مهدی طارمی پورتو را ترک کرده است؟

مهدی طارمی پورتو را ترک کرده است؟

چند سالی است که پس از گل های متعدد مهدی طارمی در خط حمله پورتو، صحبت هایی مبنی بر حضور او در تیم های مطرح اروپایی به گوش می رسد.

یووه، اینتر، آرسنال و غیره از جمله تیم هایی هستند که به عنوان مقصد بعدی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نام برده می شود، اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است. باشگاه پورتو در ژانویه برای تمدید قرارداد مهدی طارمی تلاش خواهد کرد. البته مهدی طارمی تا پایان فصل آینده با این باشگاه قرارداد دارد.

مهدی طارمی در ابتدای فصل گفت که مهدی طارمی را به جای رئیس باشگاه از پورتو می فروشم چرا که الان بهترین زمان برای فروش مهدی طارمی است. اما رئیس باشگاه پورتو گفت پیشنهادی دریافت نکرده ایم که بند قرارداد مهدی طارمی را رعایت کند.

در ابتدای فصل و در حاشیه مراسم معرفی پیراهن تیم فوتبال پورتو، پینتو دا کاستا، رئیس باشگاه پورتو به شایعات نقل و انتقالات این تیم واکنش نشان داد و توضیحاتی در مورد مهدی طارمی داد. مهاجم ایرانی این تیم.

او در این مصاحبه با کنایه صحبت کرد و گفت: طبق آنچه خواندم و شنیدم پورتو دیگر تیمی ندارد و همه رفته اند. دیگو کاستا به بارسلونا رفت، طارمی در فنرباغچه است. مارتینز در والنسیا است بنابراین ما بازیکنی نداریم. چیزی که می توانم بگویم این است که تا امروز هیچ مذاکره ای با دیگو کاستا صورت نگرفته است. با طارمی و تونی هم ارتباطی برقرار نشده است.»

در ابتدای فصل همچنین گفته شد سرمربی پورتو در حال مذاکره با تیم جدیدی در فرانسه است و داکوستا با کنایه از احتمال پیوستن سرمربی پورتو به پاری سن ژرمن صحبت کرد و گفت: : “من با سرجیو (مربی ارشد پورتو) تلفنی صحبت کردم. صحبت کردم و چیزی که مشخص بود این بود که باد زیادی می آمد. ممکن بود بالای برج ایفل بوده باشد!

به نظر می رسد شرایط فعلی مهدی طارمی با ابتدای فصل تفاوتی نداشته باشد و به همین دلیل پورتو در تلاش برای تمدید قرارداد مهدی طارمی است. مهدی طارمی بازیکن 30 ساله ای است و فصل آینده 31 ساله می شود و باشگاهی که این بازیکن را می خواهد باید 20 میلیون یورو برای خرید بازیکن 31 ساله به حساب پورتو واریز کند. این معنا ندارد. از آنجایی که باید به این بازیکن پول بدهد و بعد از دو یا سه فصل استفاده از مهدی طارمی، این بازیکن 34 ساله می شود و پس از آن دیگر هیچ توجیهی برای باشگاه جدید برای فروش مهدی طارمی وجود نخواهد داشت. بنابراین در این لحظه مهدی طارمی بیشترین سود را برای پورتو دارد. چرا که با گلزنی هایش در لیگ برتر پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا می تواند تیم پورتو را به سود خوبی برساند.

دیدگاهتان را بنویسید