ملت ایران اجازه کودتای مخملی استکبار را در کشور نمی دهد


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811511

محمد باکر محمد لنی به کارشکنی های استکبار در اوکراین اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون فرزندان این مرز و بوم است و این مردم هرگز اجازه کودتای مخملی استکبار را در این مرز نمی دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شنبه شب در دیدار جمعی از مردم، مسئولان و فعالان حماسه شیرگاه در 7 اسفند 1360، ضمن تجلیل از مردم شیرگاه به دلیل مخالفت با منافقین، گفت: باور کنید اگر اندک باشد. شهرها در صورت حمله می توانند موفق باشند. پس از حادثه 5 بهمن 1360 به شهر شیرگاه حمله کردند.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حماسه هفتم اسفند حماسه بزرگی بود که مردم ما ثابت کردند که دشمن حق ورود به کشور ما را ندارد.
وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بر لزوم تلاش برای بهره مندی از برکات ماه رجب تاکید کرد.
محمدی لائینی با بیان اینکه قدردان حضور ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم مومن، انقلابی و ولایی استان مازندران در صحنه های مختلف انقلاب، دفاع مقدس، مقابله با منافقین و… هستیم، گفت: حضور حماسی در این صحنه ها. مردم به حق دشمنان انقلاب نشان داد که این مردم پشتیبان انقلاب و رهبری هستند.
وی حضور مردم در صحنه ها را نشانه وفاداری، بصیرت و دینداری آنان دانست و افزود: حضور مردم در عرصه های مختلف نظام عشق آنان به انقلاب را ثابت می کند.
امام جمعه ساری به کارشکنی های استکبار در اوکراین اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون فرزندان این مرز و بوم است و این مردم هرگز اجازه نخواهند داد کودتای مخملی استکبار در این منطقه به پیروزی برسد.
وی با بیان اینکه حماسه مردم شیرگاه در اسفند سال 60 مؤید بصیرت و عشق مردم به انقلاب بود، گفت: حماسه مردم شیرگاه به اندازه حماسه مردم آمل و این شاخصه ها توسط مردم شهرستان ماندگار است. مازندران را باید گفت.
امام جمعه ساری بر لزوم جمع آوری خاطرات حماسه آفرینان شیرگاه در سال 60 تاکید کرد و افزود: امیدواریم این حماسه مردمی از طریق همایش های ملی ارائه و تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران همچنین گفت: حماسه هفتم اسفند سال 1360 مردم شیرگاه سوادکوه باید زنده شود.

سردار عبدالله ملکی با بیان اینکه مازندران از سال 59 تا آبان 63 درگیر جنگ های جنگلی بود، گفت: سپاه ناحیه 3 در آن زمان با تشکیل قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) و فداکاری فرماندهان شمالی این مشکل را جمع کرد.
وی افزود: سپاه نیز مانند کردستان 50 پایگاه در دل جنگل ایجاد کرده و این مشکل با دوران سپاه، مردم، ارتش، ژاندارمری و پایگاه های بسیج پیچیده شده است.
ملکی گفت: درگیری های زیادی در جنگل های شمال رخ داده است، اما حماسه ششم باخمن در سال 1960 بزرگترین واکنش دشمن در منطقه شمال است.
وی با اشاره به برگزاری همایش های استانی حماسه آمل در سال های گذشته افزود: امسال چهلمین سالگرد این حماسه بود و همایش بین المللی با حضور رزمندگان جبهه مقاومت یمن برگزار شد.
این مقام مسئول از انتشار هشت عنوان کتاب با موضوع جنگ جنگل ها خبر داد و افزود: کتاب جنگ جنگل ها نیز در حال تدوین است و در سال 1401 منتشر می شود.
ملکی خاطرنشان کرد: کتاب نقش قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در حماسه های جنگ جنگل نیز منتشر شد و بیش از 600 ساعت اخبار جنگ جنگل توسط تیم های مختلف شهرستان ها جمع آوری شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست مازندران با بیان اینکه حماسه مردم شیرگاه نیز باید تبدیل به کتاب شود، گفت: با مسئولان استانی و خیرین همراهی می کنیم. .
وی از ارائه 60 عنوان کتاب در اختتامیه جشنواره شعر اشک انار به یوسف خبر داد و افزود: حماسه زنده می شود و در آینده همایش باشکوه تری برگزار کنیم.
ملکی از برگزاری همایش استانی حماسه هفتم اسفند و تهیه و تولید مستند از برنامه های سال آینده این کارخانه خبر داد.

امام جمعه شیرگه همچنین گفت: حماسه تاریخی قوم شیرگه در 7 اسفند 95 در تاریخ و تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.
حجت الاسلام حسن ابراهیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حماسه مردمی گفت: انتظار می رود با توجه به حساسیت ارائه و تبیین حماسه مردمی شیرگاه که حکایت از عشق به آرمان های انقلاب اسلامی دارد، دیدار شود. “
امام جمعه شیرگاه (سوادکوه شمالی) با بیان اینکه تلاش می کنیم حماسه را برای مردم شیرگاه در حد حماسه مردم آمل ببینیم، افزود: فرماندار این شهرستان باشید.
وی با بیان اینکه بیش از 160 شهید تنها لفور سوادکوه شمالی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، گفت: مردم شیرگاه در حماسه دهه 60 دو شهید و چند جانباز انقلاب اسلامی تقدیم کردند.
ابراهیمی خواستار نامگذاری هفتم اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام سالروز حماسه شیرگاه در 7 اسفند 1349 شد و افزود:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید