من نمی ترسم، اما نگران اعتبار خودم در این تغییر نسل هستم


ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819558

سرامیک: تیم ملی محل هماهنگی بازیکنان است نه تمرین / تئوری: محکوم به تغییر نسل طلایی فوتسال هستیم

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: ترسی ندارم اما نگران اعتمادم به این تغییر نسل هستم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری کادر فنی تیم ملی فوتسال همزمان با اردوی تیم ملی فوتسال و آماده سازی این تیم برای مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا در سالن کنفرانس مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد. قرقیزستان

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در ابتدای این دیدار گفت: چند صباحی گذشت. AFC مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را پس از 2 سال وقفه به 2 قسمت تقسیم می کند. مقدماتی آسیا و بازی های بزرگ. دو روز اول به قرقیزستان می رویم و مرحله اصلی در کویت است. تعبیر ما این بود که با وجود اینکه سخت کار می کنیم، تغییراتی ایجاد کنیم.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف عالی خود، کارگروهی در سطح بالا با حضور آقای سفالمن و کارکنان تشکیل داده ایم. با تشکر از عزیزی هادم که با پرداخت پاداش به فوتسال اهمیت زیادی داد. هنوز یک مدیر فوتبال در فدراسیون وجود دارد.

شمسایی با اشاره به انتظارات خود از فدراسیون گفت: فدراسیون باید تمهیدات خود را انجام دهد و ما از ارتباطات خوب خود استفاده می کنیم اما به شرطی که همه هماهنگی ها انجام شود. اعتبار ما نباید زیر سوال رود. ما در فوتسال تیم بزرگی هستیم، اما با همه اتفاقات، تمرینات ما از 25 آوریل شروع شد، در حالی که افغانستان 2 ماه است که در اردو بوده است. انتظار ما از مجیدی و هیات مدیره این است که بستر مناسب را فراهم کنند. ما امکانات و مسابقات می خواهیم و فدراسیون باید روی پای خود باشد.

شمسایی ادامه داد: من و گروهم تلاش می کنیم این جوانان را در آینده بهترین های دنیا کنیم. ما راه حلی داریم اما نمی توانم دستم را در جیبم بگذارم. ما برای بازی با اسپانیا برنامه داشتیم، اما نشد و آنها دیگر به ما اعتماد ندارند. ما در دنیای فوتسال با گوشی شخصی هم شایستگی هایی داریم، اما وقتی می گویند یک روز بده، مکاتبات با اتوماسیون و فدراسیون و بودجه ادامه دارد. اگر فدراسیون همکاری نکند ما متضرر می شویم. یک روز به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شدم، اما فدراسیون جایزه نداشت. در مورد عسگر حسن زاده هم همین اتفاق افتاد. فوتسال آبروی فدراسیون را به دست آورده اما نگذارید این بچه گول بخورد. انتظار دارم روسایم از ما حمایت کنند تا فینال جام جهانی را ببینیم. ما پای جوانان هستیم اما فدراسیون پای ماست.

وی درباره تغییر نسل در تیم ملی فوتسال گفت: من به عنوان بازیکن دو نسل تغییر نسل داشتم. بازیکنان باید بدانند چه کسانی هستند و قدر تیم ملی را بدانند. ساعت‌ها با هم بحث می‌کردیم، زیرا می‌دانستیم برای تغییر نسل چالش سختی داریم. برخی از بازیکنان از سال 2014 جوایز زیادی را با هم به دست آورده اند. جایگزینی آنها بسیار دشوار است، اما می دانستیم که نسل جدید عواقب زیادی خواهد داشت و شامل ما خواهد شد. من خاک فوتسال را خوردم و مدیون او هستم، با تمام وجودم کار می کنم. ما از مصدومیت او نمی ترسیم و آمده ایم تا به برخی از آنها افتخار کنیم. ضررهای زیادی دیدیم. نوع قراردادهای فدراسیون یک ساله است اما گول نخوریم. من با تمام توان و انضباطم کار می کنم و برایم مهم نیست چقدر جوان و باتجربه هستم.

شمسایی با اشاره به تفاوت بازیگری و مربیگری گفت: شرایط بسیار سختی داریم و بازی با مربیگری تفاوت زیادی دارد. بین بازی و مربی یک دنیا و دریایی از فاصله وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به سوالی مبنی بر قرعه ایران در جام جهانی و اینکه آیا تیم ملی می تواند از گروه خود در قطر ادامه دهد، گفت: حضور علی دایی در قرعه کشی جام جهانی باعث افتخار ما شد. تا ایران را ترک نکنیم به عظمت آن پی نخواهیم برد. دوباره به بازی ایران و آمریکا رسیدیم اما این مهم نیست. مردم دو کشور زندگی می کنند و ما هیچ دخالتی در سیاست نداریم. از بازی با انگلیس و آمریکا خوشحالیم اما امیدوارم ولز سوم نشود. شاید در دوره قبل با کیروش می توانستیم با دقت بیشتری صعود کنیم. افتخار پرچم ایران برای همه ماست.

شمسایی با تاکید بر اهمیت لیگ گفت: وجود باشگاه ها مهمترین عامل پایداری تیم ملی است و اگر باشگاه خوب نباشد تیم ملی دچار مشکل می شود. ما لیگ را تماشا می کنیم. چندین سال تیم ها تا آخرین لحظه جنگیدند و بیشتر ما با لیگی پویا روبرو شدیم. بازی در لیگ با بازی تیم ملی متفاوت است. از همه باشگاه ها به جز یک نفر 32 نفر دعوت کردیم و اگر می توانستم لیگ یک را تماشا می کردم. باید زمان بیشتری صرف کنیم و سازماندهی کنیم تا از طریق تجزیه و تحلیل 3 نفر را انتخاب کنیم. اگر همین نسل را به جام جهانی آسیا ببرم، قطعا قهرمان آسیا می شدم، اما نگاه ما جهانی است، 2 یا 5 سال بعد.

وی با اشاره به کادر فنی تیمش گفت: از زحمات ارزشمند احمد اسماعیل پور تشکر می کنم، او باید قدردان مدال برنز جهان باشد. دستور ارتش مهم است و مرد مهم نیست. ما تصمیم گرفته ایم راه خود را برویم و این اصل حکومت ماست. ما همچنان مربی خارجی می خواهیم و در حال حاضر گزینه های ما مورد قبول فدراسیون نیست. سعی می کنیم برای این 3 بازی یک نفر کنارمان باشد. ما به هر مربی که می تواند کمک می کنیم. ما آدم های کاملی نیستیم و نیاز به کسب تجربه داریم، اما ترسو نیستیم. ما به دنبال کاکائو نبودیم و چیزی در مورد آن گفته نشد.

شمسایی در خصوص دعوت شدگان به تیم ملی گفت: تیم ملی برای همه و برای بهترین آمادگی است. ما سه نفر به مسائل فنی تیم رسیدگی می کنیم. ستاره ها روی سر ما هستند، اما 6 بازیکن متولد 79 هستند. ما یک گالری داریم که در باشگاه 2 بازی می کرد. دعوت ها غیرقابل پیش بینی بود. بهترین های لیگ در تیم ملی هستند. الان 6 سال و 2 ماه تغییر سنی در تیم داریم. بازیکنان ایرانی بین 28 تا 32 سال در اوج درخشش هستند اما باید پایه های جوانی را بگذاریم. درهای تیم ملی به روی همه باز است.

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: نگران اعتمادم به این تغییر نسل هستم. جوان ها انگیزه ای دارند که من در چشمانم می گذارم، اما باید تلاش کرد. 70 تا 30 در مشاوره شرایط سختی به من داد و علی دی را مثال زدم. دوست دارم ناپدید شوم و نمی ترسم، اما برای چند چیز روی پا می مانم. برای کسانی که خود را در حال رشد ندیدند، فوتسال یک جهش مالی و فردی دارد. پیراهن را از بازیکن می گرفتند اما امروز همه لباس ها را به بازیکنان دادند. من اجازه نمی دهم پیراهن بازیکنان را ببرند، هر چند که هزینه بر باشد. فدراسیون باید با افتخار این هزینه ها را جبران کند. خوب بود اردو را با چیزهای ابتدایی که نبود شروع کنیم! چندین مدل غذایی اساسی برای تمرینات سنگین وجود دارد، اما اکنون وجود دارد. ما خیلی چیزهای ساده را از دست دادیم. اگر روزی بروم دنبال پولم، فدراسیون پاداش دارد. مرد بعدی من برنده می شود زیرا ما قرارداد را لغو کردیم. اگر به فوتبال 10 بدهند، باید 3 به ما بدهند. پاداش ها باید در یک سلسله مراتب بیایند. اگر شخصیت من ضربه بخورد، اول می روم. اصولی باید تمام وجودش را وقف این رشته کند.

شمسایی تاکید کرد: می دانم در آینده آسیب خواهیم دید اما باید چاره اندیشی شود. ما به دنبال اهداف خود هستیم، اما منتظریم. ما باید ساختار را ارتقا دهیم. دوستانی دارم که کمک کنند اما فدراسیون باید اقدام کند. جام ملت های خیلی سختی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازی دوستانه مقابل تیم ملی افغانستان انجام داده است، گفت: مجید مرتضی دوست من است و از او خواسته بازی کند و ما با احترام برای افغانستان بازی کردیم. ما با 21 نفر بدون هیچ تشریفاتی بازی کردیم که لازم نبود اعلام شود. ما خبری نمی خواستیم و فقط همین بازی ها در توان ما بود. نتیجه ملاک نیست. وقتی برنامه ها محقق شود از فدراسیون راضی هستیم و مشکلی نیست.

شمسایی درباره رابطه خود با حسین شمس نیز گفت: فوتسال را مدیون برادرم ابطحی و شمس هستم. حسین آقا شناسنامه بزرگ و یکی از فوتسال ماست. دعواهای زیادی داشتیم و اشتباه کردیم. فکر کردن ممکن است نزدیک نباشد، اما احترام وجود دارد. به شمس گفتم به تمرین تیم ملی بیاید تا خانواده به هم نزدیک شوند. من کارم را انجام می دهم، اما احترام لازم است. چرخه برای همه است.


* سرامیک: تیم ملی محل هماهنگی بازیکنان است نه تمرین

سرمربی تیم ملی سپس درباره استراتژی تیم های آسیایی صحبت کرد و گفت: ما نیز آسیا را زیر نظر داریم و این می تواند اتفاق جدیدی باشد که حلقه مفقوده بود. این ارتباط به دلیل قطع شدن تیم وحید شمسایی است. ما از برزیل، آرژانتین، پرتغال و دیگران در تماس هستیم و دنبال می کنیم. ما ژاپن را در برنامه ریزی از آسیا حذف می کنیم زیرا آنها نسل خود را تغییر داده اند و سالی 7 تورنمنت دارند. کویت هم می تواند با سرمربی جدید و میزبان آسیایی نوید یک تیم خوب را بدهد. تایلند، ویتنام و ازبکستان نیز رقبای سنتی هستند. در این تغییر نسل اگر برنامه ای به فدراسیون بدهیم اینطور می شود. تمرینات اولیه را چند تیم به ما دادند و امیدواریم فدراسیون کمک کند. بازیکنان باید زمین را ببینند تا برای جام جهانی آماده شوند.

سرمربی تیم ملی درباره آمادگی گفت: تیم ملی محل هماهنگی بازیکنان است نه آماده سازی. قطع شدن لیگ عواقب زیادی را به همراه داشت. بچه‌ها تلاش می‌کنند، اما وقتی متوقف می‌شود، عواقبی داریم. دیگر فقط بدنسازی نداریم و بدن بازیکنان را در قالب مشکلات تاکتیکی آماده می کنیم. در اردوی دوم ما بچه ها را سالم تر می بینیم و این فلسفه ماست. اکنون بچه ها 70 درصد آماده هستند و ما آمادگی اولیه را برای تمرین دوم در قرقیزستان می خواهیم.


* از نظر تئوری: ما محکوم به تغییر نسل طلایی فوتسال هستیم

نظری مربی دروازه بان های تیم ملی فوتسال در این دیدار درباره تغییر نسل گل ها گفت: هر تغییر نسلی یک پیامد دارد. ما نسل طلایی فوتسال خود را داشتیم و محکوم به تغییر آن هستیم. من هم ملاحظات فنی و هم سن دارم، اما فکر می کنم مثل این است که در سال 2005 سطح گالری را تغییر دادیم. دروازه بان های خیلی خوبی داریم، اما باید بهترین های دنیا را داشته باشیم. ما نیاز به تغییر نگرش داریم و این دروازه بان ها با این سبک و سیاق جلو می روند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید