مهاجرت پاییزه عشایر در استان اردبیل آغاز شد

معرفت آذری در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: به پیشنهاد ستاد عشایری استان ، مهاجرت پاییزی از 1 تا 10 مهرماه با ایجاد زیرساخت ها و سازوکارهای لازم برای انجام عشایر لازم به ذکر است که در این زمینه مساعدت و پشتیبانی به مجری استان شده است.

وی تصریح کرد: با تاکید مسئولان استانی و بر اساس تقویم مهاجرت بهاری و پاییزی سعی می شود بهترین شرایط برای عشایر عشایر در نظر گرفته شود تا مشکلی در انتقال آنها در تابستان ایجاد نشود ، یا خانه ها وجود ندارد.

مدیرکل عشایر استان اردبیل گفت: طی 10 روزی که برای مهاجرت پاییزه عشایر از استان در نظر گرفته شده است ، همه دستگاههای اجرایی کار خود را آغاز کردند تا زمینه مناسبی برای عشایر در ماه های اخیر ، عشایر عشایری نیز در مناطق عشایری علیه بیماری کرونر قلب واکسینه شده اند و اقدامات مناسبی برای انتقال دام از دستگاه های مسئول انجام شده است.

آذری افزود: ما از عشایر انتظار داریم در هنگام مهاجرت پاییزی کتاب عشایر خود را همراه داشته باشند و از خروج از رودخانه و مهاجرت شبانه به شدت خودداری کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: 4600 خانوار عشایر استان به مناطق ییلاقی استان آذربایجان شرقی مهاجرت کرده اند. خانه ها فراهم شود.

آذری می افزاید: عشایر استان اردبیل با 45 طایفه مستقل در سال 1527 م آره، 527 زمین زمستانی ، هفت اکوسیستم و 51 سیستم زنده.

وی گفت: عشایر استان اردبیل در حال حاضر بیش از 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز ، 43 هزار تن شیر ، 5400 تن پنیر ، 1500 تن پشم و بیش از 14 هزار متر مربع صنایع دستی تولید می کنند. ارزش تولید و اقتصاد سه هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل عشایر استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در نیمه دوم سال خدمات مناسبی به عشایر در مناطق زمستانی ارائه دهیم که قطعاً آب آشامیدنی ، سوخت و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در کنار عشایر بی تاب تأمین می کند. .. “ما در روستا هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید