مهاجرت ورزشکاران یزدی به دلیل ناآگاهی از استعدادها/ آینده نگری یگان مفقودالاثر ورزش یزد

ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793811

متاسفانه در این سال ها مسئولان ورزش استان یزد توجه چندانی به حمایت ها و پیش بینی ها برای موفقیت ورزش در کشور نداشتند و همین موضوع باعث نگرانی ورزش دوستان استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ورزش یزد در سال های اخیر در عرصه های مختلف با فراز و نشیب هایی مواجه بوده است، در برخی از حوزه ها مانند دهه 80 موفق به کسب مقام قهرمانی در کشور شده و در برخی دیگر هنوز تاثیری در سطوح نداشته است. کشور .

یکی از راه های بقای ورزش، توجه به حمایت و کشف استعدادهای ورزشی از طریق مسابقات و رویدادها است.

در برخی ورزش ها حمایت خوبی وجود ندارد

امید حسین مرشدی ورزش نویس استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه در گذشته ورزش های زیادی در استان یزد داشتیم که در کشور حرفی برای گفتن داشتیم، گفت: این امر در کشور صورت نگرفته است. استان و هیچ ورزشکاری یزدی به رده های امید نوجوانان، جوانان و تیم های ملی دعوت نشده است که زنگ خطری برای این ورزش است.

وی ادامه داد: دعوت نشدن از ورزشکاران استان یزد در سال های اخیر در رده های مختلف کشوری در رشته دوچرخه سواری بی سابقه بوده و این موضوع به هیچ وجه در خور استان یزد نیست که در گذشته یکی از ورزشکاران بوده است. رهبران این ورزش

67e3c149 c8a4 4edb 9509 c8b7aa248d6d خبر خاکستری

مرشدی با بیان اینکه بدمینتون در استان یزد به خوبی حفظ نشده است، گفت: در سال های گذشته افتخارات خوبی در این رشته داشتیم اما اکنون تنها یک تیم ملی داریم و آینده این رشته ورزشی در استان اصلا مشخص نیست. “

ورزش نویس یزدی با اشاره به اینکه دو تیم ملی اسکواش داریم، افزود: سرمربی تیم ملی اسکواش نیز یزدی است. حمایت از این ورزش آنقدر قوی نیست که بتوانیم با اطمینان از آینده آن صحبت کنیم.»

وی با بیان اینکه یکی از رشته هایی که یزد همواره نمایندگان خوبی در سطح تیم ملی داشته است، شمشیربازی است، مسیر را گم نکنید.

با نگاهی به گذشته این رشته های ورزشی در استان یزد می بینیم که در سال های اخیر توجهی به حمایت و استعدادیابی در این رشته ها نشده و تلاشی در بین هیات های ورزشی استان برای آینده صورت نگرفته است.

اگر به سطوح بین المللی ورزش توجه کنیم، می بینیم که اولویت اصلی و اصلی کشورها برای پیشرفت در ورزش و بقای آن در سطح اول جهان، توجه به تیم های اصلی و کشف و پرورش این استعدادها است. . .

نگاهی آماری به ورزش آفات ورزش یزد امروز!

طبیعتا اگر مسئولان ورزش استان تنها به بیان آماری افزایش سرانه ورزشی و افزایش تعداد تشکل های مردم نهاد بسنده کنند، وضعیت فعلی ورزش استان بهتر از وضعیت فعلی نخواهد بود.

در استان یزد شاهد پدیده بی توجهی ورزشکاران یزد به سایر استان ها بوده ایم که سال هاست به چشم می خورد، بنابراین لازم است مسئولان ورزش استان به جای نگاه آماری به دغدغه های ورزشی نگاه کنند و حمایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید