منتظر طوفان یحیی برای فصل آینده باشید

منتظر طوفان یحیی برای فصل آینده باشید

خیلی ها معتقدند عملکرد ضعیف پرسپولیس در نقل و انتقالات باعث شده این تیم نتواند نتایجی مشابه سال های گذشته کسب کند. قهرمان 5 فصل اخیر فوتبال ایران پس از جدایی چند ستاره و عملکرد نه چندان خوب خریدهای این فصل، از جام حذفی کنار رفت و به دلیل اختلاف 6 امتیازی در لیگ برتر شانس کمی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت. بالای جدول در چند روز اخیر از لیست خرید کامل یحیی گل محمدی برای فصل آینده می نویسیم. حال می خواهیم نگاهی به این گزارش داشته باشیم و ببینیم ترکیب احتمالی پرسپولیس برای لیگ بیست و دوم چگونه خواهد بود.

علیرضا بیرانوند; تقریبا همه متوجه علاقه بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس شدند. باشگاه پرسپولیس و یحیی گل محمدی نیز از این اتفاق بسیار راضی هستند و از آن استقبال خواهند کرد. با بازگشت در نهایت علیرضا، این دروازه بان ملی پوش گلر شماره یک پرسپولیس و احمد گوهری نیز ذخیره بیرانوند خواهد بود.

شجاع خلیل زاده; مدافع فیکس تیم ملی که فصل های خوبی را در پرسپولیس سپری کرد در آستانه بازگشت به این تیم است. با توجه به کهولت سن سیدجلال و احتمال جدایی یا خداحافظی از فوتبال، بازگشت جسورانه می تواند اتفاق خوبی برای پرسپولیس باشد.

محمدحسین کنعانی زادگان; قرارداد این مدافع ملی پوش هم مانند خلیل زاده مدتی بعد به پایان می رسد اما با توجه به پیشنهادات خوبی که کنعان دارد، شانس بازگشت او به پرسپولیس کمتر از همسرش در دفاع از تیم ملی است. اگر محمدحسین پرسپولیسی نباشد و مدافعی در این سطح به خدمت گرفته نشود، وحدت حنان اف، فرشاد فرج و علی نعمتی زوج شجاعی در قلب دفاع خواهند بود.

دانیال اسماعیلی فر; مدافع راست تیم ملی سپاهان یکی دیگر از بازیکنان مورد علاقه یحیی گل محمدی برای فصل آینده است و با توجه به پایان قراردادش با سپاهان برای پرسپولیس شدن کار سختی نخواهد بود. در صورت تمدید قرارداد رامین رضایان نیز شاهد دیدار جذاب این دو بازیکن در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس خواهیم بود. البته هر دو بازیکن این فرصت را دارند که در سمت راست خط هافبک بازی کنند.

نور امید؛ یحیی گل محمدی اصرار به خرید نورافکن دارد اما این بازیکن با مشکل گرفتن رضایت نامه سپاهان مواجه است. اگر امید بتواند از سپاهان جدا شود، پرسپولیسی می شود و فصل آینده در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس قرار می گیرد. افرادی مانند علی شجاعی، سعید آقایی (در صورت تمدید قرارداد) و وحید امیری نیز فرصت بازی در این پست را دارند.

میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا; او در میانه میدان پرسپولیس برای فصل آینده با چالش جدی مواجه است. در این فصل از کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، رضا اسدی و محمد شریفی در سیستم 2-4-4 پرسپولیس در میانه میدان استفاده شد. برای فصل آینده به جز کمال سایر بازیکنان آزاد خواهند شد و وضعیت تمدید قرارداد آنها هنوز مشخص نیست. اگر این افراد قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کنند، در بیشتر دیدارها باید دوباره شاهد میلاد سرلک و کمال کامیابی باشیم، البته اسد در دیدارهای قبلی نیز متفاوت ظاهر شد و در صورت تمدید قرارداد، شانس حضور در ترکیب اصلی را خواهد داشت. پرسپولیس خواهد بود.

وحید امیری; ستاره پرسپولیس و تیم ملی تقریبا بدون جایگزین است. وحید که عنوان آچار فرانسه را در اختیار دارد می تواند در مسابقات مختلف و یا حتی در اواسط مسابقه تغییر پست دهد اما هیچ مربی نمی خواهد او را از تیم اصلی خود حذف کند. امیری مطمئناً خوب می شود، اما دیگران می گویند موقعیت او تغییر خواهد کرد. وحید توانایی بازی در پست های دفاع چپ، هافبک چپ، هافبک راست، هافبک دفاعی و مهاجم را دارد.

گفت صادقی؛ شاگرد سابق یحیی باز هم در لیست این مربی قرار دارد اما با توجه به مشکلات مالی پرسپولیس و پیشنهادات خوبی که این بازیکن در چنته دارد، قرمزها برای جذب این بازیکن تلاش زیادی می کنند. این بازیکن در صورت انتصاب صادقی باید با ستارگانی چون آلیشیا و پهلوان رقابت کند و قطعا حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس برایش سخت خواهد بود.

مهدی ترابی; بهترین گلزن لیگ برتر و یکی از بهترین های فوتبال ما در چند فصل اخیر، قراردادش با پرسپولیس در پایان فصل به پایان می رسد. ترابی و مدیران پرسپولیس هنوز برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده اند و این موضوع به یکی از دغدغه های هواداران پرسپولیس تبدیل شده است. ترابی همچنین توانایی بازی در چند پست برای پرسپولیس را دارد و در صورت ماندن یکی از مهره های ماندگار پرسپولیس در فصل آینده خواهد بود.

پیمان بابایی و علی علیپور; با توجه به رد پیشنهاد تمدید قرارداد با تراکتورسازی، باید این بازیکن را یکی از خریدهای تابستانی پرسپولیس بدانیم. پرسپولیس هم شاهد بازگشت علی علیپور از پرتغال است اما خود این بازیکن ترجیح می دهد فوتبالش را در اروپا دنبال کند. پرسپولیس علاوه بر جذب مهاجم جدید، نفراتی چون عبدی، تمیروف و پاکدل را در اختیار دارد. وضعیت القطر نیز به دلیل مصدومیت برای فصل آینده مشخص نیست.

نکته: در صورت حذف حضور هر یک از این افراد در پرسپولیس، گل محمدی به دنبال فرصت های دیگری خواهد بود. علاوه بر این، برخی از این بازیکنان در لیست یحیی ممکن است پیشنهاد پرسپولیس را رد کنند. فعلا اما حضور چند بازیکن در این لیست تقریبا قطعی است اما باید مذاکرات نهایی با این افراد انجام شود و قرارداد بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید