«ملتی» که مظلوم بود و مظلوم ماند


ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879102

شهید بهشتی نه تنها اهل علم و بیان و قلم بود، بلکه مردانه در جبهه جنگید، به ویژه پس از قیام امام خمینی (ره) در سال 1341 با مؤتلفه اسلامی همکاری کرد و به عضویت مشاوران معنوی ایشان انتخاب شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا هدادی به نقل از ایلام بیدار در یادداشتی نوشت: شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی از معدود شخصیت های تاریخ معاصر ایران و همچنین جهان اسلام بود. چهار زبان زنده دنیا

بی‌تردید او یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین چهره‌های انقلابی بود که در همه فراز و نشیب‌های مبارزات و نیز در گذار انقلاب نوپای اسلامی در نخستین سال‌های پیروزی، نقشی بی‌بدیل داشت.

شهید بهشتی نه تنها اهل علم و بیان و قلم بود، بلکه مردانه در جبهه جنگید، به ویژه پس از قیام امام خمینی (ره) در سال 1341 با مؤتلفه اسلامی همکاری کرد و به عضویت مشاوران معنوی ایشان انتخاب شد. .

زندگی دکتر بهشتی سرشار از مبارزه با دشمنان اسلام بود. زمانی که حزب تود با تشکیلاتی قوی در صحنه سیاسی کشور حضور داشت، جدای از فعالیت ایدئولوژیک، با سخنرانی های خود به مبارزه با افکار انحرافی آنان پرداخت که باعث تشویق و ارتقای روحیه جوانان انقلابی شد.

شهید مظلوم در پرتو جامعیت بی بدیل خود در مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق شد بزرگترین خدمات را انجام دهد.

حضور موثر و فعال ایشان در شورای انقلاب اسلامی و تلاش برای جلوگیری از انحراف این شورا از مومنان غربی، اداره مجلس خبرگان قانون اساسی، ایجاد جامعه معنوی مبارز، هماهنگی تحرکات سیاسی گروه های معتقد به رهبری امام خمینی(ره)، تلاش مستمر تشکیل حکومت مکتبی شهید رجایی و مبارزه با جریان آمریکایی معطوف به بنی صدر و نوشتن ده ها کتاب و از همه مهمتر اصرار بر دفاع از خط امام در مقابل خط نفاق، مورد تهمت منافقین قرار گرفت و روزنامه های چپ تهمت هایی که در جامعه پخش شد توسط شهید بهشتی تحمل شد.

فرصت طلبان و مخالفان انقلاب اسلامی می خواستند با محکومیت و تهمت زدن او را از مسیر و طمع خود دور کنند، اما این دکتر بهشتی نبود که میدان جنگ را از جاسوسی و کج فهمی مخالفان و نادانان خالی کرد.

کسانی که با کشتن قهرمان نتوانستند به اهداف خود برسند تنها راه حل را در قتل فیزیکی او دیدند و سرانجام در شامگاه هفتم تیر 1360 با به شهادت رساندن دکتر بهشچی مظلومیت او و زبان روسی او را در تاریخ ثبت کردند.

دکتر بهشتی یکی از درخشان ترین شخصیت های فکری و سیاسی بود. که با بینش سیاسی قوی موانع را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام می دهد. این اندیشه قوی سیاسی و اجتماعی ناشی از ایدئولوژی اسلامی و درک صحیح آموزه های اسلامی است، نه از تبعیت از غرب یا التقاط بین اسلام و اعمال غربی.

از نظر او اسلام هم دین است و هم دولت، هم ایدئولوژی و هم نظام حکومتی; به همین دلیل از ملت خواست به کسانی رای دهند که سوابقشان نشان از ایمان به اسلام انقلابی دارد.

منافقین در تخیل خشن خود شهید بهشتی را کشتند تا انقلاب را به زمین بزنند، زیرا معتقد بودند انقلاب در گرو شهید بهشتی است. آنها فقط توهم افتادن داشتند! انقلاب سالیان متمادی است که به اذن خداوند و رهنمودهای دقیق امام خامنه ای مقتدر و سرافراز ادامه دارد.

با اینکه یک بار مطهری، بهشتی، مفتح، کارنی، رجایی، باهنر و… را به شهادت رساندند، اما نسل قوی صیاد شیرازی، باکری، سلیمانی، رضایی نژاد، علی محمدی و… از کار نظام و رشد جان سالم به در بردند. انقلاب اسلامی نیز خود را در نسل مدافعان حرم در دهه 70، بصیر در دهه 80 و سیدعلی در دهه 90 نشان داد که با سلام و احوالپرسی با فرمانده خود، دشمنان را به لرزه درآوردند.

نسل هایی که روی پای خود می ایستند و همچون کوهی سخت به فرمان ولی امر مسلمین گوش می دهند و پای تهمت ها و لفاظی های گدایان و پدرخوانده هایشان که گمنام می خوانند، تندروها، متحجران، سرزمین مقدس و تاجران تحریم شده، ایستاده و نشان می دهند. آن را به خودی و دشمنان خارجی برسانند. هرگز از آرمان های انقلاب اسلامی دست نکشند تا این حرکت را به فرزند زهرا (س) منتقل کنند. من آن را دیدم

انتهای پیام/ ر

دیدگاهتان را بنویسید