منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در پیچ و خم وعده ها/ ظرفیتی که خاک را فرسایش می دهد


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878418

مردم جنوب کرمان سال هاست که منتظر تحقق وعده منطقه ویژه اقتصادی جازموریان هستند تا شاید شرایط اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی منطقه تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان از رودبار جنوب، مردم جنوب کرمان سال هاست که منتظر تحقق وعده منطقه ویژه اقتصادی جازموریان هستند تا شاید تحولی در وضعیت اقتصادی منطقه ایجاد شود.

مطالعات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان از سال 82 آغاز شد و این پروژه با شکست مواجه شد و مردم منتظر تحقق وعده های مسئولان هستند.

این پروژه در چهارراه استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد و می تواند اثرات اقتصادی خوبی برای منطقه داشته باشد.

اما اکنون نماینده مردم رودبار جنوبی، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و منوجان در مجلس اعلام می کند که اجرای این طرح تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری می شود.

اولین جلسه رفع موانع اداری و سرمایه گذاری در منطقه ویژه جازموریان با حضور نمایندگان پنج شهرستان جنوب استان کرمان، استاندار کرمان، فرمانداران پنج شهرستان جنوبی در نخستین روزهای فعالیت دفتر دکتر فداکار در استانداری کرمان

پیگیری های مستمر نماینده پنج شهرستان جنوبی در این خصوص ادامه یافت و به سطح ملی رسید و جلسه بررسی مشکلات سرمایه گذاری این پروژه بزرگ با حضور منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی، فداکار استاندار کرمان مدیرعامل بانک سپه ابراهیمی شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید، عتیقی مدیرعامل شرکت زمین سیرجان، فلاح مدیرعامل شرکت گهر زمین، رستمی مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران، شریفی مدیرعامل هلدینگ فرزانگان فارس نیکو در وزارت امور اقتصادی و دارایی

در این جلسه پس از بررسی آخرین اقدامات و پیگیری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی جازموریان، سرمایه گذاران و مسئولان در خصوص تجمیع و تسریع در شروع این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه نماینده پنج شهرستان جنوب با تشکر از تمامی مسئولان محلی و کشوری خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب سرمایه گذاری بیشتر در منطقه می شود.

شکر الهی همچنین خواستار تسهیل در رفع موانع اداری و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جازموریان شد.

گفتنی است هدف اصلی از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازمور رونق و توسعه اقتصاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان است. یاور و پشتیبان محرومان بود. O به طور کامل مسئولیت بخش تولید را در زمینه های مختلف پشتیبانی از جمله فرآوری، بسته بندی، صادرات، بازاریابی و تجارت خواهد داشت.

اما ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان یکی از مطالبات عمومی است و برنامه بازنگری در اقتصاد ایران در حمایت از اقتصاد کشاورزی و بخش دولتی جنوب کرمان را پیش بینی کرده است و مردم منطقه باید منتظر تحقق آن باشند. 19 سال بعد می شود!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید