مقام ارشد آمریکایی: اگر کرملین بر خواسته ها پافشاری کند، امکان توافق با ایران بدون حضور روسیه وجود دارد.

مقام ارشد آمریکایی: اگر کرملین بر خواسته ها پافشاری کند، امکان توافق با ایران بدون حضور روسیه وجود دارد.

روهر نه این مقام بلندپایه آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت: کرملین یک هفته فرصت دارد تا درخواست خود برای ضمانت نامه کتبی را پس بگیرد. چنین تضمین هایی می تواند مجموعه ای از تحریم های غرب علیه روسیه را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین تضعیف کند.

وال استریت ژورنال می نویسد: به گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن برای نجات برجام درباره معافیت از تحریم های مرتبط با اوکراین علیه روسیه مذاکره نمی کند.

این مقام آمریکایی گفت که اگر کرملین از خواسته های 90 دقیقه ای خود عقب نشینی نکند، واشنگتن تلاش خواهد کرد بدون روسیه به یک توافق جایگزین دست یابد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت کرملین یک هفته فرصت دارد تا درخواست خود برای ضمانت نامه کتبی را پس بگیرد. چنین تضمین هایی می تواند مجموعه ای از تحریم های غرب علیه روسیه را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین تضعیف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به توافق هسته ای 2015 که رسما به عنوان یک برنامه جامع اقدام مشترک شناخته شده است، گفت: من جایی برای بحث در خارج از برجام نمی بینم.

وی افزود: فکر می کنم می توان گفت خارج از برجام جایی برای استثنا وجود ندارد.

این مقام با بیان اینکه توافق بین ایران و ایالات متحده «در دسترس است»، افزود که زمانی که مذاکرات در وین در روز جمعه به درخواست روسیه به حالت تعلیق درآمد، تنها چند مشکل مانع این توافق شده است. این مقام، خواسته های روسیه را «جدی ترین مانع برای دستیابی به توافق» خواند.

مقامات اروپایی می گویند روسیه قول داده است که در چند روز آینده به خواسته های دقیق خود عمل کند.

این مقام آمریکایی گفت که اگر روسیه بر خواسته های خود برای تضمین پافشاری کند یا “هفته آینده” پاسخی ندهد، واشنگتن باید “به سرعت یک مسیر جایگزین را در نظر بگیرد”.

دیدگاهتان را بنویسید