من شخصیت کوچکی نیستم اما مربیگری در فوتبال ایتالیا آسان نیست/ تیم های ایتالیایی طارمی را به خدمت بگیرند!


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884918

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در سری آ ایتالیا و ایران کار کرده ام و کم شخصیت نیستم. اگر فرصتی پیش بیاید از آن استفاده خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رحمان رضایی، مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که سابقه بازی در تیم های معتبری مانند مسینا، پروجا و لیورنو در سری آ فوتبال باشگاهی ایتالیا را در کارنامه دارد، طی مصاحبه ای با نشریه ایتالیایی ilposticipo درباره وضعیت خود اظهار نظر کرد. و فوتبال ایران


چطوری رحمان

خوب! من تهرانم هوا مثل ایتالیا گرمه تقریبا 40 درجه. من اغلب به ترویزو، جایی که پدر شوهرم اهل آن است، می روم. ما در واقع در سال 2007 یک خانه در آنجا خریدیم. ایران و ایتالیا برای من خاص هستند. من سبک زندگی و غذای شما را دوست دارم. همه کشور شما را دوست دارند.


* امروز چکار می کنید؟ مربی شدی؟

دو سه سال در لیگ دسته دوم ایران باشگاهی را هدایت کردم، سه سال هم در لیگ برتر دستیار بودم. در آخرین تجربه خود مربی ذوب آچان بودم، یکی از اولین تیم هایی که در آن بازی کردم. به خاطر اشتباهات داوری 14 امتیاز جریمه شدیم. به جای 27 امتیاز، 13 امتیاز داریم. متأسفانه رئیس سابق من مسئول این کار است. این کار برای اذیت کردن من انجام شد و هدف آنها یافتن مربی دیگری بود.


* دوست داری در ایتالیا تمرین کنی؟

خیلی زیاد! می دانم که آسان نیست. در حال حاضر مربیان خوب زیادی در ایتالیا حضور دارند. چه کسی فکر می کرد سیمونه اینزاگی در اینتر مربی بزرگی شود؟ برای مثال برادرش پیپو در میلان با مشکلاتی روبرو بود. فوتبال غیرقابل پیش بینی است. دوست دارم جایی تمرین کنم که قبلا بازی کرده ام: پروجا، مسینا و لیورنو. من در سری آ ایتالیا و ایران کار کرده ام. من شخصیت ندارم اگر فرصتی پیش بیاید از آن استفاده خواهم کرد.


* چطور شد که فوتبالیست شدی؟

من از برادران بزرگترم الگو گرفتم. وقتی شروع کردم ده سالم هم نداشتم. من در مدرسه بازی کردم، سپس در 13-14 سالگی به تیمی در شهر خودم پیوستم. من اصالتا مازندرانی هستم، فوتبال را در منطقه ای از شمال ایران و خیلی نزدیک به دریای خزر شروع کردم.


* در ابتدا شما مهاجم بودید. چطور شد که مدافع شدی؟

تا 17 سالگی مدافع میانی بودم و بعد فوروارد شدم. در یونیورسیاد هم همین کار را کردم. دو دیدارم از مکزیک در مالاگا را به یاد دارم. وقتی وارد لیگ برتر ایران شدم، سرمربی ام نیم فصل به من گفت که مدافع می شوم. من شک داشتم هشت ماه بعد به تیم ملی ایران دعوت شدم.


* از بچگی فوتبال ایتالیا را دنبال می کردی؟

خیلی کوچک. دو تیم بزرگ استقلال تهران و پرسپولیس طرفداران زیادی دارند و من به دومی علاقه داشتم. در ایران رقابتی به بزرگی اینتر و یوونتوس وجود دارد. تهران 15 میلیون نفر جمعیت دارد: 60 درصد پرسپولیس و 40 درصد استقلال. اولی نزدیک به 40 میلیون هوادار در ایران دارد، دومی به مربیگری آندره آ استراماچونی معروف است.


* انتقالت به پروجا در سال 2001 چطور پیش رفت؟

به خاطر فابریزیو سالواتوری. او به ایران آمد و در اولین بازی من با تیم ملی حاضر شد. او در تهران بود تا دو بازیکن دیگر را دنبال کند اما بالاخره مرا به پروجا آورد. بعدازظهر جمعه در ماه سپتامبر وارد ایتالیا شدم، مچ پایم آسیب دید، بنابراین تمریناتم محدود شد. شنبه یک ربع دویدم، با تیم تمرین نکردم. یکشنبه با برشا (که روبرتو باجو و لوکا تونی را در آن سال در تیم داشت) بازی کردیم. بعد از پنج دقیقه که شان سولیانو مصدوم شد، بدون گرم کردن و بدون دانستن یک کلمه ایتالیایی وارد زمین شدم. خوب کار کردم و تا آخر در ترکیب بودم.


* خارجی های زیادی در آن تیم پروجا حضور داشتند، درست است؟

بله، او اهل کره جنوبی بود. ترایان دلاس و زیسیس وریزاس یونانی بودند. اسکار کوردوبا کلمبیایی بود. سباستیانو روسی و آندره آ مازانتینی در دروازه بودند. در خط دفاع فابیو گروسو، در خط میانی جیووانی تدسکو، دیوید بایوکو و روبرتو بارونیو حضور داشتند. واقعا تیم خوبی داشتیم.


* وقتی گروسو با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد چه فکری کردی؟

همیشه به او گفته بودم که بازیکن بزرگی خواهد شد. او تکنیک فوق العاده ای داشت. من از او بسیار راضی بودم.


* از مسینا چه خاطره ای دارید؟

مسینا تجربه خوبی بود. در اولین سال حضورمان در سری B، ما ارتقا پیدا کردیم و دو سال فوق العاده در سری A داشتیم. سپس تیم از هم پاشید و ناپدید شد. کارمین کاپولا را به یاد می آورم، پدیده ای در داخل و خارج از زمین. او حتی از زلاتان ابراهیموویچ هم نمی ترسد.


* بهترین بازی شما با پیراهن مسینا چه بود؟

من بازی عالی مقابل یووه را به یاد دارم. با دو گل سرخیو فلوکاری 2-0 پیروز شدیم، آنها در نیمه دوم دو گل زدند و 2-2 شد. یووه با فابیو کاپلو قوی ترین تیم ایتالیا بود. سپس مسینا را به یاد می آورم و در سن سیرو 2-1 مقابل میلان پیروز شدیم که باورنکردنی بود.


* چند بار ابرا را به چالش کشیدی. آیا خاطره ای از آن دعواها دارید؟

او بسیار قوی بود، من دوئل های زیبایی را به یاد دارم. من هرگز بازی کوپا ایتالیا بین لیورنو و اینتر را فراموش نمی کنم. قبل از نیمه دوم، ایبرا به من نزدیک شد و شروع به صحبت با من به فارسی کرد. به من گفت: سلام شما ایرانی خوبی هستید؟ خیلی خوب صحبت می کرد. او به من گفت که در سوئد دوستان ایرانی دارد. زلاتان آن زمان قوی بود، امروز حتی قوی تر است. او در 40 سالگی با میلان کار خود را از سر گرفت. او فوتبال را می شناسد و یک رهبر است.


* بازی مقابل رونالدو برزیلی چطور بود؟

او فوق العاده بود، قوی ترین فوتبالیست جهان، یک جادوگر. البته از بین نام های بزرگ فقط دلم برای لیونل مسی تنگ شده است.


* نظرت در مورد قهرمانی ایتالیا در فصل جدید چیست؟

یووه با پل پوگبا و آنخل دی ماریا فصل خوبی خواهد داشت. اینتر همیشه قوی است، میلان هم مدعی است. این سه تیم برای اسکودتو می جنگند. رم بد نیست اما به خوبی 3 تیم دیگر نیست. من هم ناپولی را دوست دارم، اما آنها باید جانشین کالیدو کولیبالی را انتخاب کنند. لوسیانو اسپالتی در تمام فصل نیمکت محکمی ندارد. سال گذشته میلان، اینتر و یووه از این نظر مجهزتر بودند.


* نظرت در مورد غیبت ایتالیا در جام جهانی چیست؟

خیلی متاسفم. روبرتو مانچینی عملکرد خوبی داشته است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود. هفته هاست که از ناکامی ایتالیا در راهیابی ناراحت هستم. واقعا جای تاسف داره ایتالیا بازیکنان قوی ندارد. زمانی بازیکنان قوی زیادی وجود داشتند، امروز وقتی یک نفر در باشگاه خوب کار می کند، او را به تیم ملی می خوانند، اما او شخصیت ندارد.


* اما ایران به مسابقات جهانی راه یافت…

بله، ایران جزو اولین تیم های ملی بود که به جام جهانی رسید. به تیم های ایتالیایی توصیه می کنم مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو را بگیرند. او بسیار قوی است، او در سری آ خیلی خوب کار می کند.


* به جز فوتبال سرگرمی دیگری هم دارید؟

من یک رستوران ایتالیایی در تهران دارم. البته من مستقیم روی آن کار نمی کنم، دیگران این کار را برای من انجام می دهند. ما پیتزا و پاستا درست می کنیم، غذای 100% ایتالیایی می پزیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید