مهلت اعمال 25 درصد باقیمانده تناسب حقوق بازنشستگان

مهلت اعمال 25 درصد باقیمانده تناسب حقوق بازنشستگان

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران) در این خصوص با اشاره به برگزاری نشست کانون های استان می گوید: نشست کانون های استان تهران امروز در حال برگزاری است؛ جلسه ای که در این نشست برگزار می شود. از هر مرکز شهر یک نفر از اعضای هیئت مدیره به تهران آمدند و در این جلسه شرکت کردند. یکی از موضوعات این جلسه پیگیری سهمیه 25 درصدی 1400 است که با وجود درخواست های فراوان هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه «تأمین اجتماعی تا به امروز معطل بوده و شکست خورده است»، می گوید: قصور از سوی سازمان تامین اجتماعی و به ویژه مدیرعامل آن سازمان است. مطالبات بازنشستگان باقیمانده سال قبل تا امروز پرداخت می شد. مسئولیت را به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گزارش می دهیم.

این فعال بازنشسته صنفی می افزاید: تا پایان دی ماه صبر می کنیم. در جلسه امروز مقرر شد تا پایان این ماه صبر شود. اگر تا پایان دسامبر تکلیف انجام تناسب باقی مانده مشخص نباشد، در ابتدای باخمن از طریق مراجع ذیصلاح مانند دادگاه اداری اقدام خواهیم کرد. بابت این بی توجهی از مدیرعامل سازمان و معاونانش شکایت خواهیم کرد.

عیوضی در پایان تاکید می کند: تکمیل تعدیل و پرداخت معوقات حق قانونی مستمری بگیران است. ده ماه از سال گذشته می گذرد اما خبری از اجرای قانون نیست. هر فرد مسئول در سازمان چیزی می گوید و به نظر می رسد هنوز در مرحله “چه باید کرد” است. ما به شدت پیگیر موضوع هستیم و از مدیر عامل سازمان می خواهیم تا پایان ماه در مورد جایزه تناسب شفاف سازی کند. به آنها بگویید چه زمانی انجام می شود و چگونه معوقات پرداخت می شود. بازنشستگان دیگر نمی توانند صبر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید