی پیشنهادهای جدید برای ایران برای موافقت با این توافق نیست.

واتسون در بیانیه‌ای گفت: «گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ما امتیازات جدیدی را برای ایران به عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است».

دیدگاهتان را بنویسید