من همین رفتار حاج قاسم را در رفتار امام جمعه و فرمانده سپاه ثارولا کرمان دیدم.


ساعت: 19:17
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837022

علی زینی وند گفت: به برکت خون شهید سلیمانی همین رفتار حاج قاسم را در رفتار امام جمعه و فرمانده سپاه ثارالله کرمان دیدم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; علی زینی وند امشب در مراسم معارفه استاندار جدید کرمان با قدردانی از مردمی که در دولت قبل و دولت جدید اجازه خدمت در این استان را به من دادند، گفت: در ابتدای معرفی فکر می کنم نمایندگانی از روستایی هیچ کدام از من را نمی شناخت. .

استاندار سابق کرمان ادامه داد: اما جمهوری اسلامی این فرصت را به من داد تا استعداد خود را به نمایش بگذارم. امروز اگر به فضل الهی و به برکت فرصتی که جمهوری اسلامی به من فرزندان روستایی و دهها نفر از همنوعانم و هزاران جوان در تار و پود این مملکت داده است، استعداد ظهور و بروز پیدا می کند.

وی گفت: در شرایط سختی آمدم و در کمتر از 20 روز کنترل امور استان را به دست گرفتم. هر دو نماینده فهیم استان تعاملی مثال زدنی را با من آغاز کردند و نماینده ولی فقیه در استان با من تعامل خوبی داشت و من نه برای فیلمسازی بلکه بر اساس ایمان و مردم کرمان عمیقاً به نقاط دوردست استان سفر کردم. من را پذیرفت

زینی وند گفت: کرمان بدون اینکه به زیرساخت های خود فکر کند گام های بلندی در توسعه برداشته است. کرمان برای اتصال به سواحل مکران به خط آهن نیاز دارد. نیاز به برق دارد؛ احداث خط ریلی بم – گیرافت – یاسک که کل زیرساخت های کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

استاندار سابق کرمان گفت: در حال حاضر سند چشم انداز گاز، آب و برق مورد نیاز استان آماده و در اختیار استاندار جدید است. همچنین توسعه نامتوازنی در استان وجود دارد، زیرا با وجود اینکه استان کرمان بسیار غنی است، اما فقر باورنکردنی در این استان وجود دارد.

وی گفت: بزرگترین کارخانه سلول خورشیدی خاورمیانه با سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد تنی آماده تعمیرات اساسی است، کارخانه تایر فوق سنگین با سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد تنی آماده تعمیرات اساسی است.

زینی وند افزود: در حوزه کارخانه‌های واسطه‌ای که مایحتاج کارخانه‌ای را ایجاد می‌کنند، اقدامات خوبی انجام شده است، در حوزه تعادل منطقه‌ای در جنوب کرمان نیز 15 کارخانه برای رفع مشکلاتشان بازرسی شده است. علاوه بر این مهم ترین ساختار شرکت های دانش بنیان کار بزرگی انجام داده است که می تواند الگویی برای کشور باشد.

استاندار سابق کرمان ادامه داد: استان کرمان در زمینه غرقابی در رتبه اول قرار دارد و استفاده از آب های زیرزمینی باید فورا متوقف شود، مدیریت آب در استان در حوزه حمل و نقل آب در خلیج فارس بسیار حائز اهمیت است. تقریبا آماده انتقال خارج از عملیات حفاری اجرایی باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و ما در عرصه فرهنگ کارهای بزرگی انجام داده ایم. مکتب شهید سلیمانی ظرفیت عظیمی دارد و من به برکت خون شهید سلیمانی همین رفتار حاج قاسم را در رفتار امام جمعه و فرمانده سپاه ثارولا کرمان دیدم.

زینی وند بیان کرد: در استان ها استانداران ناتوان هستند بنابراین ابزار مدیریتی داده نمی شود، استان در همه ابعاد توسعه پیدا نمی کند. استانداران باید در سطح وزرا انتخاب و اختیار شوند، ابزار حکومت محلی در اختیار استانداران نیست و باید برای کشور کاری کرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در پرورش قدرت حاکمیت خلأ داریم؛ وی گفت: یا از دل دانشگاهی وارد می کنیم که تجربه ندارد یا نیروی تجربی را وارد می کنیم که دانش ندارد. هم دانش و هم تجربه می تواند کار افراد را بهبود بخشد.»

وی گفت: مدیریت سیاسی کشور سم مهلکی است که عده ای را همیشه از قطار نظام خارج می کند. اداره جناحی کشور برای اداره کشور مشکل دارد باید از همه افراد شایسته استفاده کرد و من سرسخت ترین فرد برای تغییر استاندار و انتخاب بودم.
استاندار کرمان از همه جهات پیچیده بود; اما من تسلیم نشدم و سخت کار کردم، همه حتی منتقدان با من خوب بودند.

زینی وند گفت: از هیچکس گلایه و گلایه ای ندارم، از دکتر فداکار بابت این مسئولیت تشکر می کنم اما مقصر این تاخیر عدم اجماع خود کرمانی ها و حل این موضوع بود.

استاندار سابق کرمان با تاکید بر اینکه وابسته به رانت است و حزبی نیست، خاطرنشان کرد: من از نماینده ولی فقیه جز شجاعت و صداقت چیزی ندیدم؛ در حالی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در این زمینه حضور داشتند. هیچ مشکل شخصی از من نپرسیدند و کسی را به من توصیه نکردند. در مراحل انتصاب معاون سیاسی استاندار 6.7 نفر را مطرح کردم تا دکتر جلالی بدون نظر دیگران انتخاب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید