مهاجری: رئیسی از گفت و گو با رسانه ها اجتناب می کند/ تیم اطلاع رسانی او گلخانه را ترجیح می دهد

مهاجری: رئیسی از گفت و گو با رسانه ها اجتناب می کند/ تیم اطلاع رسانی او گلخانه را ترجیح می دهد

روز جدید یک تحلیلگر سیاسی گفت: متأسفانه فضایی که اکنون تیم رسانه ای برای رئیس جمهور ایجاد کرده است یک گلخانه است، یک نسیم ملایم در گلخانه کافی است تا سرما بخورد.

یک سال از دولت سیزدهم می گذرد، اما رئیس جمهور هنوز نشست خبری زنده برگزار نکرده است. این پرسش زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که پس از مصاحبه تلویزیونی اخیر با سید ابراهیم رئیسی، شایعات زیادی مبنی بر «زنده» یا «ضبط» بودن این گفتگو به گوش رسید.

محمد مهاجری درباره اینکه چرا رئیس جمهور از برگزاری نشست خبری خودداری کرد، گفت: آقای رئیسی چون تیم رسانه ای بسیار ضعیفی دارد و درک رسانه ای اطرافیانش بسیار پایین است، از برخورد رئیس جمهور با رسانه های دیگر پرهیز می کنند. «اجازه بدهید صحبت کنم، در واقع تیم رسانه ای رئیس جمهور ترجیح می دهد آقای رئیسی بیشتر مونولوگ داشته باشد تا گفت وگو.

وی افزود: علیرغم همه انتقادهایی که از آقای روحانی می شود، ایشان با رسانه ها صحبت کردند. آقای روحانی چندین کنفرانس مطبوعاتی قبل از ولیعهد و یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان دوره ریاست جمهوری خود برگزار کرده است، اما به نظر می رسد آقای رئیسی از صحبت با رسانه ها طفره رفته است. او تنها یک بار پس از پیروزی در انتخابات به یک سری سوالات از پیش تعیین شده پاسخ داد.

این فعال مطبوعاتی گفت: دفتر رئیس جمهور به راحتی می تواند نشست خبری برگزار کند تا خبرنگاران داخلی و خارجی سوالات خود را از رئیس جمهور بپرسند. این برای خود آقای رئیسی خیلی خوب است، یعنی به نفع ایشان است که با مسائل جدی و بحرانی روبرو شوند. هر دو لفاظی او در حال تشدید است و او واقعاً متوجه می شود که فضای رسانه ای چیزی نیست که تیم رسانه ای او در اختیارش قرار می دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه فضایی که تیم رسانه برای رئیس جمهور ایجاد کرده است فضای گلخانه ای است. یک نسیم ملایم برای وزیدن در داخل گلخانه کافی است تا سرما بخورد.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری اینکه چرا طعنه ها و کنایه های سیدابراهیم رئیسی بیشتر شده است، یادآور شد: دولت رفته رفته به جایی رسیده بود که ناتوان و فرافکنی شده بود. البته اشکالی ندارد چون همه دولت های قبلی قوی نبودند. خدای نکرده دولت کم کم تمرین کند و تقویت کند.

وی ادامه داد: به جز دو وزیر، بقیه سابقه وزارت نداشتند، اتفاقاً همان دو وزیر نفت در دولت آقای احمدی نژاد شکست خوردند. دولت آقای احمدی نژاد از نفت غیرمنتظره امرار معاش می کرد، اما کاری از دستش بر نمی آمد. حالا خدای ناکرده همه از جمله رسانه ها کمک می کنند آقای رئیسی با مردم صحبت کند.

مهاجری گفت: زمانی که رئیس جمهور در مقابل دو خبرنگار تلویزیونی که از قبل دلیلی برای پرسیدن یا نپرسیدن دارند می نشیند، به تدریج فضای اعتماد عمومی به دولت کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید