ملا برادر خواستار پایان تحریم ها علیه طالبان شده است

ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798887

معاون اول نخست وزیر طالبان خواستار پایان تحریم ها علیه این گروه و تداوم کمک های بشردوستانه جامعه جهانی به مردم افغانستان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با بارش برف و باران شدید در مناطق مختلف افغانستان و کشته شدن چندین نفر، مقامات ارشد طالبان از جامعه جهانی خواستند که مردم این کشور را فراموش نکنند و به کمک های بشردوستانه ادامه دهند.

ملا برادر معاون اول نخست وزیر طالبان در ویدئویی برای جامعه جهانی خواستار پایان تحریم ها علیه این گروه و حمایت از مردم افغانستان شد.

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی سیاست را کنار بگذارد و بر اساس انسان دوستانه به مردم افغانستان کمک کند.

معاون اول نخست وزیر طالبان گفت: تحریم ها از یک سو و نبود زیرساخت ها در سال های اخیر بر زندگی مردم افغانستان تأثیر گذاشته است.

یک مقام ارشد طالبان در ادامه سخنانش آمادگی این گروه را برای مبارزه با بلایای طبیعی اعلام کرد و گفت: به تمام مقامات محلی دستور داده شده است که به مردم آسیب دیده از سیل و بهمن کمک فوری کنند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که ایالات متحده ذخایر ارزی خود را پس از به قدرت رسیدن طالبان مسدود کرد و بسیاری از کشورهای حامی افغانستان را قطع کرد.

از سوی دیگر، کمیته بین المللی نجات می گوید که به دلیل تعلیق کمک های بین المللی و مسدود شدن دارایی های افغانستان، سیستم صحی این کشور در حال فروپاشی است و انتظار می رود بیش از 90 درصد مراکز درمانی بسته شوند.

اما علیرغم هشدارها درباره سقوط اقتصادی افغانستان، ایالات متحده بارها گفته است که تنها در صورتی ذخایر ارزی خود را آزاد خواهد کرد که طالبان یک دولت فراگیر تشکیل دهند و به حقوق بشر احترام بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید