مهدی طارمی چه کسانی را دوست دارد؟

مهدی طارمی چه کسانی را دوست دارد؟

مهدی طارمی طی دو فصل اخیر به عنوان جواهر فوتبال ایران در فوتبال اروپا شناخته شد و با عملکردی درخشان بیش از هر زمان دیگری نامی برای خود دست و پا کرد. مهاجم ایرانی تیم پورتو در مدت کوتاهی که مقابل چلسی داشت، با یک گل و قیچی دیدنی در لیگ قهرمانان اروپا اتفاقی خاص و تاریخی را رقم زد. این گل قبلاً به عنوان 10 گل برتر فیفا انتخاب شده است.

اوجوگی پرتغالی در حالی با مهاجم ایرانی پورتو صحبت کرد که طارمی از توانایی او در حمله به عقب و جلو از جمله گلی که در بازی برگشت فصل گذشته مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند، صحبت کرد.

طارمی در این گفت و گو با تاکید بر اینکه گلش به چلسی تصادفی و شانسی نبود، با اشاره به ضربه قیچی بازی اش در پرسپولیس و فولاد که با بدشانسی به تیر دروازه حریف ضربه زد، گفت: زمانی که در ایران بودم و من برای پرسپولیس بازی کردم.» چند بار سعی کردم قیچی بزنم. برخی از آنها به تیر افقی دروازه برخورد کردند و برخی دیگر خارج از چارچوب بودند. با این حال همیشه با خودم می گفتم که یک روز در یک مسابقه مهم با یک جفت گل می زنم. من همیشه می خواستم به چیزی برسم که بتوانم در زمان بازنشستگی به آن افتخار کنم.

طارمی 29 ساله اعتراف کرد که بازی در لیگ قهرمانان یک آرزوی بچگی بود که به حقیقت پیوست: «وقتی از 6 سالگی فوتبال را شروع کردم، همیشه لیگ قهرمانان را تماشا می کردم. بازی ها در ایران خیلی دیر پخش شد. اولین باشگاه من در زادگاهم بود. من به لطف پدرم وارد فوتبال شدم. همه چیز از آنجا شروع شد.

مهاجم ایرانی پورتو با اشاره به اینکه 18 ماه از دوران فوتبالی خود را به دلیل سربازی از دست داد، گفت: پس از آن 18 ماه به دلیل خدمت سربازی از فوتبال دور بودم. این یک قانون در ایران است. سپس به پرسپولیس رفتم اما باورم نمی شد چنین اتفاقی افتاده باشد. پرسپولیس باشگاه بزرگی در ایران است. به همین دلیل رفتن به این تیم شگفت انگیز بود.

طارمی در پایان این گفتگو با ابراز خرسندی از اینکه توانسته به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند، گفت: بعد از رفتنم به اروپا آن روز اتفاق خوبی برایم افتاد. من به دستاوردهایی که در دوران بازیگری ام به دست آورده ام افتخار می کنم و از دوران کودکی تا کنون از آنها بسیار خوشحالم. از بچگی نمی خواستم مثل هیچ بازیکنی باشم، فقط می خواستم خودم باشم، مهدی طارمی.

دیدگاهتان را بنویسید