من برای منافع شخصی به سپاهان نیامده ام


ساعت: 00:33
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842446

سرمربیان فولاد و سپاهان در نشست خبری پس از دیدار هفته بیست و نهم که با برتری فولاد به پایان رسید صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل سپاهان گفت: این ضایعه را به مردم استان خوزستان، مردم آبادان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می گویم. این یک غم بزرگ برای همه مردم کشور ما است. امیدوارم چنین اتفاقاتی در کشور ما رخ ندهد. همه واقعاً غمگین و ناراحت هستند، اما هیچ کس نمی تواند کاری انجام دهد. امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که دیگر این حادثه در کشور ما تکرار نشود و هیچکس عزیز خود را آنطور داغ نبیند. با کسانی که باعث این حادثه شده اند باید به شدت برخورد شود. این تنها انتظار مردم است و همه دوست دارند این اتفاق بیفتد. امیدوارم بفهمند که عدالت در کشور ما همیشه رعایت می شود.

وی افزود: سپاهان سال ها برنامه ریزی و شرایط خوبی دارد، همیشه برای قهرمانی جنگیده است، در شرایط امروز کیفیت بازیکن و مسائل مالی بسیار دخیل است. به گفته بازیکنانی که در این چند سال خرید کرده اند، در تمام جام ها، لیگ ها، حذفی ها و آسیا مدعی شده اند. می دانستیم با چه تیم خوب و باکیفیتی بازی می کنیم. از همه مهمتر دو تیم در آسیا مقابل هم قرار گرفتند. متاسفانه سپاهان حذف شد اما ما صعود کردیم. بازی خوب و پر جنب و جوشی بود. تیم ما با برنامه بازی کرد. می دانستیم که از بازی چه می خواهیم و چگونه باید آن را بازی کنیم.

سرمربی فولاد با استناد به شرایط سپاهان گفت: امیدوارم فوتبال آنها بر اساس خواسته های آنها شکل بگیرد و بتوانند به خواسته خود عمل کنند. گاهی اوقات اشتباه می کردیم و به حریف فرصت می دادیم، اما در کل سپاهان را مجبور کردیم که اشتباهات زیادی داشته باشد و کاری را که دوست داریم انجام دهد. ما شوت های زیادی داشتیم و اگر باهوش بودیم گل های بیشتری می زدیم. از یک طرف یکی دو موقعیت به حریف دادیم که خوش شانس بودیم که گل نکردیم. فکر می کنم همه از تماشای بازی لذت بردند و یکی از بهترین بازی های سال بود. با تیم خوب، مهربان و واقعا قابل احترام سپاهان خیلی خوب بازی کردیم. به بازیکنانمان تبریک می گویم. جای هواداران ما واقعا خالی بود. متاسفانه امسال نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. بازی با استقلال یا گل گهر دیر اعلام شد. و در این مسابقه نتوانستیم تعطیلات بزرگی را با هواداران خود داشته باشیم.

وی افزود: جای آنها خالی بود. ما این پیروزی را به آنها تقدیم می کنیم و قدردان آنها هستیم. آخرین بازی ما در خوزستان بود. خوشبختانه با اینکه دیر به تیم پیوستیم، تیم ما پیشرفت خوبی داشته است. نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم. اما من آدمی نیستم که بدانم همه چیز به زودی تمام می شود. هفته گذشته با تیم خوب و محترم شهرهدی بازی می کنیم. برای ما فرقی نمی کند که کدام تیم چه جایگاهی دارد. ما باید این بازی را با تمام توان و قدرت خود انجام دهیم. من بازی های شهرخودرو را دیده ام. با توجه به اینکه آنها با تمام تیم های قبل از ما بازی می کنند، بازی این تیم را زیاد دیدم. از اینکه استان خراسان نماینده ای در فوتبال کشور ندارد ناراحتم اما تیم شریفی هستند. تمام تلاشمان را می کنیم تا خدای نکرده لیگ را به خوبی تمام کنیم و ببینیم بعدش چه می شود.

نکونام از نگرانی فدراسیون فوتبال و تیم ملی و اهمیت بازی های پیش از جام جهانی و اینکه آیا ریاست و کادر اجرایی فدراسیون در این مسائل دخیل هستند یا عوامل دیگری مانند سایر کشورهای تیم ما می گوید. . : چون جواب شیرینی میدم دوست داری جواب بدم؟ بیایید کار را تمام کنیم! چه می توانم بگویم؟ من نباید جواب دروغ بدم. برای جواب شیرین یک سری ترش درست کنید. ما عاشق تیم ملی خود هستیم. من از کودکی در این تیم بازی می کردم. از نوجوان تا بزرگسال بازی کردم. من روی این تیم عرق می کنم. امیدوارم موفق بشی

وی افزود: او باید جلوی هر تیمی بازی کند، از ضعیف ترین تا قوی ترین تیم، من طرفدار او هستم. من عاشق تیم ملی ام هستم. هرچه دارم و باشگاه هایی که در آنها بازی کرده ام متعلق به تیم ملی است. من فقط می خواهم موفق باشم. هر اتفاقی بیفتد، دوست دارم فوتبال ما موفق باشد. دنبال جواب های شیرین هم نباش! با 3 گل از برد شیرین خود لذت ببریم.

نکونام درباره پیش بینی خود برای تیم ملی گفت: باید اتفاقی بیفتد و باید ببینیم در مورد چه چیزی نظر بدهیم. وقتی هیچ اتفاقی نیفتاده، بازی دوستانه یا اردو نیست، نمی توان نظر داد. برای تیم ملی بازیکنان، مربی، فدراسیون و همه آرزوی موفقیت دارم. این خواسته قلبی من است.

تیم ما آنقدر خوب بازی کرد که سپاهان یکی از بهترین تیم های آسیا را 3-0 شکست دادیم، واقعاً بازی نیست. باید در مورد تیم ملی صحبت کنم! یه سوال بپرس! اگر تیم بد بازی می کرد الان 200 سوال داشتی! شما هم به دنبال یک سوال زیبا هستید!

او گفت: «سخن گفتن واقعاً به من کمک نمی کند زیرا برنامه ریزی در دست من نیست. کسانی که کار را انجام می دهند باید برای کار بایستند. این تیم ملی کشورمان است. اگر ما آن را دوست داریم، همه ما باید سخت کار کنیم و به تحقق آن کمک کنیم. چه چیزی مهمتر از جام جهانی؟ این برای ما مهم است اما فکر می کنم جام ملت ها ارجحیت دارد. باید برای جام جهانی که برای قهرمانی رقابت می کنیم برنامه ریزی کنیم. ما مدعی قهرمانی در جام جهانی نیستیم و می خواهیم در نهایت صعود کنیم. هیچ اتفاقی نمی افتد. باید برنامه ریزی کنیم. فوتبال فقط برنامه ریزی است. ممکن است نتیجه نگیرید، اما در آینده، یک ماه، سه ماه یا شش ماه بعد. برنامه ریزی مهمترین چیز در فوتبال است که در هیچ جای فوتبال ما وجود ندارد.

نکونام درباره شرایط بازی با سپاهان گفت: وقتی از کیفیت فنی تیممان صحبت می کنیم و آن را می بینیم واقعا همه متوجه می شوند و نیازی به توضیح نیست. در نیم فصل اول هر بار با هم صحبت می کردیم، مشخص بود که چارچوب چیست، چون تیم فرم مورد نظر ما را نداشت. ما بازیکنان زیادی را از دست دادیم. در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی داشتیم و خوب کار کردند. نتایج واضح است. هرکس برای یک بازیکن خوب بیشتر خرج کند، قطعاً نتیجه اش به دست می آید.

وی در خصوص نقل و انتقالات و اینکه گل گهر خواهان پاتوسی است، گفت: هر چه در روزنامه ها و رسانه ها خوانده می شود گمانه زنی است. نمی دانم فردا صبح اینجا خواهم بود یا نه. من چندین بار گفته ام که خیلی از این اتفاقات در ایران می افتد. در این مورد بحثی نیست. من مربی هستم و کارم مشخص است. من لیست اولیه باشگاه را اعلام کردم. تیمی داشته باشیم که بتوانیم مدعی آن در آسیا، لیگ و حذف باشیم. تاکنون نتوانسته ایم با استقلال، سپاهان، پرسپولیس و گل گهر رقابت کنیم. اما دو جام و یک سهمیه آسیایی گرفتیم. توانستیم با همه سختی ها شرایط را به نفع خود درک کنیم.

نکونام گفت: امسال باید تقویت کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم رقابت کنیم. تیم هایی که گفتم قابل احترام هستند. وقتی یک تیم خوب و با استعداد جلوی ما بازی می کند خوشحال می شویم. باید بتوانیم رقابت و شرایط را فراهم کنیم. لیست اصلی باشگاه را اعلام کردم. اگر نتوانستیم، به لیست دوم می رویم. ما با بازیکنان مورد نیاز خود صحبت می کنیم. اگر فردا نباشم یک تیم قوی، خوب و آماده به باشگاه می دهم و می روم.

وی در خصوص تفاوت فولاد و سپاهان با فولاد و استقلال گفت: آرزوی بازی با استقلال را داشتیم! بعد از بازی گفتم که در این مسابقه کلاهمان را از دست دادیم. ما خوب شروع نکردیم و بازی را باختیم. من از باخت کاملاً ناراحت هستم. از اینکه تیممان به خواب رفت ناراحت بودیم. کلاهمان را گم کردیم. بازی را باختیم چون موقعیت های خیلی خوبی داشتیم. به هر حال این بازی تمام شد و ما تبریک گفتیم. اما برای ما تجربه شده بود. به دلیل بازی، در این بازی حواس همه تیم ها متمرکز بود. آنها در شرایط عالی بازی کردند و این پاداش و پاداش تلاش آنها بود.


* نویدکیا: به خاطر منافع شخصی به سپاهان نیامده ام

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان پس از شکست 3 بر صفر مقابل فولاد در نشست خبری گفت: تا دقیقه 35 نیمه اول بازی خوبی انجام دادیم. سعی کردیم در خط دفاعی خیلی خوب بازی کنیم. موقعیت های نسبتا خوبی هم داشتیم که باید بهتر از آنها استفاده می کردیم. از دقیقه 35 به بعد فولاد موقعیت های بهتری داشت. آنها روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند.

وی افزود: نیمه دوم را خوب شروع کردیم. دو سه موقعیت خیلی خوب داشتیم که توانستیم به تساوی برسیم، اما متاسفانه نتوانستیم. بعد از یک ضربه ایستگاهی دوباره به گل رسیدیم. بعد از گل دوم کمی منضبط شدیم، زیرا تیم ما هفته هاست که در مسابقات خود پیروز شده و تصور چنین باختی را هم نمی کرد. بنابراین بعد از گل دوم بی رویه بازی کردیم و گل سوم را زدیم. من نمی توانم در نیمه دوم از فرزندانم راضی باشم، اما از آنها به خاطر زحماتشان تشکر می کنم.

سرمربی سپاهان توضیح داد: بازی کمی خارج از عرف بود. بحث های خارج از زمین خیلی زیاد بود. فکر نمی کنم برای فوتبال ما خیلی خوب باشد. در پایان از طرف خودم و از طرف باشگاه سپاهان مصیبت وارده بر مردم آبادان و ایران را تسلیت می گویم. امیدوارم موفق شوند.

وی درباره اینکه آیا آریا یوسفی برای تیم ملی امید مقابل عراق گلزنی کرد و اینکه آیا دلیل خاصی دارد که در نیم فصل از او زیاد استفاده نشد، گفت: در تیم بزرگی مثل سپاهان بازی سخت است. “بازیکنان بزرگ و خوبی هستند. او شانس کمتری داشت، اما دو سه بازی انجام داد. امسال او را از تیم جوانان آوردیم. او بازیکن خوبی است. مثل اینکه پارسال به یاسین فرصت دادیم. آنها هر دو بودند. مصدوم شد بعد از بازی با پیکان در نیم فصل دچار مصدومیت عضلانی بسیار شدیدی شد که خوشبختانه آمدند و وضعیتشان خیلی خوب بود که تیم امید بحث و تبادل نظر کرد و من حاضر شدم به این تیم کمک کنم.

نویدکی در خصوص دلیل استعفای خود در طول فصل گفت: من به طور کلی یک بار استعفا دادم اما چون بعد از بازی با ذوب آهن شفاهی بود مسئولان قبول نکردند. دو سه روز بعد کتبا اعلام کردم. باز هم قبول نکردند. طبق شنیده ها باید تا پایان فصل به کارمان ادامه می دادیم.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه به نظر می رسید فقط نام بازیکنان بزرگ سپاهان در میان باشد، گفت: هرکس یک دیدگاهی دارد. روزی که به باشگاه پیوستم، چون تیم با قلعه نویی پنجم شد، خیلی ها گفتند باید کادرفنی عوض کنیم، اما من می خواستم بیشتر مراقب باشگاه باشم. وقتی آمدم نمی خواستم بگویم 10 بازیکن باید بروند و 10 نفر بیایند، من این و آن را می خواهم و خرج زیادی می کنم. فکر می کردم بازیکنان خوبی هستند. قطعا همینطور است و خیلی به من کمک کردند. ببینید پارسال 3 نفر رفتند اروپا. این نشان می دهد که آنها فوتبالیست های باکیفیتی هستند.

وی افزود: اما اگر استعفا دادم به این دلیل بود که شاید شخص دیگری بیشتر از من بتواند به تیم کمک کند. بالاخره از بچگی سپاهان بودم و اینجا را دوست داشتم و دارم. من برای منافع شخصی نیامده ام. برای همین می خواستم یکی که واقعاً بتواند از نظر ساختار فوتبالی به سپاهان کمک کند، بیاید و اگر واقعاً از من بهتر و بیشتر است، این کار را انجام دهد. در کل اگر بخواهم در مورد میزان این دو سال صحبت کنم، از بازیکنانم بسیار راضی هستم. درست است که در برخی موارد در لحظات حساس مسابقات مهمی را باختیم.

نویدکیا گفت: شاید به همین دلیل بود که با وجود فوتبال خوبی که بازی کردیم نتوانستیم موقعیت های خود را به گل تبدیل کنیم. شاید اگر یک سوم یا یک چهارم موقعیت های ما به ثمر می رسید، می توانستیم خیلی راحت تر در پیست قهرمانی رقابت کنیم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و او را به اینجا کشاندند. امیدوارم سپاهان در آینده شرایط بهتری داشته باشد.

سرمربی سپاهان درباره فوتبال و لیگ ایران گفت: نمی دانم. آیا باید از داوران انتقاد کرد و با نیمکت های حریف بحث کرد؟ این فوتبال ماست، اما در فوتبال دنیا اینطور نیست که نیمکت ها با هم دعوا کنند یا با داورها. این پایان دنیای امروز است. این بحث در فوتبال ما رو به پایان است. اگر می‌خواهیم فوتبالمان رشد کند باید دیدگاه‌های جدیدی به وجود بیاید. نگرش مربیان و باشگاه ها و مدیران و خبرنگاران و داوران باید نسبت به فوتبال تغییر کند. اگر این کار را نکنیم، قطعا همیشه سر جای خود خواهیم آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید