مقصر گرانی گوجه فرنگی بود

مقصر گرانی گوجه فرنگی بود

روز جدید : رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران دلیل اصلی گرانی در تابستان را صادرات بی رویه این محصولات عنوان کرد.

اسدلا کارگر در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف وعده کارکنان مربوطه قیمت صیفی جات کاهش پیدا نکرد؟ وی گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی برخی صیفی جات صادرات بی رویه آنهاست. یک روز صادرات انجام می شود و یک روز ممنوع می شود. البته ما نمی گوییم اصولاً صادرات صورت نگیرد، بلکه معتقدیم باید برای این کار برنامه ریزی کرد و برای آن بستر.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی باید به عنوان متولی این موضوع برنامه بلندمدت صادراتی ملموس داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران افزود: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که قیمت صیفی جات عرضی است و بسته به عرضه و تقاضا در مقاطعی افزایش و به مرور زمان کاهش می یابد.

کارگر با بیان اینکه برخی در اعلام قیمت ها اغراق کرده اند، گفت: گفته می شود قیمت گوجه فرنگی به 30 هزار تن رسیده است که اینطور نیست. ممکن است شخصی آنلاین سفارش داده باشد و با این قیمت دریافت کرده باشد، اما در همه فروشگاه ها قیمت گوجه فرنگی بین 8000 تا 18000 تن است. بادمجان نیز با قیمت 9500 تا 20000 تن موجود است. دلیل این تفاوت قیمت، کیفیت محصول، زمان و کمیت خرید عمده این محصولات است.

دیدگاهتان را بنویسید