منطقه ساحلی وزارت ارشاد در اختیار مردم سرخرود مازندران قرار گرفت / آماده سازی ساحل برای گردشگری


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810947

محمود حسینی پور گفت: منطقه ساحلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان سرخرود مازندران در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، طرح آزادسازی منطقه دریایی 60 متری از سوی رئیس جمهور باخمن به تمامی نهادهای دولتی ارائه شده است. آیت الله سیدابراهیم رییسی پس از سفر به استان گیلان و رصد اوضاع سواحل دریای خزر، صراحتاً به کلیه دستگاه های دولتی بدون استثنا دستور داد مناطق ساحلی اشغالی را تا سقف قانونی حداقل 60 متر از خاک آزاد کنند. ساحل 20 روز

دستور رئیس جمهور برای آزادسازی دریا در اولین روز ابلاغ در مازندران با حضور استاندار بابلسر و نظارت بر خروج از کمپ 60 متری مددکاری اجتماعی انجام شد. در 20 روز گذشته تعدادی دیگر از مجتمع های دولتی از جمله پایگاه های نظامی از سواحل مازندران عقب نشینی کرده اند. مازندران با 15 شهر ساحلی حدود 340 کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد.

در 30 فوریه، رئیس جمهور دستور فوری خروج نهادهای دولتی را در فاصله 60 متری از دریا صادر کرد و مهلتی 20 روزه برای اجرای این دستور تعیین کرد.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید از سواحل خالی از سکنه مجموعه فرهنگی ساحلی چکسار گفت: خوشبختانه خلوت این مجموعه ساحلی که با دستور رئیس جمهور به صورت داوطلبانه آزاد شده است از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است.

حسینی پور گفت: در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل، حریم این مجموعه ساحلی به صورت داوطلبانه تخلیه و رستوران واقع در این آرامگاه تخریب شد.

وی با بیان اینکه ساحل مجموعه چکسر ظرفیت گردشگری زیادی دارد، افزود: این ساحل باید در اختیار شهرداری سرخرود قرار می گرفت تا برای گردشگران و به ویژه برای استفاده ساکنان منطقه آماده شود.

استاندار مازندران در خصوص منطقه نظامی بیشه کلا محمودآباد که در اختیار نیروی هوایی ارتش است، تصریح کرد: قسمت اعظم منطقه 60 متری آزاد شده است اما به دلیل نظامی بودن منطقه وجود دارد. ملاحظات منتشر شده و برای استفاده عموم در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رستورانی که در منطقه ساحلی این وزارتخانه در شهرستان سرخرود مازندران قرار داشت، با دستور رئیس جمهور تخریب شد.

منطقه ساحلی مجتمع فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 6 کیلومتری غرب فریدونکنار و 15 کیلومتری شرق محمودآباد در تاریخ 18 بهمن 1389 به روی عموم گشایش یافت.

به گزارش اسلام، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر تخلیه هر چه سریعتر سواحل، اقدام به تخریب و تخلیه داوطلبانه این قسمت از ساختمان و تأسیسات باقی مانده در حریم ساحلی اعم از ابنیه و رستوران هزار متر

مجتمع فرهنگی چکسار واقع در شهرستان سرخرود در استان مازندران حدود 17 هزار متر نوار ساحلی داشت که بیشتر آن در سال های گذشته آزاد شده بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر این منطقه به طور کامل خالی از سکنه است و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد که در منطقه وجود داشت بلافاصله در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

به گزارش بالا، مجموعه فرهنگی تفریحی چکسار در منطقه سرخرود شهرستان محمود آباد واقع شده و مساحتی حدود 10 هکتار دارد. این مجموعه پس از دستور رئیس جمهور برای تخلیه سواحل در 18 بهمن برای پاکسازی 60 متری آن، ساختارهای داخلی خود را تخریب کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید