ملت ما ظالم است، اما این بدان معنا نیست که خود را از حداقل هایی که می توانیم از طریق مذاکرات در وین به دست آوریم، محروم کنیم.

ملت ما ظالم است، اما این بدان معنا نیست که خود را از حداقل هایی که می توانیم از طریق مذاکرات در وین به دست آوریم، محروم کنیم.

روز جدید پورمحمدی گفت: به هر حال حقوق ملت ما ظلم است و از آن فراتر نخواهیم رفت و تعارف هم نداریم، اما این بدان معنا نیست که از حداقل هایی که می توانیم از طریق مذاکره به دست آوریم و حق خود را در آن به پایان برسانیم، محروم باشیم. زمان و فرصت مناسب… “و به کمال برسید. البته این تصمیم سختی است. انسان موفق کسی است که تحمل کند یا بین بد و بدتر را انتخاب کند تا بدتر گرفتار نشود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: هر کس با هر دیدگاه و سوابق سیاسی و جناحی، اگر به فکر ملت است باید از این دولت حمایت کند. تفاوت ها و انتقادات و کاستی های کوچکی را که وجود دارد اما به نیت موفقیت دولت برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی که در هفتمین یادواره اکثر شهدا برگزار شد، گفت: تحرکات تحت تاثیر قرار گرفته است. این حوزه چون غلبه عواطف و عواطف از دایره تأمل، تفکر و انتظار خارج می شود. اما در این میان شخصیت مرحوم عسگر اولادی، هر چند انقلابی، اهل اندیشه و تفکر و تدبر بود.

به گزارش ایرنا وی افزود: تصمیمات و رفتار مرحوم عسگراولادی معمولا با تأمل خاصی همراه بود. آنجا که لازم بود در خط ولایت حرکت کند، امام و ولی فقیه عمل می کنند، اما در عرصه هایی که نیاز به فکر، تسامح و مشورت است، با ترازوی عقلانیت اوضاع را انعکاس و سنجیده است.

وی ادامه داد: حکمرانی اجتماعی نیازمند صبر، صبر و استقامت است. چیزی که متاسفانه ما با آن مشکل داریم و آستانه تحمل ما بسیار پایین است.

وزیر اسبق دادگستری یادآور شد: اعتقاد به کار تشکیلاتی از امتیازات و ویژگی های مرحوم عسگراولادی است. ویژگی بعدی مرحوم عسگر اولادی، دلسوزی و دغدغه مندی و توجه واقعی ایشان به محرومان بود. حرف و شعار زیاد داریم اما وقتی وارد میدان می شویم جور دیگری عمل می کنیم. او با این حال و هوا پذیرفت که در کمیته امداد خدمت کند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: انقلاب ما دستاوردهای زیادی داشته و دارد. باید مواظب باشیم که حوادث، نوسانات و فضایی که در آن قرار داریم و همچنین مشکلات داخلی و خارجی که به وجود می آید، فراتر از واقعیت ها نباشد. می دانیم که کاستی ها زیاد است اما به دلیل برخی مشکلات نباید واقعیت ها را فراموش کرد و بر شبهات و القائات و جنگ های روانی غلبه کرد. مراقب باشیم در این شرایط سخت درست فکر کنیم و تصمیم درست بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امروز عده‌ای جرأت داستان‌نویسی درباره رژیم پهلوی را پیدا کرده‌اند و بسیاری از دستاوردهای رژیم را علناً فهرست می‌کنند، گفت: «به این دلیل است که می‌بینند ما شجاعت دفاع از دستاوردها را داریم.» ما این را نداریم. تغییرات بزرگی که انقلاب را به ارمغان آورد و این شجاعت کاهش یافت. دستاوردها را باید به جامعه تزریق کرد و مدام یادآوری کرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به تشریح دستاوردهای مهم و افتخارآمیز انقلاب پرداخت و گفت: اینها مفاهیمی است که در همه دنیا پذیرفته شده و دارای معیارهای خاصی است. شعار ما وحدت ملی بود و هست. آیا اینها دستاوردها و نکات بزرگی نیست؟ آیا نباید به آزادی در کشور افتخار کرد؟

وی در خصوص مردم سالاری در جمهوری اسلامی گفت: مردم سالاری دینی تعبیر ولی فقیه است. در این زمینه کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. این ویژگی بارز این سیستم است. ما هر سال به طور میانگین یک انتخابات داریم، اما مشکل اصلی ما نبود حزب و جایگاه حزب در انتخابات و حکومت داری است.

وی یادآور شد: شاهدیم که همه روسای جمهور سابق در 30 سال گذشته (پس از پیروزی در انتخابات) متعلق به هیچ حزب و سازمانی تلقی نمی شوند و به آن افتخار می کنند. پس چه کسی باید پاسخگوی عملکرد فرد انتخاب شده باشد؟

پورمحمدی افزود: سه ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم نمی گذرد اما انتقادات از دولت از روز اول آغاز شده است. این آزادی بیان در کشور یکی از دستاوردهای انقلاب است و هیچکس در آزادی های موجود تردید ندارد. اگرچه برخی انتقادات منصفانه نیست.

وی گفت: اینکه سه قوه استقلال دارند و طبق قانون اساسی مردم در همه امور سرنوشت خود را دارند از دستاوردهای انقلاب است. استقلال ایران در این مقطع از تاریخ چگونه است، آیا آسیبی به آن وارد شده است؟

وی ادامه داد: دموکراسی، استقلال، اقتدار و امنیت ملی دستاوردهای بزرگی در جهان است که امروز ایران در وهله اول از آن برخوردار است. انقلاب های دیگر و سرنوشت کشورهای دیگر را مطالعه کنید و به دستاوردهای خود افتخار کنید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: البته مشکلات و انتقاداتی به قوه مجریه ما وارد شد، اما باید مراقب باشیم که دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نادیده نگیریم و مشکلات را بزرگ نکنیم. دشمن با ترفندی نقشه های پیچیده می کشد. در حالی که مقیاس دستاوردهای انقلاب با مشکلات قابل مقایسه نیست.

وزیر اسبق دادگستری گفت: هرکسی با هر دیدگاه و سوابق سیاسی و جناحی اگر به فکر ملت است باید از این دولت حمایت کند. تفاوت ها و انتقادات و کاستی های کوچکی را که وجود دارد اما به نیت موفقیت دولت برسانیم. من هم انتقاد می کنم اما این دلیل نمی شود که از دولت حمایت نکنم.

وی بیان کرد: البته خود دولت هم باید عاقل تر باشد و از تجربیات موفق قبلی به لحاظ همه اندیشی و خرد جمعی استفاده کند، فرقی نمی کند از چه جناحی مشورت شود. شعار جوانی به معنای نادیده گرفتن متخصصان مجرب نیست، جوانان با انرژی و با انگیزه باید با تجربه باشند.

وی درباره سیاست خارجی نیز گفت: رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و معاونان بر حفظ برجام و رفع تحریم ها تاکید کردند. این تصمیم نظام و دولت است. ما تحریم ها را ظالمانه می دانیم، اما آیا از مزایایی که از لغو تحریم ها به دست می آوریم دست خواهیم کشید؟ اختلاف نظرها و اظهارات و دیدگاه های مخرب برای دولت سم است و باید با مسئولان وارد مذاکره شویم. دولت باید با حمایت، همبستگی و تعامل ملی در مذاکرات شرکت کند و بیشترین حقوق را بگیرد.

پورمحمدی گفت: به هر حال حقوق ملت ما ظلم است و از آن فراتر نخواهیم رفت و تعارف هم نداریم، اما این بدان معنا نیست که از حداقل هایی که می توانیم از طریق مذاکره به آن برسیم و حق خود را فسخ کنیم، محروم هستیم. در زمان و فرصت مناسب بیایید کامل شویم، البته این تصمیم سختی است، فرد موفق کسی است که بین بد و بدتر تحمل کند یا یکی را انتخاب کند تا بدتر از آن گرفتار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید