مهاجم پرسپولیس در آستانه شکستن یک رکورد جذاب است

مهاجم پرسپولیس در آستانه شکستن یک رکورد جذاب است

در روزهایی که شایعاتی مبنی بر علاقه پرسپولیس به جذب گادوین مطرح می شد، منبع آن در رسانه های مختلف منتشر شد که البته بیشتر از شایعات معمول در فضای مجازی است و این انتقال محتمل به نظر می رسد.

گادوین مانچا، مهاجم 32 ساله نیجریه ای که فصل گذشته بهترین گلزن رفسنجان شد، پیش از این در نقل و انتقالات لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوسته و “بزرگترین بازیکن تابستانی فوتبال” خرید ایران لقب گرفته است.

منشا در یک فصل و نیمی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد، هفت گل در لیگ قهرمانان آسیا و هفت گل در رقابت های داخلی این تیم به ثمر رساند و در نهایت نتوانست برانکو ایوانکوویچ را راضی کند و ماریو بودیمیر جایگزین او شد. اما با زدن 14 گل او را به دومین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس تبدیل کرد.

منبع بلندتر از ابراهیم توره، ایمون زاید، اسپیتیم آرفی و جری بنگستون بود، اما او یک ستاره بریتانیایی را بالای سر خود دید: آلن ویتل. او امیدوار بود در نیم فصل دوم در لیگ هجدهم رکورد ویتل را بشکند اما با قرار گرفتن در لیست برانکو با مازاد این فرصت، از این فرصت استفاده کرد.

آلن ویتل انگلیسی که در سال 77 با تجربه حضور در شفیلد، اورتون و کریستال پالاس به پرسپولیس پیوست، موفق شد در 34 بازی 16 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند و با عملکردی درخشان ایران را ترک کند.

در تمام این چهار دهه هیچ یک از مهاجمان پرسپولیس نتوانسته اند رکورد ویتل را بشکنند اما حالا منبع این فرصت را دارد تا به رکورد مهاجم سابق اورتون برسد.

البته نکته مهم این است که منشا بیش از 50 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و حتی اگر در اولین بازی خود هت تریک کرد و رکورد ویتل را پشت سر گذاشت، باز هم عملکرد بسیار ضعیف تری نسبت به او داشت.

با این حال انتقال گادوین منچاچ به پرسپولیس هنوز قطعی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید