من مسائل مطرح شده در سیستان و بلوچستان را به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنم

وی بیان کرد: رهبری برای اینکه حقی ضایع نشود تیم ویژه ای را برای رسیدگی بهتر به وضعیت درگذشتگان، شهدا و خانواده های آنان و پیگیری بهتر مسائل و مشکلات اعزام کرده است. که بنیاد شهید باید سریعاً پرونده کشته شدگان بی گناه را شهید بررسی کند و از مزایای مادی و معنوی این نهاد بهره مند شود.

وی ادامه داد: ما از سوی رهبر معظم انقلاب برای شنیدن سوالات و مشکلات مردم و پیگیری همه موارد به حضور ایشان رساندیم تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه امین هستیم، تصریح کرد: موضوعات مختلف مطرح شده را به مدیریت اطلاع رسانی می کنیم تا تصمیم گیری و پیگیری و رفع شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هیئت ویژه ای را به این استان اعزام کرده است، تصریح کرد: مشکلاتی که در زاهدان و هش رخ داده و آسیب به اموال عمومی و اموات و اموات باید بهتر حل شود و مشکلات مختلفی وجود دارد. مشکلات و ناامنی در نقاط مختلف ایران اتفاقی که افتاده این است که همه ناراحت هستند زیرا دشمن از رخنه های امنیتی سوء استفاده می کند و همیشه برای مردم و مسئولان مشکل ایجاد می کند.

حجت الاسلام علی اکبری ادامه داد: دشمن با انقلاب اسلامی مخالف است زیرا کشور ما در مسیر پیشرفت و رشد قرار دارد و نمی خواهند موفقیت ما را ببینند و همیشه سعی می کنند امنیت و آسایش مسئولان و مردم و مردم را برهم بزنند. ما نباید فرصت داشته باشیم دشمنان را ایمن کنیم و همه راه های آسیب رساندن به آنها را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم در حوادث اخیر با بصیرت، هوشیاری و وحدت خود بار دیگر دشمن را ناامید کردند، همه بدانند که راهگشای انقلاب اسلامی مسیر روشنی است و هر روز شاهد رشد و پیشرفت بیشتر هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شهر چابهار رو به رشد است و بهانه های زیادی برای ناامنی وجود دارد اما مردم این منطقه هوشیار و همراه نظام هستند.

حاج علی اکبری اظهار داشت: در شهر زاهدان و هش افراد بی گناه کشته شدند. یکی از تصمیمات اعزام هیئت ویژه بود که برای حضور در نقاط مختلف استان آمده بودیم و یک هفته است که در کنار شما مردم هستیم.

وی ادامه داد: در سفر ما اتفاقات خوبی افتاد، کشته شدگان شهید محسوب شدند و مقدمات این کار در حال آماده شدن است.

بسیاری از دستگیرشدگان آزاد شدند و کسانی که جراحات جدی داشتند تحت درمان و حمایت قرار گرفتند و جانباز محسوب می شوند.

وی افزود: برای دستگیرشدگان نیز تدابیری اتخاذ شده که تعدادی از آنان آزاد شده و با مابقی نیز برخورد محبت آمیز صورت می گیرد و قطعا با کسانی که مرتکب جرائم سنگین شده اند برخورد خواهد شد.

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه کشور تصریح کرد: استفاده از نخبگان اهل سنت در مناصب مختلف اداری حق مردم است و این مطالبه حق به کارگیری افراد بومی در مناصب مختلف و بهره مندی از خدمات آنان است. در نظام اسلامی

رسمی شدن مرز دریایی زرآباد آرزوی 40 ساله مردم است

امام جمعه اهل سنت زرآباد نیز گفت: شهرستان زرآباد 3800 کیلومتر مربع وسعت و 30 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از نیازهای توسعه این منطقه افتتاح گمرک و تعیین دریای رسمی است. مرز شهید رضایی برای توسعه اقتصادی.

مولوی یونس نهنگی افزود: سواحل مکران 80 درصد تامین کننده تن ماهی کشور است و در گذشته گمرک زرآباد در گلک وجود داشت و همچنان غیر فعال است.

وی بر احداث بیمارستان زرآباد، صدور مجوز به صیادان، رفع مشکلات کشاورزان و رفع مشکلات و توسعه همه جانبه تاکید کرد.

آب چابهار توزیع شده است و مردم پس از سالها انتظار آب را به صورت شبانه روزی دارند

امام موقت اهل سنت چابهار همچنین با بیان اینکه آب مردم شهر چابهار بین اقیانوس ها توزیع می شود و پس از سال ها انتظار آب شبانه روزی است و این شهر نباید هفته ای یک یا دو بار آب داشته باشد، گفت: همه از مخزن آب با هزینه زیاد از آب های زیرزمینی بهره ببرید.

مولوی عبدالوحید بزرگ زاده افزود: مردم در حوزه شیلات مشکلات زیادی دارند از جمله هزاران نفری که بیش از 20 سال است در انتظار صدور مجوز صید هستند.

وی به مشکل سوخت اشاره کرد و گفت: فاصله هر شهر 200 کیلومتر است و سوخت تحویلی به مردم تنها برای یک تا دو هفته کافی است و سوخت مردم در این استان باید به اندازه سوخت در این استان باشد. استان های دیگر کشور چون کارت سوخت در دست پمپ بنزین ها است و به هیچکس نمی دهند، سوخت نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: تلنگی (کالاهای دریایی) در سایر مناطق ساحلی رایج است اما در این استان یک دریانورد نمی تواند کالا (غذا و مواد غذایی) را از کشورهای دیگر وارد کند و پس از دو ماه در دریا به خانواده خود تحویل دهد.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار به پایین بودن شاخص های سلامت اشاره کرد و گفت: چابهار بیمارستان ندارد و درمانگاه بیمه اجتماعی به بیمارستان تبدیل شده و به بیش از 700 هزار نفر خدمات رسانی می کند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت الحرمین الشریفین چابهار استفاده از نیروی انسانی متخصص بومی و اهل سنت را مورد تاکید قرار داد و گفت: چرا دستگاه های مختلف اجرایی منابع انسانی از سایر نقاط کشور وارد می شوند و مردم این استان با وجود اینکه در حاشیه هستند، در حاشیه قرار گرفته اند. دانش و توانایی ها استفاده نمی شود.

مولوی بزرگ زاده حاشیه نشینی بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان چابهار را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و افزود: متأسفانه مردم بیش از 20 تا 30 سال بدون سند مالکیت برق، آب و زمین و مشکلات کمبود زمین به سختی زندگی می کنند. مشکلات مدارس و بهداشت و درمان باید حل شود.

عمر بلوچ رئیس شورای اسلامی شهر چابهار نیز ارتقای شاخص های بهداشتی، آموزشی، ورزشی و عمرانی در این شهرستان را خواستار شد و افزود.

امام جمعه موقت کنارک نیز بیان کرد: صیادان برای صید سوخت رایگان می خرند.

مولوی اسماعیل آذین گفت: شهر کنارک حدود 15 سال پیش تبدیل به شهر شد اما هنوز بیمارستان وجود ندارد و مردم به شهرهای دیگر می روند.

دیدگاهتان را بنویسید