مهدی تاج آخرین ضرب را زد

آخرین ضرب را مهدی تاج زد

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز یکشنبه با حضور اعضای مختلف به صورت آنلاین برگزار شد.

مهدی تاج در این مجمع به بررسی اقدامات و برنامه های فدراسیون و چالش های پیش رو پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود گفت: تیم ملی بزرگسالان ما شرایط خوبی دارد و تیم دوم آسیاست. امیدواریم رتبه اولی که به ژاپن از دست دادیم را دوباره به دست آوریم. بازی های تدارکاتی کمک می کند. می خواستیم داور داخلی داشته باشیم که تاثیری در جدول رده بندی نداشت و به همین دلیل برای این مسابقات یک داور خارجی در نظر گرفته شد.

وی افزود: این دیدارها دوستانه است اما برای انتخاب بازیکن مناسب است و سرمربی برای انتخاب بازیکنان تلاش می کند و شاید نتیجه در اولویت نباشد.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تیم ملی رکن اصلی است و نباید کم بیاییم. با تشکر از همه شما. امیدوارم موانع را برطرف کنیم. یکی از بحث ها زنان است. امیدوارم سرکار خانم مقری روند صعودی را ایجاد کند و از همه امکانات کشور استفاده کند. دیروز در مورد تیم ملی بانوان پرسیدم. انتظار دارم پراکندگی تیم های ملی بانوان در سراسر کشور بیشتر باشد. ما باید همه قدرت ها را در کنار هم قرار دهیم. باید از همه سرمربیان استفاده کرد. این چیزی است که من از زنان انتظار دارم.

تاج توضیح داد: چالش بعدی حق پخش تلویزیونی است. اگر درآمدی از فوتبال نباشد این فوتبال خراب است. مثل این است که بگوییم یک تاکسی 70-80 درصد مسافرانش را رایگان جابه جا می کند. حق پخش تلویزیونی را از ما سلب می کنند. ما باید 70-80 مسافر را مجانی حمل کنیم. ممکن است برای دولت خوب و مفید باشد، اما در هیچ کجای دنیا بخشی از دولت را به خاطر بخشی دیگر قربانی نمی کنند. عرصه فوتبال به دلیل نبود منبع اصلی درآمد در ایران قربانی شده است. این یک حق شناخته شده در ایران است.

او گفت: فوتبال پنج حق دارد. تبلیغات پیراهن، تبلیغات کنار زمین، درآمد روز مسابقه، حقوق پخش و انتقال بازیکن. ما از درآمد روز بازی محرومیم زیرا باشگاه ها ورزشگاه اختصاصی ندارند. ما امیدواریم که کشور راه حلی برای این موضوع پیدا کند. فدراسیون به تنهایی نمی تواند مشکل را حل کند. راه ساده است.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برخی از باشگاه‌ها از درآمدهای دولتی استفاده می‌کنند و برخی دیگر که بیشتر در فوتسال و فوتبال ساحلی هستند در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. اگر این مشکلات را حل نکنیم دیر یا زود آسیب خواهیم دید. فوتبال را هیچ پدیده ای نمی توان پیش بینی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید