من ماشین خواب می فروشم!

من ماشین خواب می فروشم!

روز جدید : شلوغی بلوار میرداماد، تراکم مراکز تجاری و اداری بدون پارکینگ در ضلع جنوبی و شمالی این بلوار و تغییر کاربری واحدهای مسکونی با ادارات، موجب اجاره غیرقانونی پارک حاشیه ای توسط افراد ناشناس شد.

دستگاه خواب برای فروش پارکینگ یکی از ترفندهای جدیدی است که در سایه فعالیت اتاق های شخصی بلوار میرداماد شکل گرفته است. در عرض چند سال، بلوار میرداماد به پناهگاه پلاک های شخصی تبدیل شد. شماره‌های ثبت نام غیر محلی نیز وجود دارد که مسافران را از تاکسی‌های محدوده بلوار میرداماد به ایستگاه مترو و میدان مادرا می‌برد.

با اعلام شهرداری و شورای شهر تهران، چند سالی است که فعالیت پارکبان ها متوقف شده است، اما افراد مختلفی دقیقاً کار پارکبان ها را انجام می دهند. آنها نه لباس فرم پارکی می پوشند و نه قبض یا رسید اجاره پارکینگ دارند.

شلوغی بلوار میرداماد، تمرکز مراکز تجاری و اداری بدون پارکینگ در ضلع جنوبی و شمالی بلوار و تغییر کاربری واحدهای مسکونی با ادارات، زمینه را برای اجاره غیرقانونی پارک حاشیه ای توسط افراد ناشناس فراهم کرد.

علی جمزاد، یکی از اعضای شورای شهر کاووسیه گفت: گاهی اوقات برای رهایی از این سردرگمی موافقت می‌کنند تا 50000 تن بپردازند.»

اجاره پارکینگ در بلوار میرداماد و فروش ترفند در پارکینگ پیاده رو به رانندگان عبوری به فعالیت این افراد ختم نمی شود. جمزاد ادامه می دهد: اخیرا پدیده دیگری به نام دستگاه خواب برای فروش پارکینگ دامن همسایه ها را گرفته است.

وقتی با نحوه کار این افراد آشنا می‌شویم داستان جذاب‌تر می‌شود. مسافران با شماره شخصی در طول روز با جابجایی مسافران در امتداد بلوار درآمد کسب می کنند و در شب کار دیگری دارند. من یک ماشین خواب می فروشم.

اهالی خیابان های فرعی بلوار میرداماد به ویژه اهالی مجتبایی، قدوسی، 12 بهمن، تبریزیان و … بیشتر متوجه این مشکل هستند.

فرزاد قریب دبیر شورای شهر داودیه گفت: مسافران با شماره شخصی اهل تهران نیستند و از شهرهای غرب کشور به اینجا آمده اند. «شب ها در ماشین می خوابند و صبح زود قبل از شروع سفر، جای پارک خود را به رانندگان بی خانمان می فروشند.

اهالی این خیابان ها و تاجرانی که از این حادثه اطلاع دارند، هزینه پرداختی بر دوش آنها نخواهد بود. اما مراجعه کنندگان به بیمارستان هاشمی نژاد که به دنبال جای پارک در خیابان های اطراف هستند گزینه مناسبی برای این افراد هستند.

فرهاد سلیمی یکی از اهالی منطقه میرداماد می گوید: با کار این افراد همسایه ها نیز با مشکل جای پارک مواجه شدند. در سال های اخیر بسیاری از واحدهای مسکونی در خیابان های اطراف بلوار به واحدهای اداری تبدیل شده اند که به معنای یافتن محل دعوا و دعوا در صبح زود است.

این سوال زمانی جالبتر می شود که به نظر می رسد قرارداد نانوشته ای بین این افراد و کارکنان برخی واحدهای اداری و تجاری برای اجاره پارکینگ وجود داشته باشد. گاریب می گوید: «بیشتر مشتریان آنها کارمندان شرکت ها و دفاتر اطراف هستند.

به دلیل سختی یافتن جای پارک در صبح، این کارکنان رسماً یک پارکینگ حاشیه ای را از این افراد در ازای دریافت مبلغ مشخصی اجاره کرده اند تا هر روز یک جای پارک رزرو شده داشته باشند.»

نزدیک مترو سوار یکی از این ماشین ها می شویم. در راه میدان مادر از راننده جوان در مورد کار و کارش می پرسیم. او می گوید اهل یکی از استان های غربی کشور است و مانند سایر رانندگان برای کار به تهران آمده است و چون کسی در تهران نیست، بیشتر شب ها در ماشین شخصی اش می خوابد.

وقتی می پرسیم آیا درآمد حاصل از سفر تأمین کننده خوراک پایتخت و پس انداز است یا خیر؟ سیری گفت: از سر ناچاری و بیکاری برای صرفه جویی به تهران آمدیم.

برخی از افراد متاهل از این طریق از خانواده خود حمایت می کنند و درآمد خود را برای آنها ارسال می کنند. وگرنه شب خوابیدن در ماشین کار راحتی نیست.» اما همین ماشین خواب اخیرا راهی برای کسب درآمد شده است.

جمزاد، یکی از اعضای شورای شهر کاوشیه گفت: «آنها فقط سفر نمی کنند. آنها به تازگی راه جدیدی برای کسب درآمد پیدا کرده اند. از آنجایی که تغییر کاربری واحدهای مسکونی به ادارات منجر به خیابان‌های شبانه در اطراف بلوار شده است و شب‌ها در کوچه‌ها جای پارک زیادی وجود دارد، این افراد شب‌ها در خودروی شخصی خود می‌خوابند و صبح زود پارکینگ خود را به مبلغ 20000 ترک می‌کنند. تن و بیشتر مشتریان در مراکز اداری و پزشکی مجاور می فروشند.

دیدگاهتان را بنویسید