ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی به عراق لغو شد

ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی به عراق لغو شد

روز جدید دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: تاکنون هیچ نامه رسمی از سوی وزارت کشاورزی عراق مبنی بر ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی صادر نشده است.

جهانبخش سنجابی شیرازی به نقل از اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، در واکنش به گزارش برخی رسانه ها مبنی بر ممنوعیت واردات تخم مرغ از ایران توسط عراق، گفت: موضوع مرغ و تخم مرغ از کشورمان را مطرح می کند. با توجه به اینکه این توصیه منبع رسمی ندارد، با پیگیری رایزن بازرگانی کشورمان در عراق مشکل حل شد و کامیون های حمل مرغ و تخم مرغ ایرانی به عراق با مجوز به عراق صادر شدند.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: تاکنون هیچ نامه رسمی از سوی وزارت کشاورزی عراق مبنی بر ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی صادر نشده و هیچ ممنوعیتی نیز در این خصوص اعمال نشده است. در صورتی که این موضوع توسط منابع رسمی موثق عراق گزارش شود، کشورمان آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

به طور کلی عراق مانند سایر کشورها با برنامه های حمایتی در تلاش است تا نیازهای تولید داخلی خود را تامین کند، اما در حال حاضر تولید داخلی این اقلام در عراق نمی تواند پاسخگوی مصرف آن کشور باشد، بنابراین حتی آن را ممنوع کرده است. و به ناچار اقدام اصلاحی انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید