ممنوعیت خدمات اینترنتی در پیشخوان ها مشکل ساز است

شهرام حیشاد، نبود تعرفه برای این خدمات و عدم نظارت بر توزیع درآمدها و تراکنش های مربوط به خدمات مناسب را از دلایل این ممنوعیت عنوان کرد و گفت: خدمات عمومی موظف به ارائه خدمات فقط تایید شده به دستگاه های اجرایی هستند. توسط رگولاتوری اعلام شده است.

محمد سینا شجاعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ; وی در خصوص ممنوعیت سرویس قهوه در دفاتر پیشخوان دولت گفت: بر اساس بخشنامه رسمی پلیس فتا، خدمات اینترنتی مربوط به خدمات قهوه نیست.

وی افزود: تنها دفاتری به نام دفاتر خدمات اینترنتی شناخته می شوند که دارای مجوزهای لازم و تاییدیه های قانونی از مراکز مربوطه هستند.

رئیس انجمن مقابله با دولت قزوین گفت: طبق ابلاغیه پلیس فتا، کافی نت ها موظفند پهنای باند لازم را آماده کنند تا متقاضیان بتوانند خدمات حضوری دریافت کنند تا فرد بتواند در کافه خدمات دریافت کند. و شخص مسئول حق چاپ فرم را دارد. بدون مهر

شجاعی اذعان داشت: پلیس فتا بارها وظایف قهوه خانه ها را اعلام کرده و هرگونه اقدامی غیر از موارد ذکر شده تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: بر اساس نامه تنظیم شده توسط مدیرکل نظارت بر خدمات پستی و پیشخوان های دولتی؛ پیشخوان ها مجاز به ارائه فضای موازی با کافی نت های خدماتی نیستند.

رئیس کانون اصناف گفت: تفسیرهای نادرست از نامه مدیرکل خدمات پستی و اصناف دولتی مشکلات زیادی را برای تمامی اصناف سراسر کشور از جمله استان قزوین ایجاد کرده است.

80 درصد پیشخوان های دولتی به صورت الکترونیکی ارائه می شود

شجاعی اضافه کرد: قهوه خانه ها نامه تنظیم شده توسط سازمان تنظیم مقررات را به عنوان ممنوعیت ارائه خدمات کافی و الکترونیکی در دفاتر پیشخوان تفسیر می کنند و این در حالی است که 80 درصد خدمات در دفاتر پیشخوان دولت به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

رئیس کانون پیشخوانان دولت قزوین گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و اصل برنامه پنجم و ششم توسعه، همه دستگاه های اجرایی موظف به برون سپاری خدمات پیشخوان ها هستند که متأسفانه تعداد کمی از سازمان ها از این امر برخوردار هستند. انجام شده.

وی افزود: تنظیم این نامه از سوی اداره نظارت بر خدمات پستی و پیشخوان ها مشکلات عدیده ای را برای باجه ها ایجاد کرده است که در تلاش هستیم نامه تنظیم شده را بررسی کنیم.

شجاعی تصریح کرد: حدود 60 درصد خدمات در دفاتر پیشخوان مانند خدمات راهسازی، حمل و نقل جاده ای، همراه اول، ایرانسل، آب شهری و آب منطقه ای و سازمان های فنی و حرفه ای درگاه های خدماتی توسط سازمان تنظیم مقررات به تنهایی و به صورت جداگانه انجام نمی شود. پانل های ویژه

وی اذعان داشت: ارائه خدمات الکترونیکی جزء شرح وظایف پیشخوان ها است، اما اگر سازمانی طبق مصوبه هیأت وزیران وظیفه خود را پیگیری نکرده یا در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است، نباید اجرای متقابل سازمان های پیشخوان را مقصر بداند.

ارائه خدمات اینترنتی در کافی نت ها ممنوع است

رئیس پیشخوان انجمن دولتی استان قزوین گفت: اگر پیشخوان ها خدمات الکترونیکی ارائه ندهند تکلیف کار الکترونیکی مردم چه می شود؟ آیا این درست است که مردم خدماتی دریافت نکنند تا سازمان ها به اشتباهات خود پی ببرند و شرح وظایف خود را اصلاح کنند؟!

شجاعی افزود: بر اساس قانون و ابلاغیه پلیس فتا، هرگونه ارائه خدمات اینترنتی در کافی نت ها ممنوع است، بنابراین اگر موضوع ممنوعیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان مطرح می شود، مردم از کجا باید خدمات خود را دریافت کنند؟ “

رئیس کانون اصناف دولت قزوین گفت: متأسفانه عدم پیگیری دستگاه نظارتی بر وظایف خود و تشکیل نشدن جلسات شورای راهبردی استان در سال های اخیر بیشترین چالش را در اصناف دولتی ایجاد کرده است. در استان. .

وی گفت: با سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین رایزنی کرده ایم و وی نیز معتقد است ممنوعیت خدمات اینترنتی جدا از خدمات الکترونیک است.

شجاعی ادامه داد: هم اکنون تمامی دفاتر پیشخوان در سراسر کشور با توجه به مبنای تشکیل دفاتر، خدمات الکترونیکی لازم را به مردم ارائه می کنند و عوارض آنها را نیز دریافت می کنند.

رئیس ستاد مبارزه با دولت استان قزوین گفت:

وی افزود: به نظر می رسد آیین نامه سازمان تنظیم مقررات یک تصمیم یک جانبه و غیرکارشناسی است که در سراسر کشور با چالش هایی مواجه شده است.

چندین ناظر بر کار پیشخوان نظارت می کنند

شجاعی گفت: پیشخوان ها در حال حاضر چندین ناظر مستقیم از جمله رگولاتوری، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بازرسی، صنعت و معدن، استانداری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دارند که بر اجرای پیشخوان ها نظارت می کنند.

رئیس کانون اصناف دولت قزوین اذعان داشت: خوشبختانه قزوین در بحث نامه تنظیم شده از سوی ستاد تنظیم مقررات با چالش های کمتری مواجه بوده است، اما در بحث برون سپاری و برون سپاری خدمات صنفی با چالش های زیادی مواجه است.

وی گفت: متأسفانه از زمان مدیر سابق تاکنون هیچ جلسه شورای راهبردی ارائه و تعیین تکلیف خدمات اجرایی به پیشخوان ها تشکیل نشده است، بنابراین خدمات جدیدی به پیشخوان اضافه نشده است. دفاتر برای حدود سه سال.”

شجاعی افزود: اکنون بیش از 50 درصد پیشخوان ها پرسنل خود را کاهش داده و یا به حداقل رسانده اند که در این شرایط بحرانی و اقتصادی واقعا تاسف بار است.

رئیس انجمن مقابله با دولت قزوین در پایان گفت: اگر استاندار جدید جلسات شورای توسعه راهبردی استان را تشکیل ندهد، قطعا در سال آینده شاهد تعطیلی دفاتر پیشخوان خواهیم بود. عدم توجیه اقتصادی دفاتر خود برای تعیین تکلیف نهایی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید