من 39 سال تجربه ام را در کار گذاشتم

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790654

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم مرد نقره ای در مراسم اکران خصوصی این فیلم برای سیاستمداران گفت: 39 سال برای مرد نقره ای و نوجوانانم کار کردم و سعی کردم اثری پرمعنا و در عین حال غیر شاعرانه ارائه دهم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جدیدترین اثر محمدحسین لطیفی شب گذشته (16 آذر) با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای رسانه اکران شد.

در این دیدار علی اکبر صالحی معاون فرهنگستان علوم و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، غلامرضا منتظری نماینده گرگان، نماینده گرگان و نایب رئیس کمیته فرهنگی مجلس حضور یافتند. نماینده اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی احمد امیرآبادی نماینده مردم کوم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و حجت الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگ مجلس حضور داشتند.

مرد نقره ای به تهیه کنندگی پرویز امیری و کارگردانی محمدحسین لطیفی و بازی نادر سلیمانی، مهدی سلطانی، ایرج نوذری و بازیگران جوان در ایران و ترکیه فیلمبرداری شده و در ژانری متفاوت از سایر آثار لطیفی است و مخاطبی دیگر نسبت به مخاطبان دارد. او همیشه این کار را می کرد. پس از نمایش فیلم، برخی از مهمانان حاضر در جلسه به تبیین دیدگاه های خود درباره «مرد نقره ای» پرداختند.

صالحی: «مرد نقره ای» یادآور نعمت «اسلام و ایران» است.

علی اکبر صالحی، معاون فرهنگستان علوم و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران ساخت این مجموعه، بر لزوم شکرگزاری نعمت هایی که در هنگام تماشای این فیلم یادآوری می شود، تاکید کرد.

وی گفت: اولین تشکر از ایرانی بودن و این سرزمین با 3000 سال تاریخ مکتوب با وجود همه فراز و نشیب ها همچنان به عنوان یک ملت باقی مانده است. دوم اینکه ما مسلمانیم و به ایرانی بودن در متن اسلام افتخار می کنیم. ثالثاً چون فرصت خدمت به مردم ایران مایه قدردانی است و ما به چنین فیلم هایی نیاز داریم که بتوانیم از طریق آنها سه جنبه قدرشناسی را به تصویر بکشیم.

صالحی همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی بود که قدرت های جهان را نگران کرد و نظم مورد نظر آنها را بر هم زد، گفت: مسائلی مانند هسته ها بهانه است؛ امیدوارم بتوانیم به سلامت از این مشکلات عبور کنیم.

رستمی: «مرد نقره ای» همان چیزی است که سینمای امروز به آن نیاز دارد

در ادامه حجت الاسلام رستمی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها «مرد نقره ای» را فیلمی ارزشمند و تاثیرگذار مغایر با روند کنونی سینمای ایران دانست و گفت: در فضایی که جریان ملی سینما و ارزش آفرینی در آن جریان دارد. حتی در داخل کشور نیز تضعیف می شود و به جای جریانی که تمرکز خود را بر نقاط ضعف و کاستی می گذارد و درصدد جلب رضایت یک جریان ضعیف به کشور است، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. لطیفی و مرد نقره ای همان چیزی است که ما در سینما به آن نیاز داریم.

لطیفی: من تجربه 39 ساله ام را در فیلم مرد نقره ای آوردم

محمدحسین لطیفی کارگردان مرد نقره ای نیز با ابراز خرسندی از حضور میهمانان گفت: 39 سال سابقه هنری کار برای مرد نقره ای و نوجوانان را گذاشتم و سعی کردم کارهای محتوایی و غیر شاعرانه ارائه کنم.

وی با اشاره به اینکه سینمای ما در عرصه قهرمانی ایراد دارد، افزود: با وجود همه سختی ها و موانع این کار را به پایان رسانده ایم و امیدوارم شروع خوبی برای توجه به نیازهای معنوی کودکان و نوجوانان باشد. . در سینما.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید