من وارد فتنه دیگری نمی شوم


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883202

رهبر جنبش صدر گفت که به ناآرامی ها نخواهد پیوست و گفت که اگر مردم عراق خواستار اصلاحات باشند، از آنها حمایت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق امروز تاکید کرد که نماز جمعه را برگزار خواهد کرد.

الصدر در توییتر خود نوشت: نماز جمعه یک عبادت خالصانه است و به همین دلیل باید به نظم و انضباط پایبند باشید. سعی می کنم امامت نماز را بر عهده بگیرم وگرنه شخص دیگری را به نمایندگی می فرستم.

وی با بیان اینکه صدای نماز جمعه بیش از هر اعتراض دیگری رسا بود، خاطرنشان کرد: وارد فتنه دیگری نمی شوم… انتخاب با مردم است، ابتدا از آنها حمایت خواهم کرد و در روزهای آینده. اگر می خواهند اصلاح کنند، [حامی آنان خواهم بود]».

در همین راستا، رهبر جنبش صدر در ماه ژوئیه در بیانیه‌ای هرگونه دخالت ایران در امور سیاسی عراق را تکذیب کرد. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ یک از احزاب شیعه فشار نیاورده است و شایعات مبنی بر اینکه دلیل عقب نشینی ما تهدید ایران بوده است، دروغ و نادرست است.

الصدری همچنین به برخی گروه ها در عراق اشاره کرد و گفت که آنها در حال «شکستن موانع سیاسی» در این کشور و اعمال فشار بر برخی جناح های سیاسی در عراق هستند.

وی همچنین به عدم همکاری با این گروه ها در روند سیاسی عراق اشاره کرد و در بخشی دیگر از بیانیه خود از جناح های حاضر در این کشور خواست تا برای اصلاح و نجات کشور عراق موضع شجاعانه ای اتخاذ کنند.

رهبر جنبش صدر پیش از این خروج خود را از روند سیاسی در عراق اعلام کرده بود. وی گفت: تصمیم گرفته ام که جریان سیاسی را رها کنم تا تحت هیچ شرایطی چه در دنیا و چه در آن دنیا با افراد مفسد ارتباط نداشته باشم.

صدر پیش از بیان این اظهارات از اعضای فراکسیون خود در مجلس خواست استعفای خود را بنویسند تا به دستور وی در روزهای آینده آماده ارائه آن باشند. وی در تشریح دلیل استعفای خود به نمایندگان صدر گفت: من علاقه ای به قدرت و سیاست نداشتم و فقط می خواستم هر مفسد و ظالمی را رسوا کنم. اکثریت برای ماست، نه برای دیگران. «من در دولت توافق شرکت نخواهم کرد.

در انتخابات عراق، جنبش صدر موفق به کسب 73 کرسی از مجموع 329 کرسی اصلی پارلمان شد و پس از آن ائتلاف اهل سنت با 37 کرسی، ائتلاف حکومت قانون با 33 کرسی، حزب دمکرات کردستان عراق با 31 کرسی، کردستان در رده های بعدی قرار گرفتند. ائتلاف و ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری با 17 رتبه در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید