مهلت ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری تا فردا

ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785458

ثبت نام «وام پایه» مستمری بگیران و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از مرحله اول 1401 تا 1400 که از اوایل آبان ماه آغاز شده بود، در پایان این ماه (یکشنبه 29 آبان) به پایان می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهلت 30 روزه برای ثبت نام این وام (آبان ماه) اعلام شده است و این امر تنها از طریق درگاه خدمات الکترونیک وی پی اف در سایت sabasrm.ir امکان پذیر است و پس از مهلت ثبت نام یک ماهه سوابق متقاضیان شامل تعداد کل وام های دریافتی، سایر تسهیلات، حقوق و دستمزد و بررسی شد.

سپس با اولویت بندی و بر اساس میزان اعتبار اعطایی بانک عامل، تعداد تسهیلات که 300 هزار فقره است در اختیار مشمولان قرار می گیرد.

بازپرداخت وام مورد نیاز 1401-1400 به حساب «واجدین شرایط» به صورت ماهانه و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده در سایت انجام می شود که پس از مشخص شدن نتایج، اطلاعات مربوط به آن اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میزان وام مورد نیاز در این مدت 12 میلیون تن تعیین شده و تنها به متقاضیانی که از طریق حساب بانک صادرات مستمری یا مستمری دریافت می کنند، پرداخت می شود. این وام با نرخ سود 4 درصد و اقساط بازپرداخت آن 36 ماهه (543’3000 ریال در ماه) خواهد بود.

پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت مشخص شده به شماره حساب بانک صادرات ایران متقاضی واریز و واریز وام از طریق پیامک به اطلاع آنان خواهد رسید.

افراد زیر نیازی به درخواست وام ندارند:

– بازنشستگانی که کمتر از یک سال بازنشسته شده اند.

– وارث ذکور که ظرف سه سال آینده از فهرست شاغلین خارج می شود.

– داوطلبانی که امسال حکم بازپرداخت حقوق آنها صادر نشده است.

در صورت تعیین چند نفر به عنوان ورثه، وام مورد نیاز تنها به یک نفر و با رضایت سایر کارکنان تعلق می گیرد. برای این منظور پر کردن «فرم تعهد وراث» الزامی است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت صندوق بازنشستگی مرکز استان، درخواست ثبت نام در فهرست قرار می گیرد. متقاضیان وام مورد نیاز

همچنین در مورد وراث صغیر و غایب ارائه اصل قرار حضانت صادره از طرف دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هنگام وصول وام الزامی است.

برای ثبت نام، شماره بازنشستگی کل کشور، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

همچنین تاکید می شود که ثبت نام در سامانه لزوما حقی برای بازپرداخت وام متقاضی ایجاد نمی کند. با تکمیل مراحل ثبت نام، مدارک و سوابق متقاضیان جهت اخذ سایر وام و تسهیلات بررسی می شود. بر اساس میزان وام اعطایی بانک عامل «قابل قبول» تعیین و اسامی آنها در سامانه اعلام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید