مقام آمریکایی: حذف سپاه از لیست گروه های تروریستی ارتباطی با توافق هسته ای ندارد

مقام آمریکایی: حذف سپاه از لیست گروه های تروریستی ارتباطی با توافق هسته ای ندارد

روز جدید درک شوله، مشاور وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با نشنال گفت: حذف سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد. وی افزود: پس از هفته ها مذاکرات طاقت فرسا، پیشنهاد روشنی به ایرانی ها ارائه شده است. حالا توپ در زمین ایران است. وی گفت که آمریکا آماده است در صورت لزوم از میز مذاکره خارج شود.

درک شولا، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با نشنال گفت: حذف سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

وی افزود: پس از هفته ها مذاکرات طاقت فرسا، پیشنهاد روشنی به ایرانی ها ارائه شده است. حالا توپ در زمین ایران است.

مشاور وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره سپاه پاسداران گفت: سپاه ربطی به موضوع هسته ای ندارد و ما آن را یک موضوع جداگانه می بینیم. ما این را خیلی واضح بیان کردیم.

وی گفت که آمریکا آماده است در صورت لزوم از میز مذاکره خارج شود.

او گفت: «نکته اصلی این است که دیگر نمی توان به ایران اجازه داد که به ظرفیت تسلیحات هسته ای دست یابد. ما معتقدیم راه خوبی برای بازگشت به برجام وجود دارد، اما ایران هنوز واکنشی نشان نداده است.

وضعیت مذاکرات

مذاکرات در وین که پس از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران انجام شد، در پی رویدادهای بین‌المللی اخیر، از جمله حمله روسیه به اوکراین و مناقشه تهران-واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده، تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: هدف ما از این مذاکرات رسیدن به یک توافق قوی و پایدار است و طرف آمریکایی می‌خواهد واقع‌بین باشد و ما بر رفع تحریم‌ها در همه زمینه‌ها و ارائه تضمین‌های اقتصادی تاکید کردیم. مهمترین موارد در دستور کار مذاکرات ما.

وی افزود: فکر می کنم طرف آمریکایی به خوبی از خطوط قرمز ایران آگاه است و ما به مذاکره ادامه خواهیم داد و به محض دستیابی به توافق، نماینده ما در مذاکرات وین مراحل نهایی توافق را تکمیل خواهد کرد.

به گفته مورا، انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و مذاکره کننده در وین، قرار است طی چند روز آینده با علی باقری کنی، نماینده ایران در مذاکرات وین در تهران دیدار و درباره «حل و فصل اختلافات باقی مانده» گفتگو کند. .

دیدگاهتان را بنویسید