مقایسه دختران و پسران در مسابقات والیبال قاره ای و جهانی / شطرنج در کلاس داوری


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821257

فدراسیون جهانی والیبال در جلسه اخیر هیات مدیره خود با رده بندی مسابقات دختر و پسر در مسابقات قاره ای و جهانی برابری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال در تاریخ 1 و 2 فروردین 1401 در مقر فدراسیون در لوزان سوئیس و با حضور در لوزان سوئیس برگزار شد. محمدرضا داورزنی فدراسیون جهانی در این نشست حضور دارد.

یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست، مقایسه رقابت های قاره ای و جهانی در رده های سنی بود که امروز (دوشنبه 21 فروردین) از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام شد.

بدین ترتیب از سال 2023 مسابقات جهانی در رده های سنی هر دو سال یکبار برای دختران و پسران زیر 19 سال و مردان و زنان زیر 21 سال برگزار می شود و یک سال قبل از هر مسابقه مسابقات قاره ای در این رده ها در سنین بالاتر برگزار می شود. 18 و زیر 20 سال.

پیش از این مسابقات جهانی دختران زیر 18 سال (پسر) و زیر 20 سال (پسر) و مسابقات قاره ای این رده ها برای کودکان زیر 17 سال و زیر 19 سال برگزار شد.

همچنین معرفی رده سنی جدید «زیر 17 سال» پسران و دختران برای جام جهانی 2024 که رقابت های قاره ای این رده سنی یک سال قبل از مسابقات جهانی در «زیر 16 سال» برگزار می شود، «آیا دیگر تصمیمات جدید فدراسیون دنیا والیبال است.

بدین ترتیب مسابقات رده های سنی در سطح قاره برای هر دو جنس تا 16 سال، تا 18 سال و تا 20 سال و مسابقات جهانی این رده ها تا 17 سال حداکثر تا 17 سال برگزار می شود. 19 سال و زیر 21 سال.

کمیسیون جهانی داوری والیبال همچنین از 20 نفر از اعضای کمیسیون داوران کنفدراسیون از قاره های مختلف از جمله فرهاد شاهمیری، عضو کمیسیون داوران کنفدراسیون آسیا دعوت کرد تا در وبینار دو روزه ناظران داوران شرکت کنند.

فهرست 10 عضو جدید از ایران، آمریکا، برزیل، بلژیک، آرژانتین، هند، مصر، چین، تونس و کویت پس از حضور در این وبینار به عنوان ناظر داور به اعضای قبلی اضافه می شود.

فرهاد شاهمیری پس از عضویت در کمیسیون داوری کنفدراسیون آسیا برای اولین بار در این دوره شرکت می کند و به عنوان ناظر داوری فدراسیون جهانی والیبال نماینده خواهد داشت.

همچنین کنفدراسیون والیبال آسیا از مرتضی اکرمی داور بین المللی ایران به عنوان داور بی طرف برای قضاوت مسابقات والیبال کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت کرد.

سومین دوره بازی های عربی خلیج فارس از 21 تا 23 اردیبهشت ماه در چند رشته شامل عربستان، امارات، کویت، قطر، عمان و بحرین به میزبانی کویت برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید