منویات رهبری آموزشی باید توسط آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920220

محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه رهبری در عرصه تعلیم و تربیت باید به امر تعلیم و تربیت توجه کنند گفت: اهمیت علم و خرد باید به معنای واقعی کلمه در کشور نهادینه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد بکر محمدی لائینی در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و یاد و خاطره 14 شهید گمنام که امروز در ساری و سایر شهرستان های استان تشییع شدند. شوند تصریح کرد: ایرادات بیشماری در نظام و آموزش و پرورش وجود دارد و باید برای رسیدن به تربیت سبک اسلامی تلاش بیشتری کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رهبری در عرصه تعلیم و تربیت باید به امر تعلیم و تربیت توجه کنند، گفت: اهمیت علم و خرد باید به معنای واقعی در کشور نهادینه شود و در صورت غفلت از آموزش و پرورش. ، جهل در جامعه جولان به ارمغان خواهد آورد. خواهد داد

وی با بیان اینکه دانش آموز باید باسواد، بصیر، متدین، انقلابی، مجاهد و مدافع تعلیم و تربیت شود، افزود: کتاب های درسی ما باید مبتنی بر ارزش های دینی و رهبری باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند، اگر تعلیم و تربیت تک بعدی کار کند کشور متضرر می شود، گفت: باید به کار معلمان و مدیران و نگاه آنها توجه شود. حقوق مدیران و معلمان شایسته و انقلابی را نباید نادیده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید شاگردان مجاهد و انقلابی تربیت کند، بیان کرد: دولت سیزدهم در بحث ارزشیابی معلمان قدم خوبی برداشته است که باید قدردان آن باشیم هرچند ایراداتی وجود دارد.

محمدی لائینی افزود: در مازندران مدارس مشترک نداریم اما مدارس دو نوبته داریم که اصلا درست نیست. مدارس باید در استان تک نوبته باشد».

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تهیه کاغذ از بخش داخلی نیز اقدام ارزشمندی است و امیدواریم این اقدام انقلابی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، گفت: آموزش و پرورش باید تعامل خوبی داشته باشد. با تمام هیئت و مدیران اسلامی باید به این مسئولیت خطیر متعهد باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات انقلابی و جسورانه در حمایت از تولید داخلی گفت: تهیه کاغذ کتاب درسی از کارخانه چوب و کاغذ باعث احیای این کارخانه شده است.

سیدمحمود حسینی پور با بیان اینکه آموزش و پرورش در عرصه های مختلف نقش مهمی در تولید و رشد انسان دارد، اظهار داشت: مازندران دارای سرمایه های ارزشمندی است و این استان دارای تمدن و فرهنگ بزرگی است لذا آموزش و پرورش آن باید از جایگاه والایی برخوردار باشد.

حسینی پور با اشاره به عملکرد خوب آموزش و پرورش در دوره های مختلف تصریح کرد: مازندران سهم خوبی در امنیت غذایی کشور داشته است و یکی از مشکلات این است که نتوانستیم نیروی انسانی مورد نیاز را بر این اساس تربیت کنیم.

وی کمبود هنرستان در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشاورزی را از جمله نیازهای استان مازندران بیان کرد و گفت: در صورت فعال شدن هنرستان ها در آینده تحول بزرگی در استان ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید